آیا ترامپ با میزبانی مشترک آمریکا و مکزیک در جام جهانی 2026 موافقت می کند؟

آیا ترامپ با میزبانی مشترک آمریکا و مکزیک در جام جهانی 2026 موافقت می کند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از برنامه های مهم آمریکا در عرصه فوتبال، میزبانی جام جهانی 2026 به صورت مشترک با مکزیک و کاناداا بود.

به گزارش وبسایت نود، هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از حامیان اصلی این طرح بود و سونیل گولاتی، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا هم این مسئله را تائید کرده است. گولاتی گفته است:

در صورتی که کلینتون انتخاب می شد همه چیز آسان تر بود اما نمی گویم با ترامپ ماموریت غیرممکنی خواهیم داشت. برای کشور ما میزبانی از جام جهانی خوب است و مسلما رئیس جمهور صلاح کشور آمریکا را می خواهد.

معمولا برای کاندیداتوری میزبانی جام جهانی حمایت دولت ها برای فیفا خیلی مهم است. حالا نکته مهم این جاست که آیا ترامپ از همکاری با مکزیک حمایت می کند یا نه. مواضع سیاسی ترامپ در قبال مکزیک پیش از انتخابات چندان مثبت نبوده است.

ترامپ از روز 20 ژانویه به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور آمریکا مشغول به کار می شود و تا 10 می 2020 یعنی زمان مشحص شدن میزبان جام جهانی 2026 فرصت دارد تا در مورد همکاری با مکزیک برای میزبانی جام جهانی تصمیم بگیرد. راگبی و بیسبال ورزش های محبوب رئیس جمهور جدید آمریکا هستند هر چند که وی سابقه یک سال فوتبال بازی کردن در زمان دوران تحصیلش در نیویورک را دارد.

ترامپ در کالج نظامی نیویورک تحصیل کرده که در دوران تحصیل حتی فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان فیلم مشهور پدرخوانده همکلاسی او بوده است. او در سن 17 سالگی یک سال فوتبال بازی کرده اما به بهانه "خسته کننده" بودن آن را رها کرد. البته بعدها ترامپ گفت که در فوتبال زیاد خوب نبوده و به همین خاطر بیسبال را ترجیح می دهد. او یکی از حامیان سرسخت باشگاه نیویورک یانکیز است. ترامپ در راگبی تیم "نیوجرسی جنرالز" را دنبال می کرد، تیمی که در سال 1986 منحل شد.

اگر بخواهیم روابط دیگر ترامپ در عرصه فوتبال را مرور کنیم می توان به چاک بلیزر اشاره کرد، مردی که نقشی کلیدی در لو رفتن فساد در فیفا و برکناری بلاتر و پلاتینی داشت. بلیزر در برج معروف ترامپ در نیویورک دفتر داشت و اطلاعات مهمی را برای FBI در مورد فساد در فیفا جمع آوری کرد. 

1140