آرژانتین در چه شرایطی صعود می‌کند؟

آرژانتین در چه شرایطی صعود می‌کند؟

سایت رسمی فوتبالی - برنامه آرژانتین برای صعود کاملا به نتایج ایسلند در بازی های پیش رو بستگی دارد.

به گزارش فوتبالی، تساوی در برابر ایسلند در اولین دیدار به این معنا بود که آرژانتین باید در بازی دوم خود در برابر کرواسی به پیروزی برسد. اما آنها کاری کاملا برعکس را انجام دادند و پنج شنبه شب با نتیجه 3 – 0 بازی را به کروات ها واگذار کردند.

بعد از اینکه آرژانتین موفق به کسب 3 امتیاز حیاتی در برابر ایسلند در دیدار اول خود نشد، سرمربی آرژانتین، سمپائولی، با سبک جدیدی قدم به بازی بعدی گذشت که نتیجه نداد. سبک بازی این بود که موقعیت هایی برای آزادی مسی و دسترسی و به توپ در شرایط از پیش تعیین نشده ایجاد شود اما این اتفاق در طول بازی رخ نداد.

هافبک های کرواسی چنان مسی را احاطه کرده بودند که همه توپ ها را پیش از آن که به این بازیکن برسد دور می کردند و اجازه ندادند که او حضور چندانی در زمین مسابقه داشته باشد.

مسی نمی توانست برای تصاحب توپ تمام طول زمین را بدود چرا که آرژانتین نتوانست مانند دیدار در برابر ایسلند مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد.

بعد از اشتباه مرگبار دروازه بان آرژانتین، ویلی کابایرو، در دقیقه 53 بازی، سمپائولی کاملا برنامه را تغییر داد. او آگوئرو را بیرون کشید و به جای او هیگواین را وارد زمین کرد. اما ورود بازیکنان تهاجمی به زمین باعث ایجاد تغییر نشد و آرژانتین کاری که در تمام طول بازی مشغول انجام آن بود را ادامه داد.

بعد از گلزنی لوکا مودریچ در دقیقه 80 بازی همه چیز برای آرژانتین به بدترین حالت خود در آمد. گل ایوان راکیتیچ در دقایق پایانی بازی یک گل فرمالیته بود چرا که بیشتر بازیکنان آرژانتین حتی برای جلوگیری از به ثمر رسیدن این توپ خود را به خطر دفاع نرساندند.

این شکست یادآور تیم ملی آرژانتین جام جهانی 2002 بود. زمانی که آنها به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی وارد جام شدند اما در مرحله گروهی از دور رقابت ها حذف شدند. آرژانتین حالا با کسب تنها یک امتیاز از 2 مسابقه شرایط سختی برای صعود از گروه دی دارد.

در حالی که آرژانتین تنها یک امتیاز دارد، کرواسی با 6 امتیاز صعود خود به دور بعدی را قطعی کرده است. ایسلند و نیجریه که روز جمعه به مصاف هم می روند هر کدام یک و صفر امتیاز دارند.

تمام حدس و گمان ها درباره تیم دوم صعود کننده از این گروه بستگی به دیدار امروز ایسلند و نیجریه دارد.

شرایط تیم ملی آرژانتین و اتفاقاتی که ممکن است برای آنها رخ دهد را اینجا بررسی می کنیم:

1 . اگر ایسلند در برابر نیجریه پیروز شود

اگر ایسلند در برابر نیجریه پیروز شود، آرژانتین باید در دیدار آخر خود در مرحله گروهی در برابر نیجریه که روز سه شنبه برگزار می شود را ببرد. 

این پیروزی برای صعود به مرحله بعد ضرروی است اما نیازمند این است که کرواسی نیز ایسلند را در دیگر دیدار این گروه شکست دهد. در صورت کسب این نتایج هر دو تیم ایسلند و آرژانتین 4 امتیاز خواهند شد و تیم صعود کننده با توجه به تفاضل گل انتخاب می شود.

اگر آرژانتین دیدار خود برابر نیجریه را مساوی کرده یا ببازد، آنها از مسابقات حذف شده و آخرین شانس مسی برای کسب عنوان قهرمانی جهان از بین خواهد رفت.

2. اگر ایسلند و نیجریه مساوی کنند 

در این صورت آرژانتین باید نیجریه را شکست دهد و امیدوار باشد که ایسلند در دیدار آخر در برابر کرواسی پیروز نشود.

حتی اگر ایسلند دیدار خود در برابر کرواسی را مساوی کند، آنها فقط سه امتیاز خواهند داشت و آرژانتین با یک امتیاز بیشتر می تواند به مرحله بعد صعود کند. 

اگر آرژانتین در دیدار برابر نیجریه به نتیجه تساوی برسد و ایسلند به کرواسی ببازد، سپس کار نیجریه و ایسلند به محاسبه تفاضل گل خواهد رسید.

3. اگر نیجریه ایسلند را شکست دهد

چیزی که مشخص است این است که آرژانتین باید نیجریه را شکست دهد. اگر این اتفاق رخ بدهد آنها با 4 امتیاز بالاتر از نیجریه 3 امتیازی قرار خواهند گرفت. 

اگر کرواسی دیدار خود با ایسلند را مساوی کند یا ببرد، سپس آرژانتین با 4 امتیاز می تواند در مرحله بعدی حضور داشته باشد.

اما اگر ایسلند پیروز دیدار با کرواسی باشد، کار به تفاضل گل می کشد و تنها در صورتی که تفاضل گل آرژانتین بهتر از ایسلند باشد آنها قادر به صعود کردن، هستند. 

اگر ایسلند و آرژانتین هر دو مسابقات را با 4 امتیاز به پایان ببرند، باید شرایط هر دو تیم بررسی شود.

تیمی که تفاضل گل بهتری داشته باشد می تواند به دور بعدی صعود کند. اگر آرژانتین و ایسلند هر دو با تفاضل گل یکسان بازی ها را به پایان برده باشند، تعداد گل زده بررسی خواهد شد و تیمی که گل های زده بیشتری داشته باشد می تواند صعود کند.

اگر در این متغیر نیز دو تیم به تساوی برسند، تنها دو راهکار باقی می ماند.

اولین راهکار بازی جوانمردانه است. هرچه تعداد کارت های زرد و قرمز ( شامل کارت قرمز مستقیم یا دو کارت زرد در یک دیدار ) یک تیم بیشتر باشد امتیاز بیشتری از او کسر خواهد شد و تیمی که تعداد اخطارها و اخراج های او کمتر بوده می تواند در مرحله بعدی رقابت ها حضور داشته باشد.

اگر شرایطی پیش آمد که دو تیم در این مورد هم با یکدیگر مساوی بودند، تنها گزینه باقی مانده انتخاب یکی از آنها به صورت رندوم است. تیمی که شانس بهتری داشته باشد به جمع 16 تیم برتر جام خواهد رفت و تیم دیگر به خانه بازخواهد گشت.