پنج رکوردی که رونالدو می‌تواند در یوونتوس بشکند

پنج رکوردی که رونالدو می‌تواند در یوونتوس  بشکند

بزرگترین خبر نقل و انتقالات در این تابستان، انتقال رونالدو به یوونتوس بود. حتی با اینکه رونالدو 33 ساله است، قیمت این قرارداد 100 میلیون یورو بود و همین بود که او را به گرانقیمت ترین بازیکن بالای 30 سال جهان تبدیل کرد. او همچنین در فهرست گرانقیمت ترین نقل و انتقالات تاریخ در رده ششم قرار دارد.

عملکرد بازیکن تیم ملی پرتغال سنش را توجیه می کند و او این موضوع را با هت تریک در جام جهانی در برابر اسپانیا نشان داد. او پیرترین بازیکنی است که در جام جهانی هت تریک کرده است. 

شاید سری آ با توجه به رکورد گلزنی بی نظیر او در برابر تیم های اروپایی در لیگ قهرمانان اروپا، چالش بزرگی نباشد. در واقع رونالدو 10 گل به تیم جدیدش زده و این رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن به یک حریف است.

با توجه به این واقعیت که یوونتوس در هفت سال گذشته قهرمان سری آ بوده، رونالدو باید به راحتی در برابر سایر تیم های سری آ گلزنی کند. نباید فراموش کنیم که این لیگی است که لوکا تونی 37 ساله موفق شد در سال 2015 کفش طلای آن را ببرد.

رونالدو شانس زیادی برای شکستن رکوردها در یوونتوس دارد.

5. تبدیل شدن به اولین بازیکنی که شش توپ طلا برده است

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر کدام 5 بار برنده توپ طلا شده اند اما مسی اولین کسی بود که توپ طلای چهارم و پنجم را برنده شد و پس از آن رونالدو موفق شد به این مهم دست پیدا کند.با این حال رونالدو شانس بزرگی برای شکست دادن مسی و تبدیل شدن به اولین بازیکنی که رکورد شش توپ طلا را در پرونده اش ثبت می کند، دارد.رونالدو در فصل آخر خود با رئال مادرید برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در راه رسیدن به این قهرمانی 15 گل به ثمر رساند.

رونالدو در جام جهانی نیز چهار گل در چهار مسابقه به ثمر رساند. پرتغال در مرحله یک هشتم از این رقابت ها حذف شد.با وجود اینکه جام جهانی تاثیر زیادی روی رای توپ طلا دارد، بعید به نظر می رسد که هیچ بازیکنی بتواند رونالدو را در راه رسیدن به توپ طلا شکست دهد. به خصوص اگر او بتواند در یوونتوس بدرخشد.

4. تبدیل شدن به دومین بازیکنی که شش قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با سه تیم متفاوت به دست آورده است

رونالدو

هیچ تیمی بیشتر از یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازنده نبوده و آنها دو فینال را در چهار فصل اخیر واگذار کرده اند که یکی از آنها در سال 2017 و در برابر رئال مادرید با گلزنی رونالدو بوده است.حضور رونالدو مطمئنا می تواند شرایط را برای یوونتوس تغییر دهد. این تیم تنها 2 بار موفق به قهرمانی در این رقابت ها شده و رونالدو به تنهایی 5 بار!اگر رونالدو بتواند یوونتوس را به قهرمانی در لیگ قهرمانان برساند که می دانیم آنها قادر به طی این مسیر هستند، سپس او به دومین بازیکنی تبدیل خواهد شد که در سه تیم این قهرمانی را تجربه کرده و همچنین دومین بازیکنی که شش قهرمانی در اروپا را در کارنامه خود دارد.

کلارنس سیدورف تنها بازیکنی است که موفق شده در آژاکس، میلان و رئال مادرید قهرمانی در اروپا را تجربه کند.فرانسیسکو خنتو نیز تنها بازیکنی است که موفق شده در 5 دوره اول رقابت ها از سال 1956 تا 1960 و سپس در سال 1966، شش قهرمانی در این جام را تجربه کند.

3. تبدیل به اولین بازیکنی که قهرمانی در لیگ برتر، لالیگا و سری آ را تجربه کرده است

رونالدوئ

قهرمانی در یکی از پنج لیگ برتر اروپا افتخاری است که بازیکنان کمی به آن دست پیدا می کنند. قهرمانی در بیشتر از یک لیگ دستاورد بی نظیری است. تا به امروز هیچ بازیکنی در تاریخ بازی ها نتوانسته قهرمانی در لیگ برتر، لالیگا و سری آ را تجربه کند. شاید این بستگی به این دارد که یک بازیکن سطح اول در هر سه لیگ بازی کرده و در تیم هایی باشد که توانایی قهرمانی در این رقابت ها را داشته باشند.

