رکوردداران شکست آبیها در تهران؛ نگاهی به تقابل های حساس ذوب آهن و استقلال

رکوردداران شکست آبیها در تهران؛ نگاهی به تقابل های حساس ذوب آهن و استقلال

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری یک دیدار آغاز می شود.

به گزارش وب سایت نود، در اولین بازی از هفته هفتم لیگ برتر تیم های استقلال و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. حساسیت خاصی روی این بازی سایه انداخته و شرایط هر دو تیم، به ویژه دوئل های شخصی، باعث شده تا در روزی که فقط همین یک بازی برگزار خواهد شد، همه نگاهها به سمت این مسابقه باشد. حضور امیر قلعه نویی، که هر سه قهرمانی آبی پوشان با مربیگری او به دست آمده، بر روی نیمکت تیم اصفهانی به تنهایی می تواند حساسیت های این بازی را چند برابر کند. از سوی دیگر، علیرضا منصوریان که شرایط تیمش وخیم تر می شود، روی لبه تیغ قرار دارد و خوب می داند که در صورت شکست در این بازی، باید منتظر هر اتفاقی باشد. در ادامه نگاهی آماری به تقابل استقلال و ذوب آهن اصفهان خواهیم داشت.

امیر قلعه نویی امروز با ششمین تیم به مصاف آبی پوشان تهرانی خواهد رفت؛ استقلال اهواز، مس کرمان، تراکتورسازی، ملوان انزلی و سپاهان اصفهان تیم هایی هستند که امیر قلعه نویی به عنوان مربی با آنها رو در روی استقلال قرار گرفته و ذوب آهن ششمین تیمی خواهد بود که قلعه نویی با حضور بر روی نیمکت مربیگری به مصاف استقلال خواهد رفت.

به نظر می رسد ذوب آهن در این فصل برای اهدافی بزرگتر از حضور در لیگ قهرمانان آسیا مربی سابق تیم ملی و استقلال را به خدمت گرفته است. قلعه نویی که سالها در استقلال حضور داشته، راه غلبه بر این تیم را بهتر از هر مربی دیگری در لیگ برتر می داند؛ سرمربی امروز ذوب آهن تا کنون 7 بار در لیگ برتر برابر استقلال به پیروزی دست یافته است. در بین برترین مربیان پیروز در برابر استقلال، نام یک ذوب آهنی دیگر هم به چشم می خورد. پس از علی دایی با 5 برد مقابل استقلال، مجید جلالی و رسول کربکندی با کسب 4 پیروزی در مقابل استقلال در رده بعدی قرار دارند.

قلعه نویی در این فصل هدایت تیمی را پذیرفته که بیشترین تعداد برد مقابل استقلال را به دست آورده است؛ هر دو تیم دیار زاینده رود در مصاف با استقلال به 10 برد دست یافته تا از این نظر بیشترین پیروزی مقابل استقلال به نام این دو تیم ثبت شود. از اینرو، قلعه نویی می خواهد با پیروزی برابر تیم سابقش، به تنهایی موفق ترین در تقابل با استقلال باشد. بعد از دو تیم اصفهانی، تیم های فولاد خوزستان و تراکتورسازی با کسب هشت برد موفق ترین تیمها در مصاف با استقلال بوده اند.

اما تقابل مربیان دو تیم می تواند بر حساسیت های این بازی اضافه کند. منصوریان که این روزها فشار زیادی را تحمل می کند، همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا مثل فصل گذشته از هفته هفتم و با برد مقابل ذوب آهن در آزادی سیر صعودی استقلال را آغاز کند. دو برد، 3 مساوی و دو باخت حاصل هفت تقابل علی منصور با ذوب آهن بوده و از سوی دیگر، امیر قلعه نویی در 14 بازی که در مقابل استقلال قرار گرفته، به 7 برد و 4 تساوی رسیده و تنها 3 بازی را به تیم سابق خود واگذار کرده است.

دیدارهایی که علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی روی نیمکت دو تیم حضور داشته اند، هیچ گاه با تساوی همراه نبوده و همواره یکی از دو تیم با پیروزی زمین را ترک کرده است. در گذشته، 6 بار این دو مربی روبروی هم قرار گرفته که حاصل آن 4 برد برای قلعه نویی و 2 پیروزی برای منصوریان بوده است. و نکته دیگر در خصوص تقابل این دو مربی اینکه سرمربی استقلال که در به جا گذاشتن رکوردهای منفی هم رکورددار است، بیشتر از هر مربی دیگری به امیر قلعه نویی باخته و هیچ مربی دیگری در تقابل با قلعه نویی 4 باخت نداشته است. 

و در هفته هفتم لیگ برتر منصوریان تلاش می کند تا برای سومین بار ذوب آهن و قلعه نویی را با هم شکست دهد و تیمش را تا اندازه ای از بحران خارج کند. ذوب آهن و قلعه نویی هم اندیشه های دیگری در سر دارند؛ برد ذوب آهن در بازی امروز به معنای آن است که قلعه نویی فاصله خود را با رقبا افزایش خواهد داد (از نظر پیروزی برابر استقلال)، ذوب آهن به تنهایی رکورددار پیروزی برابر استقلال خواهد شد، و سرمربی ذوب آهن باز هم یک برد دیگر برابر منصوریان کسب کرده که ممکن است به برکناری او هم ختم شود. فصل گذشته استقلال اولین برد خود را در هفته هفتم برابر ذوب آهن به دست آورد؛ برد استقلال در آن دیدار پایان کار یحیی گل محمدی روی نیمکت ذوب آهن را رقم زد اما در بازی امروز شرایط استقلال وخیم تر است؛ دیگر مثل فصل قبل، پیروزی بر ذوب آهن به هیچ وجه قلعه نویی را از نیمکت ذوب آهن جدا نخواهد کرد اما با شکست استقلال ممکن است کار علی منصور در این تیم به پایان رسیده و تیم وارد فضای شوک شود.

2081