سه درسی که فعلا از جام جهانی گرفته‌ایم!

سه درسی که فعلا از جام جهانی گرفته‌ایم!

سایت رسمی فوتبالی - جام جهانی 2018 در حال برگزاری است و تا به حال لحظات نفس گیر زیادی را برای هواداران ایجاد کرده است. در آستانه روز چهارم مسابقات، چیزهای کمی می تواند هواداران را شگفت زده کند. در بعضی رقابت ها مانند یورو 2016 کمی طول می کشد تا فوتبال هیجان انگیز انفجاری را ببینیم.

به گزارش فوتبالی، به عنوان هوادار، تماشای تساوی پشت تساوی ناامید کننه است. با این حال این جام جهانی ثابت کرده که با وجود اینکه تنها چند روز از آغاز آن گذشته اما رقابتی کسل کننده نخواهد بود.

بعد از پیروزی پر گل روسیه در دیدار افتتاحیه برابر عربستان سعودی، ما با تساوی هیجان انگیز و پر گل 3 – 3 دو مدعی قهرمانی روبرو شدیم. 

رقابت پایاپای بین اسپانیا و پرتغال در روز جمعه نمونه ای کوچک از اتفاقات جالب و مهیج ادامه جام بود.

3. هرچیزی ممکن است اتفاق بیفتد

این جام جهانی خلاصه تمام احتمالات فوتبالی است که می توان درباره آنها صحبت کرد. تا به حال ما همه آنها را دیدیم. تقریبا همه دیدارها گل دیر هنگام و پیروز داشته است. 

روز جمعه به نظر می رسید که اسپانیا در حالی به مصاف پرتغال می رود که به دلیل اخراج سرمربی خود، لوپتگی، تنها 48 ساعت پیش از دیدار، بازی بی نظمی به نمایش بگذارد.

اسپانیا توانست بازی را خوب پیش ببرد و شرایطی به صورتی شد که نتیجه آن گل،گل و گل های بیشتر بود. اسپانیا دوبار به بازی برگشت تا با نتیجه 3 – 2 پیش افتاد. کمتر از ده دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که یک ضربه آزاد نصیب پرتغال و کریستیانو رونالدو شد.

رونالدو معمولا قدرت و نیروی زیادی پشت ضربات آزاد خود می گذارد. این بار ستاره رئال مادرید کات زیبایی به توپ داد تا با دور زدن خط دفاع اسپانیا به یک تساوی لحظه آخری منجر شود.

روسیه ترکیب قدرتمندی در این رقابت ها ندارد. از سال 2016، روسیه 7 بازی از 11 بازی خود را واگذار کرده است. تردید زیادی تا پیش از پیروزی 5 – 0 آنها در برابر عربستان سعودی وجود داشت که یکی از بزرگترین پیروزی ها در دیدار افتتاحیه تاریخ جام جهانی بود.

2. پیشروی تکنولوژی ویدئویی

زمانی که جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، اعلام کرد که تکنولوژی ویدئویی در جام جهانی استفاده می شود، عکس العمل های متفاوتی نشان داده شد.

بعضی این کار را حذف اشتباهات انسانی توسط داوران می دانستند. سایرین معتقد بودند که سیستم کمک داور ویدئویی کیفیت بازی را به دلیل توقف های پیاپی کاهش می دهد. 

با این وجود این تکنولوژی تا به حال تاثیر بسیار مثبتی در بازی ها داشته است. سیستم کمک داور ویدئویی تصمیمات قبلی داوران را بررسی می کند و به آنها این فرصت را می دهد که صحنه هایی که از دست داده اند را دوباره ببینند.

برای مثال در برد 2 – 1 فرانسه در برابر استرالیا که به سختی به دست آمد، داور پیش از دیدن صحنه خطا روی آندره گریزمان در دقیقه 58، دستور به ادامه بازی داده بود.

او در محوطه جریمه توسط جاش ریسدون سرنگون شده بود. پنالتی که به فرانسه اهدا شد باعث به ثمر رسیدن اولین گل بازی شد.

1 . دخیا و مسی انسان هستند

داوید دخیا، دروازه بان اسپانیا، در حال حاضر به عنوان بهترین دروازه بان دنیا شناخته می شود. او در چهار فصل از پنج فصل اخیر بهترین بازیکن منچستریونایتد بوده است. دخیا به دریافت های ماهرانه خود مشهور است و می تواند به عنوان آخرین خط دفاع وقتی تیم مشغول حمله است نیز بازی کند.

در روز 25 خرداد او گل دوم پرتغال را پیش از سوت پایان نیمه اول به آنها هدیه داد. رونالدو یک شوت با پای چپ زد از بیرون محوطه جریمه زد که به نظر می رسید گرفتن آن برای او هر دروازه بانی آسان باشد. او در دریافت توپ موفق نبود و توپ با اشتباه او وارد دروازه شد.

در روز شنبه، آرژانتین بزرگ با ایسلند روبرو شد. انتظار می رفت که آنها بازی اول را درخشان آغاز کنند. با وجود اینکه تیم آمریکای جنوبی مالکیت توپ را در اختیار داشت و شوت بیشتری در چارچوپ دروازه زد اما نیتجه 1 – 1 مساوی باقی ماند. 

در دقیقه 64 مسابقه یک پنالتی به تیم ملی آرژانتین داده شد. در گذشته آرژانتین تنها 3 پنالتی را در جام جهانی از دست داده بود.

لیونل مسی که تیم را در مسابقات انتخابی رهبری و به جام جهانی آورده بود، پنالتی را از دست داده تا تعداد گل ها برابر بماند. در واقع او 10 بار به سمت دروازه حمله کرد اما نتوانستی راهی به گلزنی پیدا کند. در هر روز دیگری مسی نیاز به تلاش دوم برای رسیدن به هدف نداشت.