یحیی توره: " گواردیولا وانمود می‌کند که مشکلی با سیاهپوستان ندارد "

یحیی توره: " گواردیولا وانمود می‌کند که مشکلی با سیاهپوستان ندارد "

یحیی توره تصمیم گرفته که در پایان فصل منچستر سیتی را ترک کند و حالا در یک مصاحبه با فرانس فوتبال تصمیم گرفته است تا حملات کوبنده‌ای علیه پپ گواردیولا، سرمربی باشگاه انگلیسی خود داشته باشد و او را به نژادپرستی متهم کند: " او وانمود می‌کند که مشکلی با سیاهپوستان ندارد. "

این بازیکن مدعی شد:

من میخوام اسطوره گواردیولا را بشکنم، باور دارم که او تمام تلاشش را کرد تا فصل گذشته من را در منچسترسیتی نابود کند، تلاش کردم تا بفهمم چرا چنین رفتاری دارد، حتی از مربیان به صورت پنهانی در این باره سوال کردم. من متوجه شدم که با بازیکنانی که ازمن جوانتر هم هستند در تمرینان و در بازی‌ها رفتار خوب یا بهتری دارند و فهمیدم که این موضوع ربطی به مسائل فنی و فیزیکی ندارد.

وقتی که توره دلیلی برای دقایق کوتاه بازی کردن خود پیدا نکرد به دلایل دیگری مشکوک شد. او در این مصاحبه گفت:

فکر می‌کنم تمام این مسائل به رنگ پوست من برمیگردد و من تنها کسی نیستم که به این موضوع شک دارد... بعضی بازیکنان بازسلونا نیز در این باره از او سوال کردند، نمیدانم چرا اما حس میکنم که او حسادت می‌کرد. او به من به چشم یک رقیب نگاه می‌کرد.

این اظهارات تند به این صورت ادامه یافت

 شاید ما آفریقایی‌ها با او مانند دیگران رفتار نمی‌کردیم.  وقتی متوجه شدیم که او به هرجا می‌رود معمولا این مشکل را با آفریقایی‌ها دارد، ابهاماتی برایم به وجود آمد. بازیکنان رنگین پوست! او در دام نمی‌افتاد چون بسیار زیرک است. او هرگز این موضوع را درک نخواهد کرد اما وقتی در حال تمرین کردن با تیمی است که کمتر از پنج بازیکن با ملیت آفریقایی دارد من برای او یک کیک خواهم فرستاد.

این اولین درگیری بین بازیکن و سرمربی نیست. دو سال پیش او به گفته نماینده خود، دیمیتری سلوک، به دلیل انتقاد داشتن از سرمربی کاتالان از تیم خود جدا شد. پاسخ گواردیولا خط زدن او از تیم بود و به شرط عذرخواهی حاضر است او را دوباره در منچسترسیتی بپذیرد.