پیش‌بینی ESPN: انگلیس-بلژیک، فینال جام جهانی

پیش‌بینی ESPN: انگلیس-بلژیک، فینال جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - با اتمام مرحله یک چهارم نهایی، تنها 4 تیم در جام جهانی 2018 باقی ماندند. سایت ESPN شرایط تیمها را بررسی کرده و برندگان احتمالی را بررسی کرده است.

از بین تیم های بلژیک، فرانسه، انگلیس و کرواسی چه تیمی در 24 تیرماه جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد؟

بلژیک – فرانسه، سنت پترزبورگ

این دیدار بین دو کشور همسایه و دو تیمی که بهترین نمایش ها را تا اینجا در جام جهانی داشته اند، برگزار می شود.

نسل طلایی بلژیک در رقابت های اخیر موفقیتی نداشته اند. آنها در یورو 2016 و جام جهانی 2014 برزیل موفق نبودند اما عملکرد آنها در برابر برزیل در یک چهارم عملکرد تیمی بود که باور دارد می تواند قهرمان جهان باشد.

و فرانسه که با سه گل در سه بازی برابر استرالیا، پرو و دانمارک از مرحله گروهی صعود کرد. آنها در مرحله دوم جام جهانی در برابر آرژانتین در کازان با گلی که کیلیان امباپه به ثمر رساند، استعدادهای خود را نشان دادند.

می توان گفت فرانسه در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد و با تیم جوان دشام بدون شک مدعی اول قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر نیز خواهد بود.

امباپه، عثمان دمبله، ساموئل اومتیتی، پاول پوگبا و آنتوان گریزمان تا 4 سال آینده نیز حاضر خواهند بود اما برای بلژیک این جام جهانی آخرین فرصت است.

با بازیکنان زیادی که در سی سالگی یا در آستانه ورود به آن هستند، این تیم باید از این فرصت استفاده کند یا شاید دیگر هرگز چنین شانسی به دست نیاورد.

اما بلژیک در برابر برزیل بسیار جذاب بازی کرد. ادن هازارد، کوین دی بروینه و روملو لوکاکو عالی بودند و حالا به اندازه کشور همسایه خود مدعی هستند.

فرانسه با قهرمانی در جام جهانی 1998 و حضور در فینال 2006، تاریخچه قوی تری دارد اما بلژیک تیمی است که به نظر می آید دقیقا در زمان درست در روسیه کنار هم قرار گرفته اند.

بلژیکی در بازی برابر برزیل نیمار را کنترل کردند و حالا باید راهی برای همین رفتار با امباپه پیدا کنند. اما بازگشت وینسنت کمپانی به آمادگی به مارتینز این اطمینان را می دهد که می توان به تجربه کاپیتان منچسترسیتی در دفاع تکیه کرد.

فرانسه نیز باید راهی برای کنترل دی بروینه و هازارد پیدا کند اما شرایط بلژیک در این دیدار برنده تر است.

آنها ذهنیت پیروزی بر فرانسه در چنین بازی بزرگی را دارند؟ این تنها سوال واقعی است اما بلژیکی ها می توانند به اولین فینال خود در جام جهانی راه پیدا کنند.

برنده: بلژیک

کرواسی – انگلیس، مسکو

در یک نیمه نهایی غیر قابل پیش بینی قبل از آغاز رقابت ها، کرواسی و انگلیس حالا بعد از طی کردن مسیری از مرحله گروهی به این مسابقه رسیده اند.

انگلیس کلمبیا و سوئد را حذف کرد. کرواسی نیز هر سه بازی خود در مرحله گروهی را برد و در ضربات پنالتی دانمارک و روسیه را در مرحله حذف از سر راه برداشت.

اما با وجود کشیده شدن دو بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی، سوال اصلی اینجاست که توانی برای تیم کرواسی در بازی نیمه نهایی روز چهارشنبه باقی مانده است.

و آیا دنیل سوباشیچ، دروازه بان این تیم، که درضربات پنالتی برابر روسیه و دانمارک قهرمان کرواسی بود، بعد از مصدومیت همسترینگ در آخرین دقایق بازی برابر روسیه به این بازی می رسد؟

انگلیس با پیروزی 2 – 0 برابر سوئد در وقت عادی بازی در سامارا چنین نگرانی هایی ندارد اما گرت ساوت گیت پیش از دیدار با کرواسی باید جواب چند سوال تاکتیکی خود را پیدا کند.

آیا باید مثلث هافبک های تهاجمی خود که شامل ژسه لینگارد، رحیم استرلینگ و دله علی است را تغییر دهد و اریک دایر را برای کم کردن خطر لوکا مودریچ اضافه کند یا عملکرد ترکیبی آنها برابر سوئد کافی است؟

آزمایش فوتبالی خوبی در مسکو رخ خواهد داد و توانایی کروات ها در بازی با توپ تست خوبی برای انگلیسی ها است. 

دو کشور بعد از استقلال کرواسی در اوایل دهه 1990 میلادی هفت بار با هم دیدار کرده اند و تاریخ رنگارنگی دارند.

انگلیس در تنها دیداری که در رقابت های مهم برگزار شد در یورو 2004، با نتیجه 4 – 2 پیروز شد اما معروفترین رویارویی در نوامبر 2007 برگزار شد و کرواسی با پیروزی 3 – 2 در ویمبلی مانع صعود انگلیس به رقابت های یورو 2008 شد.

دو دیدار اخیر با نتایج 4 – 1 و 5 – 1 به سود انگلیس به پایان رسیده است. بنابراین مردان ساوت گیت ترسی از دیدار روز چهارشنبه ندارند و انرژی بیشتر آنها به کارشان خواهد آمد. 

برنده: انگلیس