سیاه‌جامگان صفر - پرسپولیس 1؛ سه امتیاز از پیچ سخت

سیاه‌جامگان صفر - پرسپولیس 1؛ سه امتیاز از پیچ سخت

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سیاه جامگان در دفاع صرف خود پرسپولیس را با دردسر بزرگی برای دستیابی به امتیاز بازی دچار کرده بود، این سیامک نعمتی بود که در سماجت خود توانست از توپ سرگردان سه امتیاز ارزشمند برای برانکو و شاگردانش به ارمغان بیاورد. نعمتی با سماجت خود توپ را در آستانه خروج از زمین در اختیار وحید امیری قرار داد تا این بازیکن با ارسال دیدنی خود علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داده و سه امتیاز ارزشمند نصیب پرسپولیس شود.
سیاه جامگان که طی هفته‌های اخیر با ارائه این شیوه بازی به امتیاز دست یافته بود، اینبار اسیر تجربه بالای شاگردان برانکو که همواره در جستجوی شانس برتری هستند، شد و با باخت به انتهای جدول سنجاق شد.


استادیوم: ثامن مشهد                                           تماشاگر: حدود 11 هزار نفر
داور: پیام حیدری    کمک داوران: سعید علی‌نژادیان و امیر رضا آشور ماهانی


سیاه‌جامگان: 


سرمربی: رضا عنایتی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


برانکو بدون هافبکهای بازیسازش و همچنین غیبت شجاع خلیل زاده با تغییراتی نسبت به بازی‌های گذشته تیمش را روانه زمین کرد که این مساله باعث شد آنها علیرغم ایجاد فرصت‌های مناسب در مالکیت میانه زمین با مشکل مواجه شوند و نتوانند مثل گذشته مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند.
در این میان اما صادق محرمی که بعد از مدت‌ها غیبت در ترکیب اصلی حاضر شده بود از ضعف سیاه جامگان در سمت چپ دفاعی‌اش با جدایی رضا شربتی سود برد و بارها توانست تیمش را با حرکات سرعتی و تکنیکی به فرصت گل برساند.
با این حال فرصت‌های مناسبی که توسط علیپور، منشا و احمدزاده به دست آمده بود یکی پس از دیگری از دست رفت تا سفیدپوشان برای دستیابی به گل به مشکل بخورند و نیمه اول را دست خالی راهی رختکن شوند.
سیاه جامگان ته جدولی نیز که امید زیادی به این جدال خانگی دارد بارها روی ضد حملاتی که بادامکی پایه آن را تشکیل می‌داد و هدف خود را یونس شاکری قرار داده بود به فرصت‌هایی دست یافت که این موقعیت‌ها برای به خطر انداختن دروازه بیرانوند کافی نبود.
در نیمه دوم نیز سیاه جامگان با همان نمایش نیمه اول به دنبال تک امتیاز این بازی بود و با ارائه یک بازی تاخیری و دفاع لایه‌ای اهداف خود را پیش می‌بردند. مساله‌ای که باعث شد آنها با پرس شدید خود مانع از گردش توپ مناسب توسط سفیدپوشان تهرانی در این بازی شوند. پرسپولیس اما قصد داشت در غیاب بازیساز‌های خود با سود بردن از کناره‌های زمین خلا مسلمان و بشار رسن را جبران کند و ضعف حریف نیز در این نقطه آنها را به کسب نتیجه امیدوار می‌کرد. در نهایت در شرایطی که هواداران دو تیم به تساوی رضایت داشتند این سیامک نعمتی تازه نفس بود که با سود بردن از انگیزه بالای خود از یک توپ مرده یک فرصت ایده آل گلزنی ساخت و تیمش را به سه امتیاز ارزشمند رساند.

سیاه جامگان 0 پرسپولیس 1 :( دقیقه 90، علی علیپور): روی حرکت فوق العاده ی سیامک نعمتی و در نهایت ارسال وحید امیری، علی علیپور دروازه خالی را گشود تا پرسپولیس به بهترین شکل به برتری در این بازی امیدوار شود.


پرسپولیس بار دیگر به روند پیروزی‌های خارج از خانه خود ادامه داد و اینبار هم سیاه جامگان را قربانی کرد. آنها که پیش از این جدال با 7 پیروزی و دو تساوی خارج از خانه در کارنامه ثبت کرده بودند، موفق شدند هشتمین پیروزی را نیز برابر مشکی‌پوشان رقم بزنند تا خطرناک‌ترین مهمان لیگ در فصل هفدهم لقب گیرند.
سیاه جامگان نیز که در دوران عنایتی پیش از این یک باخت تلخ ثانیه پایانی برابر پارس جنوبی در کارنامه داشت، اینبار هم با تکرار آن مقابل پرسپولیس در دستیابی به امتیاز ناکام ماند تا به قعر جدول سنجاق شود.


وحید امیری در روزی که پرسپولیس بازیکن بازیسازی در اختیار نداشت بارها توانست با حرکات طولی خود تیمش را در فرصت گلزنی قرار دهد و در نهایت نیز با یک پاس طلایی تیمش را به گل سه امتیازی این بازی رساند.
در کنار او کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده به همراه صادق محرمی جزو بازیکنان خوب پرسپولیس در این جدال بودند که با دوندگی و ارسال‌های خود تیم حریف را کاملا تحت فشار قرار دادند.