نگرانی از وجود تراشه جاسوسی در توپ اهدایی ترامپ به پوتین!

نگرانی از وجود تراشه جاسوسی در توپ اهدایی ترامپ به پوتین!

سایت رسمی فوتبالی - ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ چند روز قبل در هلسینکی فنلاند با یکدیگر دیدار کردند و پوتین یک توپ فوتبال به رئیس جمهور آمریکا هدیه داد. ترامپ از دیدن این توپ بسیار خوشحال شد و اظهار داشت: " این هدیه بسیار خوبی است. من آن را به پسرم بارون خواهم داد. "

با این حال بسیاری به سرعت به ترامپ هشدار دادند که ممکن است این توپ یک تله باشد و او باید درباره بردن آن به کاخ سفید تجدید نظر کند. و حالا مشخص شده که این یک توپ فوتبال معمولی نبوده و یک تراشه در آن وجود داشته است.

اما آمریکا نگرانی در این باره ندارد چرا که این تراشه ابزار جاسوسی روسیه نبوده و در واقع مربوط به شرکت آدیداس است.

آدیداس در سایت خود درباره این توپ توضیح داد و مدعی شده که این تراشه تنها با وسیله خاص خود فعال خواهد شد. این سایت توضیح داده: " این تراشه داخل توپ تله استار ۱۸ قرار دارد. طرح ان اف سی روی محل قرار گرفتن تراشه حکاکی شده است. "

در حالی که به نظر می‌رسد این طور کاملا بی خطر و تنها یک هدیه از طرف پوتین باشد اما بسیاری معتقد هستند که ممکن است این تراشه مجددا تغییر داده شده باشد. اما توضیح آدیداس به اندازه کافی درباره این تراشه قانع کننده بود. آدیداس اعلام کرد: " برنامه نویسی این تراشه نمی‌تواند تغییر داده شده یا بازنویسی شود. "

کاخ سفید نیز اعلام کرد که تمام جوانب امنیتی در هنگام دریافت این توپ رعایت شده است. مدیر رسانه‌ای، سارا سندرز، به بلومبرگ گفت: " بررسی های امنیتی که درباره تمام هدایا صورت می‌گیرد برای این توپ فوتبالیست انجام شده است. ما بیشتر از این صحبتی درباره مراحل امنیتی انجام نخواهیم داد. "

کاخ سفید همچنین نظری درباره اهدای این توپ به بارون انجام نداده چرا که قانون رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش را از نگهداری هدایای که توسط مقامات خارجی به آنها اهدا شده منع می کند مگر این که ارزش بسیار پایینی داشته باشد.

این تو پیش از این و مبلغ ۱۶۵ دلار در سایت آدیداس به فروش می‌رسید اما حالا به ۸۳ دلار رسیده است.

نحوه استفاده از تراشه

فرد استفاده کننده باید گوشی خود را به توپ نزدیک نگه دارد تا این تراشه فعال شود در این صورت می‌تواند بازی بازیکنان را ببیند، در مسابقات دیگری شرکت کند و به موارد زیاد دیگر دسترسی داشته باشد.

بهترین هدیه برای بارون

اگر پسر ترامپ بتواند بین هدیه دست پیدا کند اتفاق بسیار خوبی برای او خواهد بود چرا که همه از علاقه بسیار زیاد این کودک ۱۲ ساله به فوتبال اطلاع دارند. در جریان جشن عید پاک در کاخ سفید بارون در حالی که لباس کامل آرسنال به تن داشت مشغول بازی فوتبال بود.

دو ماه بعد نیز که خانواده ترامپ به بازدید کمپ‌دیوید رفته بودند بار دیگر بارون در لباس آرسنال دیده شد.