آنالیز تصویری/ بررسی نقاط ضعف و قوت حسین حسینی؛ چطور رکورد شکست؟

آنالیز تصویری/ بررسی نقاط ضعف و قوت حسین حسینی؛ چطور رکورد شکست؟

وبسایت رسمی برنامه نود - چند سال حضور در کنار مهدی رحمتی، حسینی را شبیه به او کرده است.

به گزارش وبسایت نود، حسین حسینی انقدر گل نخورد تا رکورد طولانی‌ترین زمان گل نخوردن یک دروازه‌بان در لیگ ایران را به نام خودش ثبت کند. حسینی برای رسیدن به این رکورد تلاش زیادی داشت و نقش پررنگی در ثبت 872 دقیقه گل نخوردن استقلال داشت. حسینی که در این سال‌ها در کنار مهدی رحمتی رشد کرده و دروازه‌بانی یاد گرفته، نقاط قوت و ضعف‌اش هم خیلی شبیه به رحمتی شده است. 

حسینی روی شوت‌ها مطمئن ظاهر شده و تبحر بالایی در مهار تک به تک دارد. سرعت عکس‌العمل حسینی هم بالاست و واکنش سریعی به اتفاقات دارد. ولی ضعف بزرگ او همان خروج از دروازه است که در همه این سال‌ها همراه مهدی رحمتی بود. حسینی هم روی ارسال از کناره‌ها ضعف نشان داده است و تشخیص درستی از زمان فرود توپ ندارد. در این هفته‌ها صحنه‌های زیادی بوده که حسینی برای خروج از دروازه تردید نشان می‌داد. ابتدا چند گام رو به جلو برمی‌داشت، سپس پشیمان می‌شد و قدم‌هایش برای رسیدن به خط دروازه بود. اتفاقی که این فرصت را به مهاجمان حریف می‌داد که بدون فشار، ضربه سر بزنند. حسینی روی خط می‌ماند و منتظر ضربه حریف می‌شد تا مثل یک شوت آن را دفع کند. ولی این روی خط ماندن و تردید در خروج، باعث شد که سایپا در این هفته به استقلال گل بزند. علی دایی با اضافه کردن محمد عباس‌زاده که توانایی بالایی روی توپ‌های هوایی دارد، تاکتیک تیم‌اش را به سانتر از جناحین تغییر داد. سایپا هم با استفاده از همین برنامه، چند موقعیت روی دروازه استقلال ساخت. از ضربه سر رضا علیاری که از کنار دروازه استقلال رد شد تا ضربه سر محمد عباس‌زاده که تیر دروازه حسینی را به لرزه درآورد و در نهایت هم گل سایپا روی ارسال کرنر. روی همه این صحنه‌ها هم حسینی خروج درستی نداشت و فرصت ایجاد خطر را به شاگردان علی دایی می‌داد.

فریم به فریم با اشتباهات حسینی 

حسینی روی همه توپ‌های ارسالی از جناحین نامطمئن بود. در چند صحنه برای خروج از دروازه تردید داشت. چند گام رو به جلو برمی‌داشت و سپس پشیمان می‌شد و قدم‌هایش برای بازگشت به خط دروازه بود. در چند فریم هم تشخیص درستی از مسیر و زمان فرود توپ نداشت و مهاجم حریف زودتر از او به توپ می‌رسید و ضربه می‌زد.

 حسینی علاقه‌ای به خروج از دروازه ندارد. ترجیح می‌دهد بیشتر تماشاگر توپ‌های ارسالی باشد و زمان ضربه حریف، واکنش نشان دهد. در چند فریم زیر این اتفاق مشخص است. تاکتیکی که در نهایت یک گل برای سایپا به همراه داشت و ارسال ترابی، با ضربه سر رضا اسدی همراه شد و قفل دروازه حسین حسینی شکست.


حسام محسنیان


14001