هفته اول دور برگشت هفته انتقام بود !

هفته اول دور برگشت هفته انتقام بود !

به گزارش "ورزش سه"، هفته اول رقابت های لیگ هفدهم در دور برگشت با تکرار نتیجه دو دیدار پیکان و پدیده و همینطور سپاهان در مقابل سایپا دنبال شد. این دو مسابقه در دیدار رفت با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود و در بازی برگشت نیز با تکرار همین نتایج خاتمه یافت.


دیگر تیم اصفهانی نیز که در هفته اول مقابل سیاه جامگان به تساوی 2 بر 2 در زمان سرمربیگری میثاقیان دست یافته بود، این بار با حضور عنایتی در اصفهان و قرار گرفتن این چهره مقابل امیرقلعه نویی این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. نکته حائز اهمیت این دیدار بازگشت قاسم حدادی فر بود که در دیدار رفت و با حرکت حسین بادامکی با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی روبرو شد. او خیلی زودتر از چیزی که انتظار می رفت به میادین بازگشت.


سپیدرود و نفت تهران در شرایطی در اولین دیدار لیگ برتر برابر هم قرار گرفتند، که با توجه به شرایط نابسامان تیم نفت تهران بسیاری از کارشناسان شانس برد تیم نظرمحمدی را بیشتر می دانستند ولی آنها در بازی افتتاحیه خود در بازگشت به لیگ برتر باختی غیرمنتظره را تجربه کردند. در بازی برگشت اما آنها موفق شدند با پیروزی 3 بر 1 و در شرایطی که آتیلا حجازی و امید روانخواه هدایت این دو تیم را برعهده داشتند، به پیروزی دست یابند  تا انتقام باخت دیدار رفت را بگیرند.


تیم فوتبال پرسپولیس به مانند سال گذشته قدرت بلامنازع لیگ به شمار می رود. اما آنها که در بازی رفت و در ورزشگاه آزادی با پیروزی 2 بر صفر مقابل فولادخوزستان لیگ هفدهم را استارت زده بودند، در اهواز علیرغم تمام جدیتی که برای کسب پیروزی داشتند نتوانستند مانند سال گذشته با سه امتیاز به تهران برگردند؛ اتفاقی که سرمربی تیم پرسپولیس دلیل آن را کیفیت خوب تیم پورموسوی عنوان کرد.


تراکتورسازی که در شروع لیگ هفدهم با نتیجه یک بر صفر و روی اشتباه گروسیان به استقلال خوزستان بازی را واگذار کرده بود، در نیم فصل دوم با اضافه شدن سربازهای سرشناس خود شکل و شمایل متفاوتی داشت. آنها که چند روز پیش هم در جام حذفی برابر استقلال خوزستان از رسیدن به نیمه نهایی باز مانده بودند، اینبار در ورزشگاه یادگار امام با پیروزی 3 بر 1 از زمین مسابقه خارج شدند و جالب اینکه گروسیان که در مسابقه رفت با اشتباه هولناک زمینه ساز شکست سرخپوشان تبریزی شده بود، در این مسابقه با گرفتن پنالتی نمایش بسیار خوبی داشت.


استقلال در شروع لیگ هفدهم در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و در روزی که منصوریان با غیبت چند بازیکن اصلی خود مواجه شده بود، یک شکست تلخ برای آبی پوشان رقم خورد. در بازی برگشت اما شفر هدایت تیم را برعهده داشت و در شرایطی که حذف پرسپولیس توسط صنعت نفت در مسابقات جام حذفی، توجه زیادی را به این دیدار جلب کرده بود، تفکرات کمالوند راحت تر از چیزی که تصور می شد تسلیم تفکرات شفر آلمانی شد که حالا در حال رقم زدن عصر جدید برای استقلال است.


پیروزی 4 بر 1 پارس جنوبی جم در اولین هفته رقابت های لیگ برتر بیانگر این موضوع بود که به هیچ وجه نمی توان این تیم تازه صعود کرده را دست کم گرفت و آنها در ادامه این موضوع را ثابت کردند. در هفته های پایانی اما دو شکست برابر فولادخوزستان و پرسپولیس کار را برای آنها دشوار کرد. شروع نیم فصل دوم با قبول دومین شکست خانگی برای جمی ها بدترین اتفاق ممکن بود؛ اتفاقی که توسط فیروز کریمی به دامادش تحمیل شد.