هشت تیم برتر آسیا مشخص شدند 

هشت تیم برتر آسیا مشخص شدند 

به گزارش "ورزش سه"، امروز مرحله برگشت رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری دو دیدار میان تیم های سوون سامسونگ و اولسان هیوندای و همینطور شانگهای SIPG و کاشیما آنتلرز ژاپن خاتمه یافت و تکلیف 8 تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات که در نیمه دوم شهریور از سر گرفته می شود، مشخص شد.

با توجه به مسابقاتی که در دو مرحله رفت و برگشت در کشورهای مختلف قاره کهن برگزار شد، تیم های زیر موفق شدند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.


شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دیدار رفت با شکست 3 بر 2 از ورزشگاه خانگی الجزیره امارات خارج شدند ولی در بازی برگشت و به لطف گل سیدجلال حسینی در دقایق پایانی موفق شدند با پیروزی 2 بر 1 و در مجموع با تساوی 4 بر 4 و به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف به جمع 8 تیم برتر برسند.


شاگردان فریرا در دیدار رفت برابر الاهلی عربستان با پیروزی 2 بر 1 از زمین خارج شدند. در دیدار برگشت السدی ها میهمان نماینده عربستان بودند و با تساوی 2 بر 2 به کار خود خاتمه دادند. دو دیداری که در مجموع پیروزی 4 بر 3 را برای آنها به همراه داشت و پس از پرسپولیس به عنوان دومین تیم صعود کننده مطرح شدند.


کره ای ها در دیدار رفت با نتیجه 3 بر 2 بازی را در تایلند به بوریرام واگذار کردند ولی در دیدار برگشت با نتیجه 2 بر صفر پیروز شدند تا در مجموع با پیروزی 4 بر 3 به مرحله بعدی برسند.


تیانجین در دیدار رفت و در خانه مقابل دیگر نماینده چین یعنی گوانگژو به تساوی بدون گل دست یافت. در دیدار برگشت دیدار دو تیم با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافت تا شاگردان کاناوارو مقابل یاران پاتو ناکام باشند و به دلیل گل هایی که در خانه از تیانجین دریافت کردند، از راهیابی به مرحله بعدی بازبمانند.

 


شاگردان شفر در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف ذوب آهن رفتند. در دیدار رفت با شکست یک بر صفر فولادشهر را ترک کردند ولی در دیدار برگشت با پیروزی 3 بر 1، شکست دور رفت را جبران کردند و به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافتند.


قهرمان قطر نتایجی غیرقابل پیش بینی را مقابل قهرمان امارات کسب کرد؛ آنها دیدار رفت را در امارات با پیروزی 4 بر 2 پشت سر گذاشتند و در دیدار برگشت نیز با پیروزی 4 بر 1 کار خود را خاتمه دادند تا در مجموع با نتیجه عجیب 8 بر 3 به مرحله یک چهارم برسند.


سوون سامسونگ دیدار رفت را با شکست یک بر صفر برابر دیگر تیم نماینده کره جنوبی پشت سر گذاشته بود، ولی در دیدار برگشت با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد، تا در مجموع با پیروزی 3 بر 1 به مرحله بعدی برسد.


کاشیما آنتلرز که تنها نماینده ژاپن در مرحله یک هشتم بود، در دیدار رفت موفق به کسب پیروزی 3 بر 1 در خانه شد و به لطف همان پیروزی و علیرغم شکست 2 بر 1 در بازی برگشت، در مجموع با نتیجه 4 بر 3 به مرحله یک چهارم راه یافت.

همانطور که اشاره شد، 2 نماینده از ایران و 2 نماینده از قطر، 4 تیم راه یافته از منطقه غرب آسیا هستند و در شرق قاره کهن نیز دو نماینده از کره جنوبی و یک نماینده از چین و ژاپن به مرحله یک چهارم راه یافتند.

حالا این هشت تیم که از 5 کشور آسیا هستند باید تا روز دوم خرداد ماه منتظر بمانند تا حریفان خود را که با قرعه مشخص می شود، در مرحله یک چهارم نهایی شناسایی کنند و برای ادامه مسابقات که از نیمه شهریورماه و پس از جام جهانی در فصل جدید فوتبالی از سر گرفته می شود، آماده شوند.