چرا انگلیس و بلژیک امشب ترجیح می‌دهند ببازند؟

چرا انگلیس و بلژیک امشب ترجیح می‌دهند ببازند؟

سایت رسمی فوتبالی - گاهی پیروزی همه چیز نیست.اگر از طرفداران تیم ملی انگلیس یا بلژیک بپرسید، بیشتر آنها دوست دارند تیمشان در آخرین دیدار گروهی بازنده باشد.هر دو تیم با برتری برابر تونس و پاناما، دیگر تیم های این گروه، حضور خود در مرحله بعدی را قطعی کرده اند.

به گزارش فوتبالی، تنها نکته مبهم این است که کدام تیم سرنشین این گروه می شود. جایگاهی که معمولا باعث می شود که تیم ها مسیر راحت تری را تا انتهای جام داشته باشند.اما این بار اینطور نیست. بسیاری از تیم های بزرگ عملکرد خوبی نداشته اند و حالا صدرنشین شدن باعث می شود تا خطر رویارویی با آنها بیشتر شود.

در حالی که تیم صدرنشین باید با حریفان احتمالی چون برزیل و فرانسه در مسیر فینال دیدار کند، تیم بازنده می تواند تا نیمه نهایی با حریفان ضعیف تری مانند سوئد و دانمارک بازی داشته باشد.

روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک، به این نکات و حساسیت دیدارهای پیش رو اشاره کرد و تایید کرد که پیروزی برابر انگلیس نگرانی های او را کم نخواهد کرد.

مارتینز گفت: " ما صعود کردیم و این اولویت ما بود. حالا باید به بازیکنانمان نگاه کنیم. ما بازی خوبی ارائه خواهیم داد اما اولویتمان پیروز نشدن است. این واقعیت است. باید خودمان را در این موقعیت قرار دهیم. ما می خواستیم صعود کنیم و این کار را انجام دادیم. "

مارتینز که پیش از این اشاره کرده بود که به روملو لوکاکو، بهترین گلزن تیمش در این رقابت ها، در این بازی استراحت خواهد داد، اضافه کرد: " من فکر میکنم فردا روز شادی است. هر دو تیم می توانند صعود خود به مرحله حذفی را جشن بگیرند. "

گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس، واقع بین تر است و به نظر می رسد که برای رسیدن به فینال قصد دارد از سد بلژیک نیز عبور کند.

ساوت گیت با تاکید به اتفاقاتی که تا به حال در رقابت ها رخ داده و می تواند شوک های بزرگتری را نیز ایجاد کند گفت: " برای ما اهمیتی ندارد که با چه تیمی، چه زمانی و کجا بازی خواهیم کرد. ما تنها خوشحال هستیم که به مرحله بعد صعود کردیم. "

پیش از همه این ها هر کدام از این دو تیم باید در مرحله یک هشتم به مصاف یکی از تیم های ژاپن، سنگال یا کلمبیا بروند.

ساوت گیت اظهار داشت: " ما از سال 2006 موفق به پیروزی در مرحله حذفی نشده ایم. بنابراین نمی توانیم از حالا روی این موضوع که بهتر است کدام تیم ها حریف ما تا نیمه نهایی باشند صحبت کنیم. "

بر اساس داده های یک شرکت ورزشی، اگر بازیکنان ساوت گیت مرحله گروهی را به عنوان صدرنشین به پایان ببرند 24% شانس حضور در چهار تیم برتر را دارند و اگر دوم شوند این احتمال تا 35% افزایش پیدا می کند.

اما روی دیگر این داستان این است که ارزش ایجاد یک ذهنیت برنده و حرکت رو به جلو را نمی توان دست کم گرفت.

