کرواسی ۲- نیجریه ۰؛ فرصت‌طلبی از توقف آرژانتین

کرواسی ۲- نیجریه ۰؛ فرصت‌طلبی از توقف آرژانتین

به گزارش "ورزش سه"، تساوی عجیب تیم ملی آرژانتین برابر ایسلند، بهترین فرصت را برای کروات‌ها مهیا کرده بود تا بتوانند با پیروزی برابر نیجریه صدرنشین گروه D جام جهانی شوند و شاگردان زلاتکو دالیچ که از اهمیت برتری در این مسابقه آگاه بودند و می‌دانستند گرفتن سه امتیاز می‌تواند در پایان مرحله گروهی موجب صدرنشین شدن آنها شود، نمایش بهتری از نیجریه ارائه کردند و با گل به خودی اوگنکارو ایتبو و پنالتی لوکا مودریچ در دقایق ۳۲ و ۷۱ با نتیجه ۲ بر صفر نیجریه را شکست دادند.


جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ گروه D
شنبه: ۹۷/۰۳/۲۶ ؛ ساعت ۲۳:۳۰
استادیوم: کالینینگراد/ تماشاگر: ۳۱۱۳۶ نفر
داور: ساندرو ریچی(برزیل)؛ کمک‌ها: امرسون دی کاروالیو، مارسلو فن‌گاس و آنتونیو متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا)


تیم ملی کرواسی
دانیل سوباسیچ، دوماگوج ویدا، دیان لوورن، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ(۷۸- متئو کواچیچ)، ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ(۶۰- مارسلو بروزوویچ) و ماریو مانژوکیچ(۸۶- مارکو پیاتسا)
سرمربی: زلاتکو دالیچ


تیم ملی نیجریه
فرانسیس اوزوهو، لئون بالوگان، ویلیام اکونگ، عبدالله شهو، برایان ایدوو، ویلفرد اِن‌دیدی، اوگنکارو ایتبو، ویکتور موزس، الکس ایوبی(۶۲- احمد موسی)، جان اوبی میکل(۸۸- سینئون نووانکو) و اودیون ایگالو(۷۲- کلچی ایهیناچو).
سرمربی: گرنوت روهر


اخطارها


ایوان راکیتیچ(۳۱) و مارسلو بروزوویچ(۸۹) از کرواسی
ویلیام اکونگ(۷۰) از نیجریه


شرح گل‌ها


کرواسی ۱ - نیجریه ۰ (دقیقه ۳۲: گل به خودی اوگنکارو ایتبو): ارسال مودریچ از روی کرنر سمت راست زمین را ربیچ در تیرک اول با ضربه پشت سر زد و در ادامه مانژوکیچ در محوطه ۶ قدم به توپ ضربه زد که بعد از برخورد به پای ایتبو وارد دروازه نیجریه شد.
کرواسی ۲ - نیجریه ۰ (دقیقه ۷۱: لوکا مودریچ): مودریچ ضربه پنالتی را خلاف جهت اوزوهو به سمت راست دروازه زد تا زننده دومین گل کرواسی برابر نیجریه لقب بگیرد.

لحظات حساس



دقیقه ۱۴: پاس مانژوکیچ و شوت روی پای پریشیچ از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از روی دروازه نیجریه به اوت رفت.
دقیقه ۱۷: شوت کراماریچ در میانه راه تغییر مسیر داد و با فاصله کمی از کنار دروازه نیجریه راهی اوت شد.
دقیقه ۳۲: شوت سر ضرب ربیچ بعد از برخورد به شهو راهی کرنر شد.
دقیقه ۳۹: ارسال زیبای راکیتیچ از سمت چپ زمین و ضربه سر کراماریچ خطرساز شد و با اختلاف کمی از روی تیرک افقی دروازه نیجریه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۱: پاس مانژوکیچ و شوت پُر قدرت ورسالیکو بی حاصل راه اوت را پیش گرفت.
دقیقه ۱+۴۵: موزس شانس خود را برای گلزنی به کرواسی از پشت محوطه امتحان کرد ولی ضربه او ثمری نداشت.
دقیقه ۴۹: ضربه زمینی موزس از داخل محوطه بدون برخورد به بازیکنان کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۰: شوت روی پای راکیتیچ از فاصله ۳۰ متری از روی دروازه نیجریه به اوت رفت.
دقیقه ۵۵: سانتر عالی پریشیچ در موقعیت آفساید و ضربه ربیچ از مقابل دروازه نیجریه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۹: ضربه سر ایگالو را سوباسیچ به راحتی جمع کرد.
دقیقه ۷۰: در زمان ارسال کرنر مودریچ از سمت چپ زمین، ویلیام اکونگ در تیرک اول مانژوکیچ را با دو دست متوقف کرد تا یک پنالتی به سود کرواسی اعلام شود.
دقیقه ۷۷: ایهیناچو تازه وارد از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او هم حاصلی به همراه نداشت.
دقیقه ۸۰: سانتر زمینی خطرناک پریشیچ را اوزوهو سراسیمه برگشت داد.
دقیقه ۸۲: سوباسیچ ضربه سر بالوگان را به راحتی جمع کرد.
دقیقه ۸۷: موزس بعد از چرخش در بین دو مدافع کرواسی شوت‌زنی کرد که ضربه او با برخورد به لوورن دور شد.
دقیقه ۲+۹۰: کرواسی می‌توانست سومین گل را هم بزند ولی شوت زمینی کوواچیچ را اوزوهو در دو مرحله جمع کرد.

بهترین بازیکن



لوکا مودریچ مثل همیشه به بهترین شکل در میانه زمین جولان داد و رهبری کرد تا موقعیت‌های زیادی برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کند؛ ضربات آزاد و کرنرهای او بارها دروازه نیجریه را تهدید کرد که گل اول کروات‌ها نیز روی سانتر او پایه‌گذاری شد؛ مودریچ با گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، بازی خوب خود را تکمیل کرد تا بهترین بازیکن زمین شود.


در حاشیه


* دومین گل به خودی جام جهانی هم برای یک تیم آفریقایی دیگر ثبت شد؛ گل تیم کرواسی روی اشتباه و گل به خودی بازیکن نیجریه به ثمر رسید تا سرنوشتی مشابه مراکش برای سبزپوشان آفریقایی رقم بخورد.

اتفاق ویژه


بعد از گل به خودی مراکش، دومین گل به خودی جام جهانی ۲۰۱۸ هم برای یک تیم آفریقایی دیگر ثبت شد و این بار ایتبو، هافبک دفاعی نیجریه ضربه سر مانژوکیچ را وارد دروازه خودی کرد تا تیمش مغلوب شود؛ دومین گلی هم که نیجریه خورد روی یک اشتباه فردی دیگر و ضربه پنالتی به ثمر رسید.