هفت بمب نقل و انتقالاتی جام جهانی؛ از امباپه تا هازارد و آلیسون

هفت بمب نقل و انتقالاتی جام جهانی؛ از امباپه تا هازارد و آلیسون

سایت رسمی فوتبالی - این جام جهانی پر از شگفتی بوده است. این رقابت ها حتی پیش از آغاز نیز مردم را با عدم حضور دو تیم بزرگ، هلند و ایتالیا، شگفت زده کرد.اگر شما فکر کردید که این پایان شگفتی هاست احتمالا هرگز در زندگی خود به این اندازه اشتباه نکرده اید.

به گزارش فوتبالی، وقتی رقابت ها آغاز شد شگفتی پشت شگفتی خلق شد. این اتفاقات با شکست آلمان برابر مکزیک و کره جنوبی، قرار گرفتن آنها در رده چهارم گروه و حذف از مسابقات شروع شد. حالا چهار تیم از مرحله یک هشتم حذف شده اند: آرژانتین، پرتغال، اسپانیا و دانمارک. چهار نام اول از بزرگترین تیم های جهان هستند که با حذف خود از جام جهانی بار دیگر غیرقابل پیش بینی بودن شگفتی این رقابت ها را نشان داده اند.

چند عملکرد بسیار درخشان از بعضی بازیکنان در این رقابت ها دیده شد. نه تنها قیمت این بازیکنان افزایش می یابد بلکه می توانند پس از پایان جام جهانی به نقل و انتقالات گرانقیمتی برسند.

در اینجا هفت نفر از این بازیکنان را بررسی می کنیم

7. هیروینگ لوزانو


وقتی مکزیک در حال آماده کردن خود برای شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی، آلمان، در اولین دیدار گروه بود، هیچکس انتظار پیروزی آنها را نداشت. یک مساوی بهترین نتیجه برای آنها در گروهی بود که سوئد و کره جنوبی را نیز به همراه خود داشت.

در آخر مکزیک نه تنها بازی خوبی ارائه کرد بلکه توانست از سد آلمان بگذرد و اولین قدم را برای صعود به مرحله بعد بردارد. در آن بازی هیروینگ لوزانو بسیار خوب بود و یک گل نیز برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

در بازی بعدی برابر کره جنوبی، او پاس گل خاویر هرناندز را ارسال کرد تا گل پیروزی بخش مکزیک در این دیدار را به ثمر برساند.

با عملکرد لوزانو در جام جهانی، تعداد زیادی از باشگاه ها می توانند برای امضای قرداد با او با مبلغ بالا رقابت کنند.

6. الکساندر گولوین

توضیح دادن سبک بازی گولوین سخت است اما او از آن دسته بازیکنانی است که در فهرست بازیکنان بی نام و نشان اما با ارزش قرار می گیرد اما ناگهان وقتی تمام بازیکنان از آن لیست خط خوردند، او می درخشد و توجه ها را به خود جلب می کند و خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنانی که شایستگی حضور در باشگاه های حرفه ای را دارد، معرفی می کند.

الکساندر گولوین به نوعی یک منبع الهام برای روسیه در این جام جهانی بوده است. برای تیمی که بازیکن خلاقی چندانی ندارد، گولوین قلب تپنده هر حرکت زیبایی است که تیم روسیه در زمین انجام می دهد. 

ستاره زسکا مسکو بازی فوق العاده ای در برابر عربستان انجام داد و با یک گل و دو پاس گل شیرازه این تیم آسیایی را از هم پاشید. بعد از یک بازی آرام در برابر مصر، او در دیدار برابر اسپانیا به فرم قبلی خود بازگشت و در بازی که تنها برنامه روسیه کشاندن بازی به ضربات پنالتی بود، عملکرد خوبی داشت.

بعد از نمایش خوب او در جام جهانی، چند باشگاه در پی به خدمت گرفتن او هستند و او نیز آماده یک انتقال بزرگ اروپایی است.

5. هیونگ مین سون

در حالی که تمام صحبت ها پیرامون هری کین و درخشش او در جام جهانی است، هم باشگاهی او در تاتنهام نیز علیرغم حضور در تنها سه بازی در جام جهانی، تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشته است.

هیونگ مین سون نه تنها بازیکن خوبی است بلکه شخصیت خوبی نیز دارد و در هنگام بازی نیز صلیب مسیح را به گردن دارد. او در زمین با تمام وجود بازی می کند و به همین دلیل است که کره جنوبی توجه بسیاری را در این جام جهانی جلب کرد.

او دو گل در جام جهانی به ثمر رساند که یکی از آنها شوت از راه دور برابر مکزیک بود و دیگری تیر نهایی به قلب آلمان.

