معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ پرتغال

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ پرتغال

به گزارش "ورزش سه"، پرتغال در گروه دوم مسابقات با تیم های اسپانیا، مراکش و ایران همگروه بوده و دلخوش به درخشش رونالدو و دیگر ستارگان خود است.


 

پرتغال چگونه راهی جام جهانی شد؟

بعد از شکست در اولین دیدار مقابل سوئیس در بازل، پرتغال در تمامی دیدارهای خود پیروز شده و مستقیما راهی روسیه شد. بعد از بازی اول که با غیبت رونالدو همراه بود، پرتغال در 9 بازی 32 گل زده و تنها 2 گل دریافت کرد که 24 گل آن توسط زوج فوق العاده رونالدو و آندره سیلوا به ثمر رسید.

بزرگترین نقطه قوت

بعد از انتصاب در سپتامبر 2014، فرناندو سانتوس روحیه ای آهنین، میل به پیروزی فراوان و وحدتی بزرگ در تیم ملی ایجاد کرد و زیر نظر این سرمربی، پرتغال در 24 بازی اخیر 20 پیروزی داشته و تنها یک شکست نصیب آنها شده است.

البته پرتغال در 9 تورنمنت بزرگ قرن حاضر 5 بار به نیمه نهایی رسیده و گرچه این تیم همیشه در مراحل حساس شکننده به نظر می رسد اما حالا دیگر اینگونه نیست. حالا روحیه شکست ناپذیری به شدت در پرتغال تقویت شده و قهرمانی در یورو 2016 موجب تقویت اعتقاد به این رویکرد و تقویت روحیه پیروزی طلبانه بوده است. همچنین رقابت بین این نسل بااستعداد برای حضور در ترکیب اصلی وفاق تیمی را از بین نبرده است.

بزرگترین نقطه ضعف

تیم ملی پرتغال به شدت به بازیکنان باتجربه خود وابسته است. از جام جهانی 2014، این تیم تنها در 2 دیدار مغلوب شده که در هر دوی آن رونالدو غایب بوده است. در قلب خط دفاعی په په 35 ساله انجام وظیفه می کند و آمادگی این بازیکن اهمیت زیادی دارد زیرا در کنار او نیز بازیکنانی چون برونو آلوز 36 ساله و خوزه فونته 34 ساله قرار است به میدان بروند.

سبک بازی سنتی و هجومی پرتغال اخیر کمی رنگ و بوی دفاعی به خود گرفته و به همین دلیل استفاده از عنصر خلاقیت در بازی پرتغال کاهش یافته است. ریکاردو کوارشمای 34 ساله اگرچه بیشتر نیمکت نشین است اما طی 4 سال اخیر بیش از 2 برابر نزدیک ترین رقیب خود پاس گل داده و احتمالا کلید حملات پرتغال روی دروازه حریفان خواهد بود.

ستاره تیم ملی پرتغال

کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن تاریخ پرتغال است. پس از شروعی ضعیف در ابتدای سال 2017، منتقدان او در حال تهیه مقالات پایان دوران رونالدو بودند اما پس از گذشت یک سال می بینیم روند گلزنی ستاره رئال مادرید متوقف نشده است. رونالدو در تیم ملی پرتغال در 148 بازی موفق به زدن 81 گل شده اما او همچنان تشنه موفقیت و بهبود میراث درخشان خود است.

ترکیب احتمالی:

پیش بینی

در 2 جام جهانی تاریخ که در اروپا برگزار شده و پرتغال به آن راه یافته (انگلیس در سال 1966 و آلمان در سال 2006)، آنها عملکرد بسیار خوبی داشته اند اما تکرار چنین دستاوردهایی دشوار است.

پرتغال بیش از حد به رونالدو و په په وابسته است و بسیاری از بازیکنان کلیدی این تیم از جمله آندره سیلوا، رافائل گوئریرو، آدریان سیلوا و ژائو ماریو فصل فاجعه باری داشته اند. حتی اگر پرتغال موفق به صعود از گروه و حتی جمع 8 تیم شود، رقبای دشواری مانند فرانسه یا آرژانتین احتمالا منتظر آنها خواهند بود.

تیم ملی پرتغال در یک نگاه:

کاپیتان: کریستیانو رونالدو

سرمربی: فرناندو سانتوس

لقب: سلسائو

رتبه در رنگینگ فیفا: 4

فهرست نهایی تیم ملی پرتغال:

دروازه بان‌ها: آنتونی لوپس، بتو، روی پاتریسیو

مدافعان: سدریک سوارس، ریکاردو پریرا، په په، ژوزه فونته، برونو آلوس، روبن دیاس، رافائل گریرو، ماریو روی

هافبک‌ها: ویلیام کاروالیو، ژوائو موتینیو، ژوائو ماریو، مانوئل فرناندز، آدرین سیلوا، بروتو فرناندس

مهاجمان: برناردو سیلوا، رونالدو، ژلسون مارتینس، گونکالو گدس، ریکاردو کوارشما، آندره سیلوا