گزارش ویژه/ برخورد متفاوت سازمان لیگ در ماجرای خونه به خونه و استقلال

گزارش ویژه/ برخورد متفاوت سازمان لیگ در ماجرای خونه به خونه و استقلال

وبسایت رسمی فوتبالی- بعد از حواشی هفته های پایانی لیگ یک و عدم صعود تیم خونه به خونه بابل به لیگ برتر، مدیران این باشگاه با ارسال نامه ای به سازمان لیگ انصراف خود از حضور در فینال جام حذفی را اعلام کردند.


به گزارش فوتبالی، پس از این اتفاق، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این درخواست را قبول نکردند و در نهایت مالک تیم خونه به خونه با حضور در فینال جام حذفی موافقت کرد. این نزدیک ترین و شبیه ترین اتفاقی است که می توان به ماجرای سوپر جام ارتباط داد.
نکته اصلی نامه استقلال به سازمان لیگ تغییر زمان سوپر جام بوده است و موردی با این مضمون که استقلال به طور قطعی  از بازی  در سو پر جام انصراف می دهد درج نشده است. مدیران استقلال خواستار تغییر زمان این دیدار شده اند اما نتیجه گیری سازمان لیگ فقط در فاصله چند ماه بعد از ماجرای فینال جام حذفی بسیار متغییر بوده است، چراکه آنها تیمی که قصد انصراف از فینال جام حذفی را داشت متقاعد کردند در این دیدار شرکت کند؛ اما در خواست تغییر زمان سوپر جام توسط آبی های پایتخت را به منزله انصراف از این دیدار تلقی کردند و پرسپولیس را  با نتیجه سه بر صفر برنده این دیدار اعلام کرد.
طبق آیین نامه برگزاری مسابقات، برای اعلام نتیجه سه بر صفر تشریفاتی لازم است؛ اینکه باید تیمی که حاضر به بازی کردن است در زمین حاضر شود و اگر تیم مقابل با گذشت مدت زمانی که در آیین نامه برگزاری مسابقات آمده حضور پیدا نکرد، با حضور ناظر، داور بازی سوت پایان بازی را به نفع تیم حاضر شده به صدا دربیاورد.
هر چند در این میان رد پایی از کم کاری مدیران استقلال در میان است زیرا پرسپولیسی ها برنامه های آماده سازی پیش فصل خود را خیلی زودتر از استقلال آغاز کردند و در شرایطی مشابه راهی لیگ برتر و جام باشگاه های آسیا خواهند شد اما استقلال کمی دیرتر وارد فرایند آماده سازی شد و باید این سوال را از شفر پرسید که چرا پس از بازی استقلال در فینال جام حذفی، حدود 40 روز این تیم در تعطیلات به سر برد؟
نکته مهم تر این است که در آیین نامه مسابقات سازمان لیگ، درباره سوپرجام هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد و در این باره هیچ پیش بینی نشده و آنطور که فتاحی اعلام کرده این بازی درست مثل یکی از بازیهای لیگ و جام حذفی است!

تصویر نامه باشگاه خونه به خونه

تصویر نامه باشگاه استقلال