من تنها می توانم سه بازیکن خوب را نام ببرم که در هر سه لیگ با تیم هایی که قادر به قهرمانی بودند، حضور داشتند و حداقل در یکی از این لیگ ها قهرمان نشدند.تیری هانری برای یوونتوس، آرسنال و بارسلونا بازی کرد اما نتوانست در زمان حضورش در یوونتوس قهرمان شود.

زلاتان ابراهیموویچ برای چندین باشگاه ایتالیایی، بارسلونا و منچستریونایتد بازی کرد اما نتوانست در لیگ برتر قهرمان شود. و سرانجام ساموئل اتوئو برای بارسلونا، اینترمیلان و چلسی بازی کرد اما نتوانست در انگلیس قهرمان شود.رونالدو تا به حال قهرمانی در انگلیس و اسپانیا را تجربه کرده است. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، او مطمئنا می تواند در اولین فصل حضورش در سری آ قهرمان شود و اولین بازیکن شود که به چنین موفقیتی دست پیدا می کند.

2. به ثمر رساندن بیشترین تعداد گل در یک فصل سری آ

رونالدو

کاپوکانونیره جایزه ای است که به گلزن ترین بازیکن سری آ اهدا می شود و تا به حال 13 بازیکن از یوونتوس موفق به دریافت آن شده اند. با وجود اینکه یوونتوس در سال های اخیر سلطه کاملی بر لیگ داشته اما آخرین بازیکن این تیم که موفق به کسب توپ طلا در سری آ شد، الساندرو دل پیرو در سال 08 – 2007 بود. 

کریستیانو رونالدو می تواند به این انتظار خاتمه دهد و همچنین رکورد بیشترین گل زده در یک فصل سری آ را نیز بشکند.این رکورد در حال حاضر به طور مشترک در اختیار گونزالو هیگواین با ناپولی در سال 2016 و جینو روزتی با تورینتو در سال 1929 است که 36 گل به ثمر رساندند.رونالدو در رئال مادرید از رکورد 36 گل گذشته و در هر بازی به صورت میانگین 1.06 گل در لیگ به ثمر می رساند.با توجه به این موضوع اگر رونالدو بیش از 30 بازی انجام دهد از شانس خوبی برای ثبت کردن یک رکورد جدید برخوردار است. بهترین رکورد گلزنی او در یک فصل 48 گل در 35 بازی در سال 15 – 2014 است.

گونزالو هیگواین که در حال حاضر رکوردار این لیگ است نیز برای رئال مادرید بازی می کرد و بهترین رکورد گلزنی او در لالیگا 27 گل در 32 بازی بوده است.رونالدو شش فصل در لالیگا از 27 گل عبور کرد و در سه فصلی که این اتفاق نیفتاد او کمتر از 30 بازی به میدان رفت اما حداقل 25 گل را به ثمر رساند.

1 . به ثمر رساندن بیشترین گل برای یوونتوس در همه رقابت ها در یک فصل

رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن یوونتوسی در تمامی رقابت ها در یک فصل در اختیار فرنک هیرز است که در سال 26 – 1925 توانست 35 گل به ثمر برساند. دومین رتبه به طور مشترک در اختیار گونزالو هیگواین، دیوید ترزگه و الساندرو دل پیرو با 32 گل قرار دارد.

اگر رونالدو بتواند یوونتوس را تا مراحل بالای رقابت ها ببرد، به راحتی می تواند این رکورد را بشکند.

رونالدو در هشت فصل گذشته حداقل در تمامی رقابت ها 42 گل را به ثمر رسانده است. او در فصل اول حضورش در رئال مادرید توانست 33 گل در 35 بازی وارد دروازه حریفان کند. 

این بازیکن 33 ساله برای ثبت رکورد جدید برای یوونتوس باید از مرز 36 گل بگذرد که نه بار در طول دوران حرفه ای خود این کار را انجام داده است و یکی از آن ها فصل 08 – 2007 با منچستریونایتد بوده است. 

بهترین رکورد شخصی او تا به حال به ثمر رساندن 61 گل در 54 بازی در فصل 15 – 2014 بوده است. نباید از شکستن رکورد شخصی رونالدو در یوونتوس نیز شگفت زده شد.