سفیر ایران در اسپانیا: لغو بازی‌های دوستانه سیاسی نبود

سفیر ایران در اسپانیا: لغو بازی‌های دوستانه سیاسی نبود

سایت رسمی فوتبالی – محمد حسن فدایی فرد، سفیر ایران در اسپانیا در مصاحبه با آس در مورد بازی امشب صحبت کرد:"من فوتبالی هستم هر چند که دوآتشه نیستم و ممکن است جدول کل لیگ های دنیا را ندانم. اما تا جایی که می توانم فوتبال را دنبال می کنم. در بچگی فوتبال بازی می کردم. البته فرقی نداشت مهاجم باشم یا مدافع چون حرفه ای بازی نمی کردم (می خندد)."

به گزارش فوتبالی، فدایی فرد در مورد پیروزی ایران مقابل مراکش گفت:" فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما باید در نظر گرفت که بدون شکست در آسیا به مسابقات روسیه رسیدیم. در ایران مردم به خیابان ها ریختند و جشن بزرگی برای غلبه بر مراکش برگزار کردند. امید زیادی برای صعود داریم. در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. بازیکنان ما از اعتبار و شخصیت ایران دفاع کردند. می دانیمک که اسپانیا کیفیت زیادی دارد هر چند که نمی خواهیم امید زیادی به خودمان بدهیم اما تلاشمان را خواهیم کرد چرا که تیم توانمندی داریم."

وی در مورد جنجال لغو بازیهای دوستانه ایران مقابل یونان و کوزوو صحبت کرد. کی روش گفته بود هیچ کس نمی خواهد مقابل ایران بازی کند. فدایی فرد گفت:" جواب این جمله را نمی دهم و با آن مخالف هستم. مرحله آماد هسازی صرفا بازیهای دوستانه نیست. گاهی شرایط فنی لازم برای برگزاری بازیها مهیا نمی شود و در مورد مواردی که گفتید این اتفاق رخ داد. به نظرم این اتفاق سیاسی نبوده است. "

سفیر ایران در مورد کی روش هم صحبت کرد:" کل کشور از فدراسیون گرفته تا هواداران از عملکردش راضی هستند. ما را با دو جام جهانی پیاپی برده است و به خوبی از پتانسیل های فوتبال ایران استفاده کرده است. "

فدایی فرد پیرامون بحث ورود زنان به ورزشگاه های فوتبال گفت:"حضور زنان در ورزشگاه های کوچک نظیر فوتسال، بسکتبال و ... ممنوع نیست. در آن جا شرایط به راحتی مهیا می شود و تدابیر لازم برای حضور آنها در نظر گرفته شده است. در استادیوم های بزرگ هنوز این اتفاق نیافته است. مسائل مذهبی، فرهنگی و باورهای جامعه باید مد نظر قرار بگیرد. اما در ایران اراده ای جدی برای حل این مشکل وجود دارد. می خواهیم با در نظر گرفتن قوانین کشور این مسئله را حل کنیم. همان طور که آقای روحانی گفت، امید داریم که در آینده راهکار پیدا کنیم."

وی در مورد محرومیت شجاعی از حضور در تیم ملی در مقطعی خاص به علت بازی مقابل تیمی از  رژیم صهیونیستی هم صحبت کرد:"این یک حقیقت است که ما رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کشور نمی شناسیم و در مورد احتمال حضور باشگاه ها یا تیمهای ایرانی مقابل تیمها یا باشگاه های رژیم صهیونیستی در هیچ بخشی از دنیا تغییری ایجاد نشده است."

سفیر ایران در مورد پیش بینی نتیجه بازی اظهار داشت :" برنده این بازی مردم اسپانیا و ایران خواهند بود. باعث افتخار ماست که مقابل اسپانیا بازی کنیم و این گونه رابطه دو کشور را تقویت کنیم. به همه احترام می گذارم. پیکه، راموس، اینیستا و ... همه عالی هستند اما این یک ورزش تیمی است. اسپانیا هم باید مراقب همه بازیکنان ما باشد (می خندد) هر کردام از بازیکنان ما می توانند شگفت انگیز ظاهر شوند. بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند."

4125