با گذراندن یک فصل خوب با تاتنهام  به نظر می رسد که این بازیکن بتواند قیمت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

4. خوان کینترو

بعد از عملکرد موفق خامس در جام جهانی قبلی، بسیاری فکر می کردند که این بار نیز او بازیکن برتر کلمبیا در جام جهانی خواهد بود و بار دیگر در بهترین حد ممکن بازی خواهد کرد.هرچند مصدومیت باعث شد تا او بیشتر بازی های مرحله گروهی را از دست بدهد. در غیاب او یک کلمبیایی دیگر توانست خودش را به عنوان بازیکن برتر تیم ملی تحمیل کند.

خوان کینترو  توانست یک خامس رودریگز دیگر شود. عملکرد او در جام جهانی شاید دلیل خوبی برای مقایسه دائمی او با بازیکن سابق موناکو باشد.او تا به حال در این رقابت ها یک گل به ثمر رسانده و دو پاس گل ارسال کرده تا بعد از شکست در برابر سنگال به صعود کلمبیا به مرحله یک هشتم کمک کند. 

گرگ ها از همین حالا دور او را گرفته اند و در صورت ادامه یافتن این عملکرد خوب شرایط بهتر نیز می شود. به نظر می رسد که پول زیادی از این قرارداد نصیب پورتو نیز بشود. کینترو می تواند یکی از گرانقیمت ترین قراردادهای تابستان را امضا کند.

3. آلیسون

حتی پیش از آغاز جام جهانی نیز به نظر می رسید که شماره یک برزیل یکی از گرانقیمت ترین انتقال های امسال را رقم بزند. او فصل خوبی را با رم پشت سر گذاشت و با برزیل به درخشش خود ادامه داد.

او مهارهای زیادی انجام نداده اما وقتی لازم باشد به نظر مطمئن می رسد. در میان نام های بزرگ دروازه بانان، او بهترین عملکرد را داشته و قدرت او در دریافت شوت ها شگفت انگیز است. 

برزیل در این مسابقات تنها یک گل دریافت کرده و این بدون شک میلیون ها یورو به مبلغ او اضافه کرده است. با پیشنهادی که چلسی به او داده به نظر می رسد که این بازیکن به زودی گرانقیمت ترین دروازه بان تاریخ فوتبال لقب بگیرد.

2. ادن هازارد

اینکه هازارد هنوز برای چلسی بازی می کند کمی عجیب است. قهرمانی تیم لندنی در فصل 2016 – 2017 بسیار عالی بود. فصل پیش از قهرمانی آنها در رده دهم جدول جای گرفته بودند.و در این فصل آنها در انگلیس پنجم شدند و توانستند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد را به دست بیاورند. آنها تنها در لیگ اروپا حاضر می شوند و به نظر می رسد همین موضوع باعث جدایی ادن هازارد از این تیم بشود.

پیش از جام جهانی این بازیکن اعلام کرد که تصمیمش درباره آینده خود با چلسی را بعد از به بررسی عملکرد این تیم در بازار نقل و انتقالات اعلام میکند.با توجه به اینکه آبراموویچ، مالک چلسی، پول چندانی برای این تیم در این تابستان خرج نکرده است، فرصت خوبی برای آبی پوشان است تا با فروش هازارد از مبلغ قرارداد او استفاده کنند.و این به هازارد که یکی از بهترین بازیکنان این جام جهانی بوده این فرصت را می دهد تا قراردادی گرانقیمت به ثبت برساند.

1 . کیلیان امباپه

کیلیان امباپه مدتی است که بهترین بازیکن نوجوان دنیای فوتبال است. او با عملکرد بی نظیر در برابر آرژانتین موفق شد جایگاه خود را مستحکم کند. او در آن بازی دو گل به ثمر رساند و یک پنالتی برای تیمش نیز گرفت.در حالی که انتقال 180 میلیون یورویی او به پاریسن ژرمن بسیار گرانقیمت بود، اما او می تواند بار دیگر تابستان امسال با پیوستن به رئال مادرید رکوردها را جابجا کند.

فلورنتینو پرز به دنبال به خدمت گرفتن این بازیکن بعد از جام جهانی است. او بعد جام جهانی 2010 مسوت اوزیل را به خدمت گرفت و بعد از جام جهانی 2014 با خامس قرارداد بست.و حالا در میان بازیکنان که برای رئال مادرید بازی نمی کنند، امباپه فوق ستاره جوانی است که تا اینجا در سه بازی سه گل زده و می تواند به باشگاهی که در بچگی هوادار آن بوده، بپیوندد.