سه گزینه نهایی نیمکت استقلال/ امپراطور، مرد عنکبوتی و قهرمان آسیا

سه گزینه نهایی نیمکت استقلال/ امپراطور، مرد عنکبوتی و قهرمان آسیا

وبسایت رسمی برنامه نود - سه گزینه نهایی برای سرمربیگری استقلال مشخص شدند.

به گزارش وبسایت نود، 48 ساعت پس از استعفای منصوریان از استقلال، مدیران باشگاه به سه گزینه نهایی برای نیمکت این باشگاه رسیده‌اند. سه مربی سرشناس که در صورت توافق با استقلال به ایران سفر می‌کنند و از هفته نهم روی نیمکت این تیم می‌نشینند. هر سه گزینه اصلی استقلال، خارجی و از مربیان سرشناس فوتبال اروپا هستند.

استقلالی‌ها فاتح تریم، سرجیو فاریاس و والتر زنگای ایتالیایی را به عنوان سه گزینه اصلی نیمکت باشگاه در ادامه فصل زیر نظر دارند. فاتح تریم، ملقب به «امپراطور ترک» بزرگترین مربی فوتبال کشور ترکیه که سابقه هدایت میلان و فیورنتینا را هم دارد، گزینه اصلی استقلال است. سایت ترکیه‌ای هابرلر ادعا کرده نماینده باشگاه استقلال در شهر استانبول است و با فاتح تریم 64 ساله مذاکره می‌کند. هر چند این خبر توسط سایر رسانه‌ها تایید نشده و سایت گل ترکیه هم خبر مذاکره استقلال و تریم را به نقل از سایت رسمی استقلال منتشر کرده است.

با توجه به مبلغ بالای قرارداد تریم و دور از دسترس بودن او برای استقلال، والتر زنگا و سرجیو فاریاس شانس بالایی برای رسیدن به نیمکت استقلال خواهند داشت. زنگا، ملقب به «مرد عنکبوتی» دروازه‌بان سابق باشگاه اینتر و رکورددار گل نخوردن در جام جهانی، روی نیمکت مربیگری کارنامه چندان موفقی ندارد و در سال‌های گذشته بیشتر از اروپا، در تیم‌های عربی مربیگری کرده است. سرجیو فاریاس برزیلی هم سال‌هاست در آسیا و کشورهایی مثل عربستان، تایلند، چین، هند و امارات فعالیت می‌کند و سابقه مربیگری در اروپا را ندارد. با این وجود قهرمانی آسیا با پوهانگ استیلرز و سومی جام باشگاه‌های جهان با این تیم، او را به یکی از مربیان موفق قاره آسیا تبدیل کرده است.

کریستف دام و انگین فيرات هم گزینه‌های بعدی استقلال هستند اما باشگاه در صورتی سراغ آن‌ها خواهد رفت که نتواند با یک نفر از بین تریم، زنگا و فاریاس به توافق برسد. سه گزینه سرشناس که یکی قبلا روی نیمکت میلان نشسته، یکی زمان بازیگری اسطوره اینتر بوده و نفر سوم که از همه شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت استقلال دارد، قهرمان آسیا شده است.

22330