صحبت های گوتزه درباره گواردیولا و پدر فوتبالی اش، کلوپ

صحبت های گوتزه درباره گواردیولا و پدر فوتبالی اش، کلوپ

به گفته گوتزه، گواردیولا یکی از بزرگترین مربیان جهان است اما او همچنان از فکر بازگشت به یورگن کلوپ هیجانزده می شود.
ماریو گوتزه، یورگن کلوپ را به عنوان پدر فوتبالی خود اعلام می کند و باور دارد که ویژگی های انسانی مربی لیورپول او را از مربی منچسترسیتی، پپ گواردیولا، متمایز می کند.

گوتزه یکی از بازیکنانی است که زیر دست دو نفر از با استعدادترین مربیان این نسل بازی کرده است.
جواهر کلوپ تمامی نیمکت بورسیا دورتمند را فتح کرده بود، اما گوتزه ترجیح داد تا در آستانه پیوستن گواردیولا به تیم رقیب دورتموند، بایرن مونیخ، بپیوندد. بازیکن 26 ساله تیم ملی آلمان بعد از گذراندن چند فصل ناموفق در بایرن و تایید این موضوع که از این مربی به مربی دیگر هرباره دوره ای از تطبیق پذیری را انجام می داد، دوباره به دورتموند بازگشت.

ماریو گوتزه به دازن در بخشی از «مستند ماریو گوتزه بودن» گفت: " پپ گورادیولا از نظر تکنیکی یکی از بهترین مربیان دنیاست. اما من حس میکردم که او فقط به زمین بازی فکر می کند و در بیرون از زمین به آدم ها توجهی ندارد. یکدلی خیلی زیاد نبود. "

کلوپ، پدر فوتبالی


" این برای من آسان نبود چرا که من شاگرد کلوپ بودم که مث یک پدر فوتبالی برای من بود. پپ کاملا متفاوت بود. یک مربی درجه اول جهانی به همدلی احتیاج دارد. همه ورزشکاران انسان هستند و شما باید هر دو جنبه همدلی و تاکتیک را ترکیب کنید. "

ماریو گوتزه در باشگاه دورتموند


پیش از بازگشت به دورتموند، گوتزه بسیار به کارکردن دوباره با کلوپ مشتاق شده بود.

او در این باره می گوید: " من تصمیم داشتم که بایرن را ترک کنم و یورگن کلوپ مشتاق به جذب من برای لیورپول بود. و من هم برای کار کردن دوباره با او مشتاق بودم. تمایل کار کردن دوباره با کلوپ همچنان در من وجود دارد. او یک مربی سطح اول جهانی است و به همین خاطر است که همیشه یکی از گزینه ها است. من تصمیم گرفتم به بورسیا دورتمند بپیوندم اما این تصمیمی علیه کلوپ یا لیورپول نبود. "

بازگشت گوتزه به باشگاه با دوره ای از آشفتگی در این تیم همزمان شد. جدایی توماس توخل در انتهای فصل به دلیل فشارهای زیاد از سوی پیتر بوز و پیتر استوگر صورت گرفت.

انتقاد عمومی از گوتزه ناامید کننده

با مصدومیت های پیاپی، گوتزه با انتقادهای آشکار از سوی اشتوگر مواجه شد که تحملش سخت بود.
حالا که اشتوگر از معادله خارج شده و لوسین فاوره امیدوار است که بتواند  در فصل بعد یک دوره بازسازی انجام دهد، گوتزه می گوید: " در آن موقعیت قطعا درست نبود که یک نفر را انتخاب کنند و من را بیرون کنند و بگویند که از نظر شخصیتی شکست خورده هستم. شخصا از او به عنوان مربی انتظار نداشتم که در مجامع عمومی آنطور از من انتقاد کند. من بسیار بسیار شگفت زده شدم و بسیار بسیار ناامید شدم. به هرحال همیشه ارتباط برقرار کردن با عموم سخت است. یک گفت و گوی شخصی کار چندان دشواری نبود. من هیچ وقت چیزی شبیه به این تجربه نکرده بودم. "