قرارداد سرمربی روسیه تمدید می‌شود

قرارداد سرمربی روسیه تمدید می‌شود

سایت رسمی فوتبالی - به گفته عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال روسیه به خبرگزاری تاس، این سازمان جزئیات تمدید قرارداد با سرمربی فعلی تیم ملی این کشور، استانیسلاو چرچسف، را نهایی کرده است.

قرارداد چرچسف ماه دیگر به پایان می رسد و حالا فدراسیون فوتبال قصد دارد پیشنهاد تمدید قرارداد 2 ساله با قابلیت اضافه شدن 2 سال دیگر بسته به عملکرد تیم ملی در این مدت را به او ارائه کند.

لبدف در گفت و گو با تاس اظهار داشت: " اعضای هیئت مدیره همگی از تمدید قرارداد با این سرمربی و سایر اعضای کادر فنی به مدت 2 + 2 سال دیگر رضایت دارند. این قراداد در روزهای آینده امضا خواهد شد. "

تیم ملی روسیه با هدایت این مربی 54 ساله توانست به مرحله حذفی جام جهانی 2018 برسد و با شکست دادن اسپانیا در مرحله یک هشتم در کمال ناباوری در جمع هشت تیم برتر جام قرار بگیرد. آنها در مرحله یک چهارم در ضربات پنالتی به کرواسی باختند که در نهایت توانست به فینال این رقابت ها برسد. 

چرچسف در تابستان 2016 با قراردادی دو ساله به عنوان سرمربی تیم ملی روسیه انتخاب شد. 

در این تابستان روسیه برای اولین بار میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده داشت که در یک دیدار به یاد ماندنی در ورزشگاه لوژنیکی مسکو در تاریخ 25 تیر آغاز شد. فرانسه نیز در همین ورزشگاه با پیروزی 4 – 2 برابر کرواسی موفق شد به مقام قهرمانی جام جهانی دست پیدا کند. 

این کشور 11 شهر را به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی 2018 معرفی کرده بود که شامل مسکو، سنت پترزبورگ، سوچی، کازان، سارانسک، کالینین گراد، ولگوگراد، رستوف، نیژنی نووگراد، یکاتریبورگ و سامارا بودند. 

تیم ملی کشور میزبان توانست به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند و در این مرحله با حساب 4 – 3 بازی را در ضربات پنالتی به کرواسی واگذار کرد. 

به گزارش بیانیه منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، سرمربی تیم ملی روسیه، چرچسف، در بین نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی سال فیفا قرار دارد.

فیفا مراسم سالانه بهترین های فوتبال را دوم مهرماه در لندن میزبانی می کند و برندگان نیز در این مراسم اعلام خواهند شد.

جایزه بهترین مربی سال فیفا از سال 2010 راه اندازی شد و اولین برنده آن خوزه مورینیو بود. این اولین بار است که یک مربی روسی در بین نامزدهای این جایزه حضور دارد. 

سایر نامزدهای جایزه بهترین مربی سال فیفا عبارتند از: ماسیمیلیانو آلگری / یوونتوس، زلاتکو دالیچ / کرواسی، دیدیه دشام / فرانسه، پپ گواردیولا / منچسترسیتی / یورگن کلوپ / لیورپول، روبرتو مارتینز / بلژیک، دیه گو سیمئونه / اتلتیکو مادرید، گرت ساوت گیت / انگلیس، ارنستو والورده / بارسلونا، زین الدین زیدان / رئال مادرید.