احتمالات پانزدهمین تقابل دایی و قلعه نویی؛ کدام رکوردها و طلسم ها شکسته می شوند؟

احتمالات پانزدهمین تقابل دایی و قلعه نویی؛ کدام رکوردها و طلسم ها شکسته می شوند؟

وبسایت رسمی برنامه نود - روز دوم از هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر با برگزاری دو بازی همزمان پیگیری می شود که دیدار سایپا و ذوب آهن اصفهان حساسیت های خاص خود را دارد.

به گزارش وب سایت نود، در این دیدار تقابل دو مربی، یعنی علی دایی و امیر قلعه نویی، حساسیت های خاص خود را دارد و می تواند بر جذابیت های بازی بیفزاید. علی دایی در دیدار برابر ذوب آهن اصفهان تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا اولین پیروزی خود را برابر قلعه نویی به دست آورد. از سوی دیگر، قلعه نویی که در نیم فصل دوم نتایج بسیار درخشانی کسب کرده و توانسته به شش برد متوالی برسد، تلاش می کند تا این رکورد را بهبود بخشیده و در راه تداوم این روند، سایپا را هم از پیش رو بردارد.

امیر قلعه نویی در 14 تقابل قبلی با علی دایی هرگز بازنده نبوده و 7 پیروزی و 7 تساوی حاصل کار وی بوده است. بنابراین، اگر قلعه نویی به دنبال هفتمین برد متوالی و ثبت رکوردی جدید برای باشگاه ذوب آهن است، باید برای هشتمین بار علی دایی را مغلوب کند.

البته شکست دایی به سادگی به دست نمی آید؛ علی دایی تا کنون 19 بار با تیم های مختلف در برابر ذوب آهن قرار گرفته و هرگز برابر این تیم مغلوب نشده است. حاصل کار دایی در تقابل با ذوب آهن، کسب 8 برد و 11 مساوی است. بنابراین، ذوب آهن برای کسب هفتمین برد متوالی باید برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، علی دایی را شکست دهد. این در حالی است که شاگردان علی دایی در دو بازی گذشته دروازه خود را بسته نگه داشته و کلین شیت کرده اند. گفتنی است که حریف سایپا در هفته بیست و سوم، مربی را روی نیمکت خود دارد که از 26 بازی در برابر نارنجی پوشان توانسته 14 برد کسب کند و تنها 2 بازی را واگذار کرده است.

آنچه مشخص است در دیدار سایپا و ذوب آهن رکورد یکی از طرفین متوقف شده و طلسم دیگری شکسته می شود. در صورت پیروزی سایپا، علی دایی همچنان برابر ذوب آهن بدون شکست مانده و به روند پیروزی های متوالی این تیم پایان خواهد داد؛ همچنین، اولین پیروزی خود برابر قلعه نویی را جشن خواهد گرفت و در جدول رده بندی با ذوب آهن هم امتیاز می شود.

در صورت تساوی این دیدار، طلسم نبردن دایی از قلعه نویی پابرجا خواهد ماند اما روند شکست ناپذیری سرمربی سایپا برابر ذوب آهن حفظ می شود. همچنین، قلعه نویی با وجود حفظ روند شکست ناپذیری برابر علی دایی، در کسب هفتمین برد متوالی با ذوب آهن و همچنین اولین پیروزی این تیم برابر علی دایی ناکام می ماند.

در صورتی که این دیدار با پیروزی ذوب آهن اصفهان به پایان برسد، این تیم اصفهانی اولین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر را برابر علی دایی به دست خواهد آورد. همچنین، امیر قلعه نویی به هشتمین برد برابر علی دایی دست یافته و هفتمین بازی متوالی در فصل جاری را هم با پیروزی پشت سر خواهد گذاشت تا رکورد جدیدی برای ذوب آهن ثبت شود. از سوی دیگر، دایی سرانجام مقابل ذوبی ها تسلیم شده و همچنین در کسب اولین برد در مصاف با قلعه نویی ناکام خواهد بود. علاوه بر این، قلعه نویی با کسب پانزدهمین برد، بیشترین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر را برابر نارنجی پوشان به ثبت خواهد رساند.


2081