بهترین مربیان جام جهانی روسیه؛ از دالیچ تا ساوتگیت و دشان

بهترین مربیان جام جهانی روسیه؛ از دالیچ تا ساوتگیت و دشان

سایت رسمی فوتبالی - جای تعجبی ندارد که بعضی از مربی های استثنایی که در جام جهانی روسیه 2018 شاهد عملکرد آنها بودیم توانستند راه خود را به فهرست نامزدهای بهترین مربیان سال 2018 که از سوی فیفا اهدا می شود، باز کنند. 

آیا ممکن است که یکی از این مربیان که در روسیه خوش درخشیدند این افتخار را در دوم مهرماه در لندن به دست آورند؟ ما در این مطلب پنج نامزد و عملکرد آنها را بررسی خواهیم کرد.

استانیسلاو چرچسف / روسیه

لحظات درخشان

هدایت روسیه در پیروزی برابر اسپانیا در برابر هواداران مشتاق در ورزشگاه لوژنیکی، به دست آوردن اولین پیروی در ضربات پنالتی و اولین حضور در مرحله یک هشتم در 48 سال گذشته ( پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ).

نظر شخصی

چرچسف بعد از پیروزی برابر اسپانیا: " خدا را شکر می کنم که بازیکنانم متوجه صحبت های من شدند. آنها به من اعتماد کردند. باور دارم که بازیکنانم پیروز شدند چرا که از تئوری من برای بازی پیروی کردند. "

نظر دیگران

دروازه بان زنیت سن پترزبورگ، آندری لونف، در سه کلمه نظر خود را درباره این مربی گفت: " خوب. بهترین. عالی! "

آمار

هیچ تیم میزبانی موفق نشده بود به اندازه روسیه در دو بازی ابتدایی خود گلزنی کند. آنها در برابر مصر و عربستان سعودی 8 گل به ثمر رساندند. تنها ایتالیا در جام جهانی 1938 با این رکورد برابر می کند. 

زلاتکو دالیچ / کرواسی

لحظات درخشان

انگیزه دادن به تیم خود برای سه پیروزی متوالی در مرحله حذف و رسیدن به اولین فینال تاریخ.

نظر شخصی

دالیچ پس از شکست 4 – 2 برابر فرانسه در فینال جام جهانی 2018 روسیه: " ما هنوز غمگین هستیم چرا که باید قهرمان می شدیم. اما اگر کسی پیش ازجام جهانی فقط حضور در فینال را به من پیشنهاد می داد، همگی قبول می کردیم. "

نظر دیگران

میرسلاو بلاژویچ، که در جام جهانی 1998 کرواسی را به مدال برنز رساند، بعد از این دالیچ نظر او را در آستانه بازی با روسیه در یک چهارم خواست، گفت: " این که او نظر من را خواست با وجود اینکه به آن احتیاجی نداشت، تحسین برانگیز است. دالیچ مربی بزرگی است و کار بی نظیری انجام داده است. "

آمار

کرواسی کم جمعیت ترین کشوری است که در طول 68 سال به فینال جام جهانی رسیده است. پس از این تیم اروگوئه حضور دارد که در جام جهانی 1950 به این دیدار رسیده بود.

دیدیه دشام / فرانسه

لحظات درخشان

هدایت فرانسه در پیروزی برابر کرواسی در فینال و قهرمانی با پیروزی 4 – 2 . 

نظر شخصی

دشام بعد از پیروزی 4 –2 برابر کرواسی در فینال: " بیشترین چیزی که باعث افتخار من در این تیم شد این است که آنها از نظر ذهنی برای این رقابت ها آماده بودند. من همواره این را تکرار می کردم: هرگز تسلیم نشوید، هرگز در هیچ چیزی تسلیم نشوید. "

نظر دیگران

کمک مربی دشام، گای استفان: " او یک مربی و یک رهبر است. او همیشه پیروز است. "

آمار

دشام بعد از ماریو زاگالو و فرانس بکن بائر به سومین مردی تبدیل شد که به عنوان مربی و بازیکن جام قهرمانی جهان را بالای سر برده است. بکن بائر به او گفت: " به باشگاه ما خوش آمدی. حالا ما سه نفر هستیم. شاید بتوانیم در کنار هم باشیم. "

روبرتو مارتینز / بلژیک

لحظات درخشان

در حالی که مارتینز به تغییر تاکتیک در طول رقابت ها معروف بود، کسب پیروزی 2 – 1 برابر برزیل در مرحله یک چهارم نهایی نقطه بسیاری بزرگی بود. 

نظر شخصی

مارتینز بعد از کسب بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی بلژیک و کسب مقام سوم: " این خوشنودی و موفقیت واقعی است. این شخصیتی که به دست آوردیم. فوتبالی که بازی کردیم فوتبال بلژیکی بود و این برند ماست. اتحاد و انعطافی که داشتیم و توانایی های تاکتیکی ما نشان داد که می خواهیم در بین کشورهای مطرح فوتبال حضور داشته باشیم. "

نظر دیگران

یورگن کلینزمن: " باید برای او بسیار خوشحال باشید. او طوری به تیم بلژیک شکل داد که به او باور داشته باشند و به برنامه های او مقید باشند. بازیکنان در روند دلخواه او پیش می رفتند و به نظر می رسید که همه در یک صفحه از برنامه قرار دارند. "

آمار

هیچ تیمی در جام جهانی به اندازه 10 گل بلژیک در یک رقابت گلزنی نکرده بود. تنها فرانسه 1982 و ایتالیا 2006 با این رکورد برابر هستند.

گرت ساوت گیت / انگلیس

لحظات درخشان

بعد از خوردن گل مساوی در دقایق تلف شده بازی مرحله یک هشتم برابر کلمبیا، ساوت گیت توانست تیم خود را به پیروزی تاریخی در ضربات پنالتی برساند که اولین پیروزی انگلیس در پنالتی ها در جام جهانی بود. 

نظر شخصی

ساوت گیت پس از قرار گرفتن در رده چهارم جام جهانی 2018: " ما ماجراجویی بی نظیری داشتیم و تجاربی به دست آوردیم که همیشه در خاطر این بازیکنان و کادر فنی خواهد ماند و در آینده بسیار مفید خواهد بود. "

نظر دیگران

گری لینه کر: " گرت ساوت گیت کشور ما را سربلند کرد. او آماده، باهوش، شایسته و دوست داشتنی است. "

آمار

ساوت گیت تیم بسیار جوانی ساخت، 17 نفر از اعضای این تیم وقتی انگلیس در سال 1990 به نیمه نهایی جام جهانی رسید، متولد نشده بودند.