اختصاصی؛ رضا افتخاری: با تیام و جپاروف در ترکیه تمدید می کنیم/ قرارداد بازیکنان مصدوم ثبت نمی شود

اختصاصی؛ رضا افتخاری: با تیام و جپاروف در ترکیه تمدید می کنیم/ قرارداد بازیکنان مصدوم ثبت نمی شود

وبسایت رسمی فوتبالی- رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال در گفت و گویی مفصل با خبرنگار فوتبالی، به تمام سوالات و حواشی که پیرامون استقلال وجود دارد پاسخ داد.

به گزارش فوتبالی، این روزها مدیران استقلال شرایط سخت و پر فشاری را تجربه کنند و قسمت اعظمی از هواداران استقلال انتقادات جدی به نحوه عملکرد مدیران باشگاه در فضای نقل و انتقالات دارند و از سوی دیگر دسته ای از منتقدان نیز با تکیه به دوران مدیریت قبلی سعی دارند وزارت خانه را به تغییر تیم مدیریتی مجاب کنند. آنچه معلوم است و نمی توان کتمان کرد جو سنگین و چالش برانگیز اردوی آبی هاست  و این انبار باروت، پتانسیل این امر رادارد که با کوچکترین جرقه ای آتشی بزرگ خلق کند. اما آنچه باعث خشم بیشتر هواداران استقلال  شده، عدم اطلاع رسانی و سکوت خبری اطراف باشگاه در رابطه با خرید ها و تمدید های احتمالی است و همین امر باعث به وجود آمدن شایعات بسیاری شده است که برای حل آنها هیئت مدیره استقلال کار سختی را پیش روی دارد. 

برای اطلاع از کم و کیف اوضاع استقلال خبرنگار سایت فوتبالی سراغ مدیر عامل این تیم رضا افتخاری رفته است و  آخرین اخبارمربوط به  استقلال را از او جویا شده تا هم پاسخی برای ذهن کنجکاو هواداران باشد و هم مواضع شخص اول تیم استقلال در رابطه با حواشی و اخبار اخیر روشن شود.


*بالاخره با وریا غفوری به توافق رسیدید و قرارداد او را تمدید کردید در این رابطه توضیح دهید؟

*خب ببینید وریا از بازیکنان خوب تیم ما بود و سال گذشته خیلی تلاش کرد. با غفوری صحبت کردیم و قرار شد برای یک سال دیگر در استقلال بماند. امروز(دیروز) دو کار اساسی دیگر انجام دادیم؛ نامه تسویه مالیاتی آقای تیام و جباروف را گرفتیم و برای آنها ارسال کردیم. و با مدیر برنامه این دو بازیکن صحبت کردیم که هماهنگ کنند تا ما با این دوبازیکن جلسه بگذاریم و قراردادشان را نهایی کنیم که اگر این اتفاق تا دو روز آینده رخ دهد این دو بازیکن می توانند در ترکیه به تیم ملحق شوند ودر اردوی ترکیه حاضر شوند.با امید ابراهیمی هم به توافق خواهیم رسید و تمدید خواهیم کرد و در این زمینه هم مشکلی نیست .


*ابراهیمی در استقلال می ماند؟

امیدوارم و  فکر نمی کنم جایی بهتر از اینجا برای او پیدا شود.


*ظاهرا ابراهیمی از الاهلی قطر پیشنهاد دارد در این صورت او پیشنهاد مالی بهتری نسبت به استقلال خواهد داشت.نظر شما چیست؟

این اخبار معلوم نیست که درست باشد من هفته گذشته با او صحبت کردم وقرار شد بعد بازگشت از مسافرت جلسه ای داشته باشیم و مذاکرات را انجام دهیم. ما هم ابراهیمی را همانند هواداران دوست داریم، او از بازیکنان خوب ما است و امیدورام مشکلی پیش نیاید تا با تیم کاملی برای لیگ قهرمانان آسیا  داشه باشیم.


