لاکازت: اوبامیانگ دشمن من نیست، دوست من است

لاکازت: اوبامیانگ دشمن من نیست، دوست من است

سایت رسمی فوتبالی - به نظر می‌رسد با پیوستن پیر امریک اوبامیانگ به آرسنال لاکازت جایگاه خود را در این تیم از دست بدهد، اما این بازیکن فرانسوی چنین نظری ندارد.

الکساندر لاکازت تاکید می کند که با وجود این که جایگاه خود را در نیم فصل دوم به اوبامیانگ داد اما به او به چشم یک دوست نگاه می کند.

لاکازت تابستان گذشته با قراردادی به مبلغ ۵۳ میلیون یورو به آرسنال پیوست تا رکورد نقل و انتقالاتی این باشگاه را از آن خود کند. این بازیکن فصل را درخشان آغاز کرد و در شش بازی ابتدایی چهار گل به ثمر رساند.

اما روند صعودی او ادامه پیدا نکرد و گلزنی ها قطع شد. این امر توپچی ها را مجبور کرد تا بار دیگر رکورد نقل و انتقالات خود را شکسته و در ماه ژانویه اوبامیانگ را با مبلغ ۶۴ میلیون یورو به خدمت بگیرند.

این بازیکن جای لاکازت را در ترکیب اصلی گرفت و موفق شد پیش از پایان فصل در ۱۳ بازی ۱۰ گل به ثمر برساند. بازیکن فرانسوی از ماه فوریه تا پایان فصل تنها ۴ بار در ترکیب اصلی قرار گرفت.

اما لاکازت مدعی است که هرگز حس نکرده که در رقابتی شخصی با اوبامیانگ قرار دارد.

این بازیکن که دو گل از ۵ گل آرسنال در پیروزی برابر پاریسن ژرمن در دیدار شنبه شب را به ثمر رساند، گفت: " من هرگز نگفتم که این اتفاق بدی برای من بوده است. تنها اهالی رسانه در این باره صحبت کردند. من خوشحال بودم چرا که می دانستم می توانم در کنار او بازی کنم. من به هم تیمی خود به چشم یک رقیب نگاه نکردم بنابراین از ابتدای پیوستن او به این تیم خوشحال بودم. "

لاکازت فصل گذشته ۱۴ گل در لیگ برتر به ثمر رساند که بسیاری از آنها نتیجه استارت های انفجاری خودش بود و این نشان می‌دهد که او دوندگی زیادی در زمین دارد.

اما حالا این بازیکن احساس می‌کند که آمادگی بیشتری برای جنگیدن در فوتبال انگلیس دارد.

او مدعی شد: " گاهی شما همه کار انجام می دهید اما نیاز به کمی شانس دارید. فصل گذشته به پایان رسید. مطمئنا وقتی گلزنی نمی‌کردم ناامید می شدم اما درس‌های بسیاری گرفتم و حالا آماده هستم که فصل جدید را آغاز کنم. حالا آمادگی بیشتری دارم. تفاوت من در قدرت است. مدافعان لیگ برتر به طور کلی قوی‌تر از فرانسه هستند. داوران ملایم تر هستند و تیم ها دوست دارند که در عمق و بر اساس ضدحمله بازی کنند. "