شفر - برانکو همچنان جذاب‌ترین جنگ سال (عکس)

شفر - برانکو همچنان جذاب‌ترین جنگ سال (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در کنار رقابت باشگاه‌های فوتبال ایران برای کسب قهرمانی یا سهمیه آسیایی و همچنین استقلال و پرسپولیس برای برد در دربی‌ها، یکی از حساس‌ترین تقابل‌های فصل ۹۷-۹۶ به رقابت نزدیک وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ اختصاص داشت.

مرد آلمانی از زمان هدایت استقلال، تحول زیادی در عملکرد فنی و نتایج این تیم ایفا کرد و توانست خیلی زود خودش را محبوب کرده و با حضور تیمش در بین بالای جدولی‌ها، نشان دهد همانند برانکو ایوانکوویچ به دنبال کسب افتخار در نخستین سال حضور در لیگ فوتبال ایران است.

وینفرد شفر از هفته نهم فصل قبل سرمربی استقلال شد و در ۲۲ مسابقه عملکرد خیره کننده‌ای با کسب ۱۳ برد، دو باخت و هفت تساوی داشت که آمار برد ۶۰ درصدی او می‌گوید اگر نتایج ابتدای فصل برای آبی پوشان به دست نمی‌آمد، شاید تیم او در اواخر مسابقات پا به پای پرسپولیس بود و مرد آلمانی در رقابت با برانکو ناکام نمی‌ماند.

اما در سمت مقابل برانکو ایوانکوویچ نیز با قاطعیت پرسپولیس را برای دومین بار به قهرمانی لیگ برتر رساند و شایستگی‌های خود روی نیمکت سرخ پوشان را بیش از پیش ثابت کرد ولی او به دلیل محرومیت نقل و انتقالاتی تیمش شاید در لیگ هجدهم کار چندان راحتی نداشته باشد و سخت‌تر از قبل از حریفان امتیاز بگیرد.

شفر یک هفته بعد از سرمربیگری در استقلال، دربی را به پرسپولیس و برانکو باخت ولی در مسابقه برگشت آن باخت را جبران کرد تا ثابت کند در رقابت با هم‌تای کروات خود پا پس نمی‌کشد.

قهرمانی پرسپولیس با برانکو در لیگ برتر و قهرمانی استقلال با شفر در جام حذفی، در کنار نتایج خوب و عملکرد فنی‌ای که تیم‌های آنها ارائه دادند، موجب شد تا شب گذشته در مراسم بهترین‌های سال فوتبال ایران نام‌شان در بین نامزد مربیان برتر قرار بگیرد که در نهایت، رقابت مردان آلمانی و کروات را برانکو بُرد و با تبریک شفر، تندیس خود را دریافت کرد.

عکس از: امیرحسین خیرخواه