*رقیب اصلی شما پرسپولیس این روزها در کرواسی مراحل آماده سازی خود را پشت سر می گذارد و این درحالی است که آنها از نقل و انتقالات محروم هستند اما خرید های خوبی داشته اند و تقریبا  شاکله تیمشان برای فصل جدید تعیین شده است؛ اما استقلال با مشکلات مواجه است.نظر  شما در مورد این موضوع چیست؟

استقلال در مراحل آماده سازی نسبت به پرسپولیس عقب نمانده است و تیم زیر نظر شفر تمرین می کند. تمام بازیکنان ما در تمرینات حضور دارند و فقط ملی پوشان ما با دستور فدراسیون در حال استراحت هستند. برنامه را سرمربی می دهد و ما بر اساس آن تمرینات و اردو را برنامه ریزی می کنیم. از روز دوشنبه به مدت 10 روز عازم ترکیه هستیم و در محلی نزدیک به استانبول اردوی پیش فصل را بر پا می کنیم. 2 بازی تدارکاتی را با تیم های ترکیه ای پیش بینی کرده ایم تا  برای شروع لیگ برتر حاضر آماده شویم.


*برای هواداران این سوال پیش آمده که چرا روند مذاکرات و تمدید قرار داد بازیکنان  طولانی شده است. ظاهرا شرایط مالی باشگاه خوب نیست؟

اصلا شرایط مالی باشگاه مطرح نیست. بازیکن های بزرگ نیازمند مذاکرات بزرگ هستند قاعدتا کار ساده ای نیست و طول می کشد. تیام و جپاروف بازیکنان حرفه ای هستند و مدیربرنامه شان با ما مذاکره می کند و ما باعث نشدیم این روند طولانی شود و هر وقت این بازیکنان به ما مراجعه کنند ما سریع کار را تمام می کنیم. با آمدن وریا در سریع ترین شکل ممکن مذاکرات به نتیجه رسید و ساعت ها جلسه گذاشتیم. امسال تصمیم گرفته ایم بخش قابل توجهی از مطالبات بازیکنان مان را پرداخت کنیم  و ظرف دو روز آینده کلیه مطالبات بازیکنانی که قرارداد بسته ایم  و بدهی های مربوط به پرونده های مفتوح در کنفدراسیون فوتبال آسیا  را پرداخت خواهیم کرد و پرونده ها را می بندیم


*سهیل مهدی مسئول کمیته مجوز حرفه ای سازمان لیگ  امروز(دیروز) در مصاحبه ای اعلام کرد که باشگاه های بدهکار تا پایان مرداد ماه زمان دارند تا بدهی های خودشان را پرداخت کنند؟

ما تا آن روز صبر نمی کنیم حالا که باید پرداخت کنیم سریعتر این کار را می کنیم تا بازیکنانی که سالها از باشگاه طلبکار بودند و تعدادشان به 56 نفر می رسد از لیست طلبکاران باشگاه خارج می شوند.


*این مبلغ به چه میزانی است ؟

حدود شش میلیارد تومان.


*در رابطه با سید مجید حسینی و اخباری که حکایت از توافق این بازیکن با شارلوا دارد چه صحبتی دارید ؟

ما دوست داریم بازیکنان به تیم های بزرگ بروند و مثل سابق در تیم های آلمانی مثل بایرن مونیخ و کلن بروند ما هم از پیشرفت بازیکنان مان خوشحال می شویم نه تیمی مثل شارلوا.


*اما بازیکنانی مثل کاوه رضایی و امید نورافکن راهی این تیم شدند؟

شرایط بازیکنانی که نام بردید در استقلال خیلی خوب بود بالاخره هم هوادار از آنها راضی بودند وهم خودشان خوب بازی می کردند ولی ممکن است در شارلوا فراموش شوند مگر اینکه به تیمی بزرگ بروند و سطح فوتبال شان بالا برود .


*با این اوصاف سید مجید حسینی که یک سال دیگر با استقلال قرار داد دارد را حفظ می کنید؟ 

استقلال برای مجید حسینی خیلی زحمت کشیده است و قراراست فردا(امروز) با مدیر برنامه اش صحبت کنم و تمام تلاشمان حفظ مجید است ما به او برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم و با گرفتن دانشگر و حضور منتظری فکر کنم امسال دفاع مستحکمی خواهیم داشت.


