معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ نیجریه

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ نیجریه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی نیجریه در گروه چهارم با تیم های کرواسی، آرژانتین و ایسلند همگروه بوده و امیدوار است برای چهارمین بار به دور دوم صعود کند.


 

نیجریه چگونه راهی جام جهانی شد؟

علیرغم قرار گرفتن در گروه دشوار الجزایر، زامبیا و کامرون، نیجریه کار بزرگی انجام داده و با 14 امتیاز راهی جام جهانی شد. نیجریه در این گروه دشوار با برتری 0-1 برابر زامبیا صعود خود به روسیه را قطعی کرده و باعث شد اعتقاد و حمایت مردم این کشور به تیم روهر دوباره افزایش یابد.

بزرگترین نقطه قوت

با توجه به اینکه درون دروازه و در خط حمله نیجریه بازیکنان بزرگی در اختیار ندارد، قدرت اصلی این تیم به میانه میدان معطوف شده است، اما با این حال شاید مهمترین دارایی عقاب های بزرگ اتحاد، روحیه و اعتقاد این گروه از بازیکنان است.

روهر تغییر بزرگی در نسل تیم ملی ایجاد کرده و بسیاری از بازیکنان نسل قبلی را نادیده گرفته و اعتماد خود را به نسل جوان بازیکنان در عرصه های بین المللی اختصاص داده است. بازیکنان جوانی چون الکس ایوبی، ویلفرد اندیدی و کیلیچی ایهیناچیو با تجربه ای زیاد در لیگ برتر فضایی آرام برای اردوی آماده سازی نیجریه در راه جام جهانی ایفا کرده اند.

بزرگترین نقطه ضعف

عملکرد نامطمئن لوکمیا و همچنین خداحافظی انیاما از عرصه ملی باعث شده تا درون دروازه بزرگ ترین نگرانی روهر برای جام جهانی باشد. سرمربی تیم ملی نیجریه اعتمادی به ایزنوا نداشته و در دیدارهای دوستانه اخیر از اوزوهو 19 ساله استفاده کرده است. دروازه این سنگربان جوان در اولین دیدار دوستانه برابر لهستان با حضور مهاجمی مانند لواندوفسکی بسته ماند اما با تنها 180 دقیقه تجربه درون دروازه لاکرونیا در لالیگا، دروازه اوزوهو در روسیه در معرض خطر قرار دارد.

ستاره تیم ملی نیجریه

علیرغم عملکرد خوب بازیکنانی چون ویکتور موسس و الکس ایوبی و تاثیرگذاری آنها، همچنان باید جان اوبی میکل را بهترین بازیکنان نیجریه دانست. این هافبک مرکزی بین المللی با پیروزی در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا، جام ملت های آفریقا و دو قهرمانی در لیگ برتر از تجربه بالایی برخوردار بوده و به نوعی بزرگ بازیکنان جدید و نسل تازه راه یافته به تیم ملی محسوب می شود. اگر در روسیه عقاب ها تحت فشار قرار بگیرند، جان اوبی میکل نقش مهمی در کنترل سرعت، حفظ ، نگهداری و اطمینان از حفظ ساختار ایفا می کند و همانگونه که در لیگ چین نشان داده، هنوز هم بازیکن موثری در فاز هجومی محسوب می شود.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

با توجه به همگروهی دوباره با آرژانتین و غلبه بر این تیم در دیدار دوستانه چند ماه قبل، خوش بینی زیادی در نیجریه برای صعود وجود دارد اما آنها برای گذر از این گروه دشوار نیاز دارند نمایش خوبی برابر ایسلند و کرواسی ارائه دهند.

شکست اخیر برابر صربستان می تواند به نیجریه برای شناخت و رفع نواقص کمک کند اما هنوز موضوع سنگربان سایه بزرگی بر پیکره عقاب هاست و ممکن است شرایط نیجریه را در جام جهانی بی ثبات سازد.

تیم ملی نیجریه در یک نگاه:

کاپیتان: جان اوبی میکل

سرمربی: گرنوت روهر

لقب: عقاب های بزرگ

رتبه در رنگینگ فیفا: 47

فهرست نهایی تیم ملی نیجریه:

دروازه بان: ایکچوکوو ایزنوا، دنیل آکپیی، فرانسیس اوزوهو 



مدافعان:  لئون بالوگان، چیدوزی آوازیم، ویلیام اکونگ، کنت اومرو، برایان ایدوو، عبدالله شهو، الدرسون اچیلیه، تایرون اِبوهی



هافبک ها: جان اوبی میکل، اوگنی اونازی، جان اوگو، ویلفرد ان دیدی،  اوگنکارو ایتبو، جوئل اوبی



مهاجمان: ویکتور موزس، احمد موسی، الکس ایوبی، کلچی ایهه ناچو، اودیون ایگالو، سیمئون انوانکو