معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ دانمارک

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ دانمارک

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی دانمارک در گروه سوم با تیم های فرانسه، استرالیا و پرو همگروه بوده و کار آسانی برای صعود به دور دوم ندارد.

دانمارک چگونه راهی جام جهانی شد؟

تیم ملی دانمارک در گروه خود با 5 امتیاز اختلاف نسبت به لهستان دوم شد و باید در پلی آف به مصاف ایرلند می رفت. اگرچه آنها در خانه مغلوب صربستان شده بودند، اما در ادامه با نتیجه 0-4 لهستان را مغلوب کردند. عملکرد دانمارک در پلی آف در بازی برگشت فوق العاده بود و گل ایرلند که  خیلی زود توسط  شین دافی به ثمر رسید، خیلی زود جبران شد و در نهایت با هت تریک کریستین اریکسن، دانمارک با 5 گل برتری راهی روسیه شد.

بزرگترین نقطه قوت

دانمارک تیمی قدرتمند، مبتنی بر بازی مستقیم و سازمانه یافته است که از نیکولای یورگنسن و گاها آندرس کورنلوس قدبلند در خط حمله بهره می برد و قدرت و میانگین قد بالا در همه ارکان تیم دیده می شود. در قلب خط میانی نیز ویلیام کونیست و دلینی زوجی قدرتی محسوب می شوند و سیمون کیائر کاپیتان باتجربه و عضو سویا نیز مدافعی باتجربه در خط دفاعی است.

در 12 بازی مقدماتی آنها تنها 9 گل دریافت کرده و متخصص استفاده از توپ های بلند هستند. بهترین راه حل برای دانمارک استفاده از سیستم ترکیبی است زیرا این تیم هم از وینگرهای تکنیکی مانند اریکسن و سیستو برخوردار بوده و هم قادر به باز کردن بازی روی هوا است.

بزرگترین نقطه ضعف

مدافعان کناری در حال حاضر بزرگ ترین دغدغه سرمربی دانمارک است. اشتریگر مدافع اودینزه که در پلی آف در غیاب درومیسی مصدوم بازی کرد و بویلسن و کنودسن نیز از گزینه های پست دفاع چپ هستند اما رقابتی جدی در این پست وجود نداشته و شرایط در مورد مدافع راست نیز همینگونه است.

آندرس کریستنسن نیز در بازی برگشت پلی آف در پست دفاع کناری بازی کرد اما او ذاتا مدافع مرکزی است و استفاده از او در این منطقه ریسک محسوب می شود. نگرانی دیگر سرمربی دانمارک عدم توانایی کوئیست و دلینی در انتقال توپ بین مدافعان و مهاجمان تیم ملی دانمارک بوده است.  

ستاره تیم ملی دانمارک

کریستین اریکسن بازیکنی است که دانمارک از سطح متوسط به بالاتر سوق می دهد. او یکی از بهترین پلی میکرهای دنیای فوتبال بوده و دانمارک برای درخشش در روسیه به شدت به او وابسته است. اریکسن در مرحله مقدماتی در پست شماره 10 برای دانمارک بازی کرده و پیش از هت تریک فراموش نشدنی در دوبلین موفق به زدن 8 گل شده بود.

هاریده عملکرد اریکسن را الهام بخشی برای دیگر بازیکنان و ستاره ای در کلاس جهانی می داند و هرگاه او آماده باشد دانمارک تیمی باکیفیت محسوب می شود. همچنین سیستو وینگر 23 ساله سلتاویگو نیز استعدادی جدید بود که ظهور کرده اما در حال حاضر هیچکس در ترکیب دانمارک بازیکنی مهم تر از اریکسن نیست.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

شرایط گروم سوم به شکلی است که بعید است فرانسه برای صعود دچار مشکل شود اما دانمارک می تواند برای رتبه دوم با پرو مبارزه کند. تجربه دانمارک و حضور اریکسن می تواند ضامن صعود باشد اما رفتن فراتر از جمع 16 تیم ماموریتی دشوار است

تیم ملی دانمارک در یک نگاه:

کاپیتان: سیمون کیائر

سرمربی: آگه هاریده

لقب: سفید و قرمزها

رتبه در رنگینگ فیفا: 12

فهرست نهایی تیم ملی دانمارک: 

دروازه‌بان‌ها:  کاسپر اشمایکل،  یوناس لوسل و  فردریک رونو

مدافعان: آندریاس کریستنسن،  سیمون کیائر، ماتیاس یورگنسن، یانیک وسترگارد، ینس لارسن، یوناس کنودسن و  هندریک دالسگارد

هافبک ها: کریستین اریکسن،  توماس دلینی، مایکل کرون دلی،  لاسه شونه، لوکاس لراگر و   ویلیام کویست

مهاجمان: پیونه سیستو،  یوسف پولسن،  کاسپر دالبرگ،  آندریاس کورنلیوس، نیکولای یورگنسن، مارتین برایتوایتهو ویکتور فیشر