ساوت گیت تاکید کرد: " ما تیمی ساختیم که همه برای بازی در آن مشتاق هستند. آنها هر بار که به زمین می روند می خواهند پیروز باشند و پیشرفت کنند. ما می خواهیم پیروز باشیم. این بدین معناست که صدرنشین گروه خواهیم بود و پیش می رویم. من به این واقعیت اشاره می کنم که ما می خواهیم ذهنیت برنده خود را گسترش دهیم و نمی توانیم خودم را در حال صحبت کردن درباره چیزهای دیگری با بازیکنان تصور کنم. این چیزی نیست که ما در دو سال گذشته تلاش کردیم تا بسازیم. "

تصور اینکه یک سرمربی از بازیکنانش بخواهد تا بازی را واگذار کنند سخت است اما غیرممکن نیست.

یکی از بدنام ترین بازی ها در شرق آسیا بین تایلند و اندونزی برگزار شد. تیم برنده باید به مصاف تیم قدرتمند ویتنام می رفت و تیم بازنده با سنگاپور که حریف ضعیف تری بود روبرو می شد. هر دو تیم به محض شروع مسابقه تلاش خود برای باختن را آغاز کردند.

وقتی بازی با نتیجه 2 – 2 دنبال می شد، دفاع اندونزی توپ را گرفت و وارد دروازه خودی کرد تا از شکست مطمئن باشد.

هر دو تیم از سوی فیفا به دلیل آنچه از بین بردن روح بازی نامیده شد، 40 هزار دلار جریمه شدند. مدافع اندونزی نیز تا پایان عمر از مسابقات ملی محروم شد.

چنین خطراتی در انتظار انگلیس و بلژیک نیز هست. آنها باید مراقب باشند تا اتفاقات غیر ورزشی در زمین بازی رخ ندهد. تایلند و اندونزی هر دو در نیمه نهایی شکست خوردند. سینگار که تیم ضعیف تر بود قهرمان آن رقابت ها شد.

در حالی که هر دو تیم بسیار بی پروا هستند، ممکن است نتیجه مساوی نیز در این دیدار رقم بخورد.

در این حالت هر دو تیم در امتیاز، گل زده و تفاضل گل برابر خواهند بود. 

د ر چنین شرایطی، تیمی که تعداد کارت های بیشتری دریافت کرده باشد در رده دوم قرار خواهد گرفت. بنابراین یک خطا در این مرحله می تواند سرنوشت فوتبال یک کشور را تغییر دهد.

به گفته داور سابق لیگ برتر، مارک هالسی، که 14 سال در این لیگ حضور داشت و بازی های بین المللی زیادی را نیز سوت زد، کارت گرفتن عمدی بازیکنان چیز غیرمعمولی نیست.

هالسی بازی ای در لیگ برتر در سال 2011 ر به خاطر می آورد که بازیکن شخصا خواسته که کارت زرد به او نشان داده شود.

او به سی ان ان گفت: " او به من گفت که ببین! ما روز سه شنبه بازی داریم. اگر امروز و روز سه شنبه کارت نگیرم ممکن است دربی بزرگ روز شنبه را از دست بدهم. بنابراین از من خواست که یک کارت زرد به او نشان بدهم و من هم این کار را کردم. من به او گفتم که 10 دقیقه زمان باقی مانده و من یک ضربه آزاد علیه شما اعلام می کنم. می دانستم که این اتفاق می افتد چرا که او از آن دست بازیکنانی بود که توپ را 50 یارد آن طرف تر می زد. اگر بازی مهمی در پیش باشد و شما 4 کارت زرد داشته باشید به این معناست که یک کارت زرد دیگر شما را محروم می کند. من تنها به او گفتم که کار احمقانه ای انجام نده. او آخر بازی پیش من آمد و از من به خاطر این کار تشکر کرد. "

مسیر احتمالی برای انگلیس و بلژیک تا فینال جام جهانی

صدرنشینی گروه:

یک هشتم: کلمبیا / ژاپن / سنگال

یک چهارم:  برزیل / مکزیک

نیمه نهایی: فرانسه / آرژانتین / پرتغال / اروگوئه

رده دوم گروه:

یک هشتم: : کلمبیا / ژاپن / سنگال

یک چهارم: سوئد / سوییس

نیمه نهایی: اسپانیا / روسیه / کرواسی / دانمارک

4125