عنوان رویایی تیم ملی؛ دوباره بهترین می‌شویم؟

عنوان رویایی تیم ملی؛ دوباره بهترین می‌شویم؟

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم ملی یک بار با کی‌روش، به عنوان بهترین خط دفاعی در تمام مسابقات انتخابی به جام جهانی صعود کرده و شاید امسال دوباره این اتفاق تکرار شود.

به گزارش وبسایت نود، 4 سال قبل و در مسابقات انتخابی جام جهانی 2014، ایران با 2 گل خورده، مجوز سفر به برزیل را بدست آورد. در مسابقات انتخابی هیچ قاره‌ای، تیمی نتوانسته بود کمتر از ایران گل بخورد. امسال تیم ملی تا قبل از بازی آخر، گل خورده‌ای نداشت و می‌توانست این رکورد را بهتر کند اما دو گل سوریه، ایران را به رکورد چهار سال قبل برگرداند. رکوردی که شاید دوباره خط دفاعی تیم ملی را در صدر دنیا قرار دهد.

در مسابقات انتخابی قاره آسیا، همه تیم‌ها بیشتر از دو گل خورده‌اند و تیم ملی رقیبی برای رکوردش ندارد. در قاره آفریقا 5 تیم هنوز گل‌های خورده‌ای کمتر از دو دارند اما فقط نیمی از بازی‌های‌شان را انجام داده‌اند و با انجام بازی‌های دور برگشت، ممکن است گل‌های خورده همه آن‌ها نسبت به تعداد بازی‌هایشان بیشتر از تیم ملی شود. در آمریکای شمالی مکزیک هم مثل تیم ملی دو گل خورده اما انجام 3 بازی دیگر، می‌تواند این رکورد را از آن‌ها بگیرد. در آمریکای جنوبی، پر گل بودن بازی‌ها باعث شده هیچ رقیبی تیم ملی را تهدید نکند.

در قاره اروپا هم آلمان، ایرلند شمالی و کرواسی سه تیمی هستند که مثل ایران 2 گل خورده‌اند. با این تفاوت که آلمان و ایرلند شمالی 2 بازی و کرواسی، سه بازی دیگر دارند و بعید است بتوانند همه این بازی‌ها را بدون گل خورده پشت سر بگذارند. اگر گل دقایق آخر سومه نبود، ایران خیالش از تکرار عنوان چهار سال قبل راحت بود اما همین حالا هم شاگردان کی‌روش، شانس اول بهترین خط دفاع مسابقات انتخابی جام جهانی هستند.

22330