*اخباری مبنی بر اینکه  تیم های قطری سه تن از  بازیکنان استقلال را می خواهند منتشر شده و عنوان می شود یکی از بازیکنان در تست پزشکی آنها شرکت کرده است؟

من قویا این اخبار را رد می کنم.


*مرتضی آقا خان و میثم تیموری که جذب شده اند مصدوم هستند و این موضوع حواشی را ایجاد کرده است.در این خصوص صحبت کنید؟

من قرارداد هیچ کدام از این ها را امضا نکرده ام ما توافق کرده ایم این بازیکنان تست پزشکی می دهند و اگر قبول شدند قراردادشان امضا می شود. بازیکنانی که نام بردید مصدوم باشند قراردادشان امضا نمی شود.


*گروهی از بازیکنان با وجود امضای قرارداد توسط شفر کنار گذاشته شدند؟ 

ماهمچین چیزی نداریم یک سری بازیکن جوان را به شفر معرفی می کنیم و اگر منظورتان بازیکنان آکادمی باشد آنها هنوز در کلاس های آموزشی ما هستند همه بازیکنانی که گرفتیم خود شفر تایید کرده است.


*شنیده می شود استقلال به دنبال ارز دولتی است، آیا مبلغی از سوی اسپانسر دریافت کردید؟ 

ارز دولتی را که همان اول پیش خور کردیم و حقوق شفر و همکارانش را دادیم. ما حقوق و مالیات بازیکنان خارجی مان را پرداخت کردیم و بخشی از مطالبات گذشته را پرداخت خواهیم کرد. باشگاه از لحاظ بدهی ها سبک شدیم سالهای پیش رو سال های خوبی برای استقلال خواهد بود و ما داریم کاری می کنیم که افراد پس از ما گرفتاری های مثل ما نداشته باشند و و این طور نباشد که من درآمد کسب کنم که بدهی افراد قبلی را بدهم و این در صورتی ست که من باید پول ها را خرج تیم فعلی کنم.


*در چند روز گذشته اخباری مبنی بر اختلاف شما و پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه مطرح شده است، آیا این موضوع واقعیت دارد؟

آقای توفیقی تمام کار ها را با من هماهنگ می کند. من هم با هیئت مدیره در تماس هستم. تصمیمات اخذ شده خرد جمعی است و بنابراین حتی بعضی وقت ها با وزارت خانه  هم هماهنگی هایی صورت می گیرد چون شرکت دولتی است کار ها باید در چارچوب قانون پیش برود

.

*آیا توافق نهایی  با تیام  و جباروف در تهران صورت می گیرد و یا اینکه در ترکیه قرارداد امضا می شود؟

به احتمال فراوان این توافق در ترکیه صورت خواهد گرفت تا همان جا به تمرینات پیش از فصل اضافه شوند.


*آیا با زمان برگزاری سوپر جام مشکل ندارید؟

ما نامه زدیم که برگزاری این بازی به صلاح دو تیم نیست زیرا ما باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و نمی خواهیم بازیکنان مان مصدوم شوند این بازی چون اولین بازی دو تیم پس از اردوی پیش فصل است امکان دارد به مصدومیت بازیکنان منجر شود. پرسپولیس که از گرفتن بازیکن محروم است و اگر بازیکنی از آنها مصدوم شود خسارتشان بیشتر از ما خواهد بود. ما محسن کریمی و روزبه چشمی  و داریوش شجاعیان  را به عنوان مصدوم داریم اگر در این بازی هم مصدوم دهیم در ادامه شرایط سخت هم می شود.


*سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته اند که اگر هر تیمی شرکت نکند و انصراف دهد  دو میلیارد تومان جریمه خواهد شد. نظر شما در خصوص صحبت فتاحی چیست؟

ماانصراف ندادیم. فقط خواستیم تاریخ بازی تغییر کند چون الان اصلا زمان مناسبی برای بازی نیست و از سوی دیگر پیشنهاد دادیم این بازی در خارج از کشور و ترجیحا در آلمان برگزار شود تا ایرانیان خارج از کشور لذت دربی را تجربه کنند.