سرمربی پرتغال: عملکرد ایران مقابل اسپانیا یک هشدار بود

سرمربی پرتغال: عملکرد ایران مقابل اسپانیا یک هشدار بود

سایت رسمی فوتبالی - فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال در مورد شرایط کریستیانو رونالدو صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، وی اظهار داشت :" هیچ بازیکنی وظیفه ندارد که به رونالدو پاس بدهد. یادم است که فقط یک بار گدس در مقابل اسپانیا صاحب توپ شد، در مقابلش مدافع دیگری بود اما می توانست به رونالدو پاس بدهد که نداد.به هیچ وجه این قانون وجود ندارد که همه به رونالدو پاس بدهند. به رونالدو وابسته نیستیم و نمی خواهیم باشیم."

سرمربی پرتغال در مورد عملکرد نه چندان خوب پرتغال مقابل مراکش و همچنین بازی خوب ایران مقابل اسپانیا گفت:"رونی لوپز، هافبک ما نکته خوبی گفت. یادم است که زمانی تیم ملی پرتغال بازیکنان خوبی داشت که همیشه خوب بازی می کردند اما همیشه باخت های بدی تجربه می کرد. ترجیح می دهم که بد بازی کنیم و برنده شویم و اتفاقات گذشته تکرار نشود. مهمتر از بازی ما مقابل مراکش باید به بازی اسپانیا و ایران نگه کنیم. این یک هشدار برای ماست. این بازی برای ما خیلی مهم است. همه بازیکنان ما می دانند که ایران حریف مشکلی است. بازیکنان ما می دانند که بازی مشکلی در پیش خواهد بود.پرتغال برای مساوی بازی نخواهد کرد. برای بردن به میدان می رویم. وقتی صاحب توپ می شوی باید اهداف جدی داشته باشی. ایران عالی دفاع کرد و ضدحملات خوبی زد. باید منسجم باشیم و کاری کنیم که ضدحملات ایران نتیجه ای در بر نداشته باشد. نباید بی دلیل ریسک کنیم. اگر فقط به دنبال مساوی باشیم، حمله نکنیم و دنبال گلزنی نباشیم هم ریسک بازی کرده ایم. این اتفاق باعث می شود که ایران بتواند 18 دقیقه طلایی خود مقابل اسپانیا را تکرار کند که جلو کشیدند و موقعیت های زیادی ایجاد کردند."

سانتوس در مورد سبک بازی پرتغال مقابل ایران و رابطه اش با کی روش هم صحبت کرد:"مسلما برای بردن وارد زمین می شویم و سعی می کنیم بازی را تحت کنترل داشته باشیم. باید با تعادل و جدیت بازی کنیم و در دوئل های فردی برنده شویم تا تمام قوای هجومی خود را نشان بدهیم.مسلما برای تعیین سبک بازی ما سبک بازی ایران هم مهم است. باید ببینیم که آنها دنبال پیروزی هستند یا آن که به دنبال استفاده از ضدحملات خواهند بود. من و کی روش قبل و بعد از بازی با هم رفیق خواهیم بود. در جریان بازی او از پیراهن ایران دفاع خواهد کرد و من از پیراهن پرتغال. من می خواهم برنده باشم."

وی در مورد شرایط بازیکنانی نظیر گدس، برناردو سیلوا، برونو فرناندز و آندره سیلوا هم صحبت کرد:"سعی می کنم بهترین تصمیم را برای انتخاب بگیریم. نمی توان گفت حضور یک بازیکن در ترکیب همه چیز را عوض می کند.ترجیح می دهم در مورد نفرات توضیحی ندهم.  از من پرسیدند دلیل اتفاقات بازی مقابل مراکش چه بوده اما نمی شد توضیح دقیقی داد چرا که بازیکنانی که در زمین بودند در تمرینات عملکرد خیلی خوبی داشتند. شاید برخی بازیکنان جوان دچار استرس شوند. مسلما قهرمانی اروپا خوب است. هر روز با بازیکنان صحبت می کنم و سعی می کنم به آنها روحیه بدهم. به نتایج تیم پرتغال تا کنون از 0 تا 10 ، نمره هفت می دهم هر چند که به سبک بازی تیم نمره 6 می دهم. راضی نیستم اما خوشحال خواهم شد اگر همه بازیها را با نتیجه یک بر صفر ببریم."

4125