معرفی برترین بازیکنان نیم فصل-7 / کولیبالی؛ درخشش موسی در ضعیف ترین خط دفاعی لیگ برتر!

معرفی برترین بازیکنان نیم فصل-7 / کولیبالی؛ درخشش موسی در ضعیف ترین خط دفاعی لیگ برتر!

وبسایت رسمی برنامه نود - یکی از برترین بازیکنان استقلال خوزستان در نیم فصل اول، مدافع اهل مالی بود که در رده هفتم برترین بازیکنان لیگ برتر ایران قرار گرفته است.

به گزارش وب سایت نود، موسی کولیبالی مدافع 25 ساله تیم فوتبال استقلال خوزستان در پنجمین فصل حضورش در فوتبال ایران، در این فصل هم زیر نظر عبدالله ویسی در جمع آبی پوشان خوزستانی توپ می زند. وی یکی از مهره های اصلی خط دفاعی تیمی است که بسیاری از بازیکنان آن در ابتدای فصل به تیم رقیب همشهری رفته و آبی پوشان به همین علت با بحران کمبود بازیکن مواجه شد.

موسی کولیبالی در نیم فصل اول 12 بازی برای استقلال خوزستان به میدان رفت که در تمام این بازیها در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و در مجموع 979 دقیقه در میدان حضور داشت. کولیبالی در نیم فصل اول در سه بازی تیمش غایب بود که شاگردان عبدالله ویسی در هر سه بازی مقابل پارس جنوبی جم، ذوب آهن و نفت تهران مغلوب شدند. علیرغم نتایج ضعیف تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر هفدهم، اما موسی کولیبالی بازی های خوبی را به نمایش گذاشته و یکی از مهره های اصلی قهرمان لیگ برتر پانزدهم به حساب می آید که با وجود جایگاه پایین تیمش در جدول رده بندی توانسته نام خود را در بین برترین بازیکنان نیم فصل به ثبت برساند.

کولیبالی در نیم فصل اول لیگ برتر یک بار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و 2 بار هم در تیم منتخب هفته قرار گرفت. در هفته هشتم، در حالیکه تیمش با یک گل از فولاد خوزستان عقب بود، این بازیکن در واپسین ثانیه های بازی گل تساوی را وارد دروازه رقیب همشهری کرد تا تک گل یک امتیازی خود را در نیم فصل اول به ثمر برساند. علاوه بر این، وی یک پاس گل هم در نیم فصل داده است. بر اساس نمرات گروه آنالیز سایت و برنامه نود، کولیبالی با میانگین امتیازات 2/75 همراه با 4 بازیکن دیگر، در رتبه هفتم رده بندی برترین بازیکنان قرار گرفته است. وی در بازی های این فصل یک کارت قرمز و یک کارت زرد از داوران دریافت کرده است.

پارادوکس جالب توجه در مورد موسی کولیبالی اینکه این بازیکن در فصل جاری در حالی بازی های مؤثری را به نمایش گذاشته و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است که خط دفاعی استقلال خوزستان با دریافت 21 گل به عنوان بدترین خط دفاعی لیگ برتر شناخته می شود. 





2081