همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش دوازدهم امید ابراهیمی

همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش دوازدهم امید ابراهیمی

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از بازیکنانی که در فهرست نهایی کارلوس کی روش برای عزیمت به روسیه قرار دارد، هافبک طراح و فرمانده میانه میدان استقلال تهران است.

به گزارش وب سایت نود، امید ابراهیمی هافبک طراح و بازیساز استقلال سرانجام توانست با رسیدن به شرایط آمادگی و ارائه بازی های مؤثر در تیم باشگاهی اش، به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا، نظر مساعد سرمربی پرتغالی تیم ملی را جلب کرد و مسافر روسیه شد. ابراهیمی که هواداران به او لقب فرمانده استقلال دادند، در فصل منتهی به جام جهانی مصدوم شد اما با تلاش و تمرین زیاد خود را به شرایط مطلوبی رساند تا حسرت حضور در جام جهانی را نداشته باشد. در ادامه سوابق ملی و باشگاهی امید ابراهیمی را مرور می کنیم.

فرمانده ای که امید استقلال است

امید ابراهیمی هافبک 30 ساله استقلال است که در هفدهمین دوره لیگ برتر برای چهارمین فصل متوالی با پیراهن آبی استقلال در میادین حاضر شود. وی در دهمین دوره لیگ برتر همراه با سپاهان اصفهان اولین بازی خود را در فوتبال حرفه ای انجام داد. امید ابراهیمی 8 فصلی است که در لیگ برتر بازی می کند و فقط در اولین دوره حضورش در این رقابتها نتوانست گلزنی کند اما در هفت دوره بعدی، بدون گل زده مسابقات را به پایان نرسانده است. پس از 8 فصل بازی در لیگ برتر، امید ابراهیمی در لیگ برتر هفدهم حدود 1950 دقیقه در زمین بود تا برای اولین بار کمتر از 2000 دقیقه بازی کرد که علت اصلی آن مصدومیت او در هفته پایانی لیگ برتر شانزدهم بود و همین امر باعث شد تا هافبک استقلال 7 هفته ابتدایی این فصل را از دست بدهد.

امید ابراهیمی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در مجموع 121 بازی برای استقلال تهران انجام داده و 30 بار برای تیمش گلزنی کرد. او برای اولین بار در دوران فوتبالی اش، در یک فصل دو بار پنالتی از دست داد؛ البته صحنه پنالتی بازی با نفت تهران با اشتباه داور بازی گل اعلام نشد.


آرزوی امید، بازی در جام جهانی

این بازیکن جز گروهی است که در زمان کی روش برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده و اولین بازی ملی را هم انجام دادند. او جز آخرین نفراتی بود که از فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 خط خورد؛ کی روش پس از بازگشت از برزیل در مصاحبه تلویزیونی، در پاسخ به این سئوال که اگر می توانستید یک نفر دیگر را به برزیل ببرید، کدام بازیکن را انتخاب می کردند، گفت حتماً امید ابراهیمی؛ از اینکه به خاطر محدودیت لیست نتوانستیم او را همراه خود داشته باشیم، متأسف شدم. امید 30 ساله در سال 2012 در بازی های غرب آسیا در کویت، نخستین بازی ملی اش را مقابل بحرین انجام داد. وی تا کنون 29 بار در تیم ملی بازی کرده اما هنوز موفق به گلزنی نشده است. با توجه به غیبت سعید عزت اللهی در دیدار با مراکش، احتمال آنکه کی روش از امید ابراهیمی به عنوان جانشین بازیکن محروم تیمش استفاده کند، وجود دارد.

فوتبال دوستان، هواداران و بازیکنان تیم ملی امید بسیار زیادی به دیدار با مراکش دارند، و امید استقلال این بار می تواند در تیم ملی تأثیرگذار و مفید ظاهر شده و امیدهای ایران را برای ادامه بازیها زنده نگه دارد.



2081