جهانبخش سومین بازیکن سرنوشت ساز آردیویسه

جهانبخش سومین بازیکن سرنوشت ساز آردیویسه

به گزارش "ورزش سه"، قرمزپوشان AZ در شهر آلکمار به واسطه درخشش ستاره هایی همچون علیرضا جهانبخش یکی از بهترین فصول چند سال گذشته خود را تجربه می کنند، فصلی که می تواند علاوه بر بازگرداندن آنها به رقابت های اروپایی توام با یک جام قهرمانی نیز باشد.


علیرضا جهانبخش بعد از چند فصل حضور در رقابت های باشگاهی هلند با پیراهن NEC نایمخن همین طور آلکمار به تازگی بازی شماره 100 خود در آردیویسه را انجام داد، جدالی خاطره انگیز و درخشان که باعث شد تا ستاره ایرانی با به ثمررساندن دو گل و دادن یک پاس گل در برد 4-0 تیمش برابر توئینته با صعود چشمگیر به رده سوم تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل هلند تنها یک گام با کسب عنوان بهترین بازیکن فصل فاصله داشته باشند.


شبکه ART هلند در ویژه برنامه ای که شب گذشته پیرامون بررسی بازی های آردیویسه به روی آنتن فرستاد از علیرضا جهانبخش به عنوان بهترین بازیکن AZ در این فصل نام برد و گفت:« به ثمررساندن 10 گل همین طور دادن 8 پاس گل وینگر ایرانی آلکمار را در رده سومین گلزن برتر فصل همین طور رده دوم برترین پاسورها قرار داد تا با این عملکرد جهانبخش در جدول ارزشمندترین بازیکنان فصل تا رده سوم صعود داشته باشد».


در این جدول بالاتر از جهانبخش دو بازیکن هلندی و مکزیکی تیم های فاینورد و آیندهوون حضور دارند که سبقت از آنها نیز با این سرعتی که ملی پوش ایرانی دارد چندان سخت به نظر نمی رسد. در صدر جدول استیون برگویس مهاجم هلندی فاینورد ایستاده که 12 گل زده و 8 پاس گل داده است، بعد از او مهاجم مکزیکی باشگاه آیندهوون یعنی هروینگ لوزانو قرار دارد که 13 گل زده دارد و 6 بار هم گل ساخته تا کلیدی ترین بازیکن در جمع شاگردان فیلیپ کوکو باشد.


آخرین بار که طرفداران آلکمار شاهد انتخاب یکی از بازیکنان خود به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل بودند به دو فصل قبل برمی گشت جایی که وینست یانسن پدیده 23 ساله این تیم در خط حمله در اولین فصل حضور جهانبخش با پاس های ستاره ایرانی عنوان آقای گلی را کسب کرد سپس با قراردادی به ارزش 18 میلیون یورو راهی تاتنهام انگلیس شد از همین رو جهانبخش این فرصت را دارد تا با جاودانگی در تاریخ باشگاه آلکمار همان مسیر را طی و در تابستان با قراردادی نجومی سر از باشگاهی بزرگ در آورد، اتفاقی که از حالا پیش بینی ها پیرامون آن به اوج خود رسیده است.


علیرضا امشب در چارچوب رقابت های هفته بیست و سوم آردیویسه با آلکمار به مصاف روداکرکراد تیم هفدهم و انتهای جدولی خواهد رفت با این امید که با ادامه روند گلزنی ها و پاس گل ها روزهای درخشان تری را رقم بزند و همچنان در جدول ارزشمندترین بازیکنان صعود داشته باشد، صعودی که می تواند عنوان ارزشمند بهترین بازیکن فصل را برای او در سال منتهی به جام جهانی 2018 به ارمغان بیاورد.