6 امتیاز فاصله سوریه تا تکرار شگفتی کره شمالی

6 امتیاز فاصله سوریه تا تکرار شگفتی کره شمالی

تیم ملی سوریه برای تکرار شگفتی کره شمالی در سال 2010 نیاز به کسب هر 6 امتیاز باقی مانده دارد.

به گزارش "ورزش‌سه"،  سوریه برای اولین بار در تاریخ خود این شانس را دارد تا حضور در جام جهانی را تجربه کند. هر چند کارشناسان حسابی روی تیم بحران زده سوریه باز نمی کردند اما سوری ها در فاصله دو دیدار تا پایان مسابقات شانس زیادی برای کسب سهمیه مستقیم و یا پلی آف دارند.

سوریه روز پنجشنبه در مالزی میزبان قطر خواهد بود. قطری ها برای این دیدار انگیزه ای ندارند و همین موضوع می تواند کار سوری ها را برای کسب سه امتیاز آسان کند. حضور ستاره هایی مانند خریبین و بازگشت عمر السوما آماده از مصدومیت به اردوی تیم ملی، این تیم را بیش از گذشته خطرناک کرده تا سوریه شانس زیادی برای کسب سه امتیاز این دیدار داشته باشد.

سوریه در صورت کسب 3 امتیاز دیدار با قطر 12 امتیاز خواهد شد و با توجه به دیدارهای سخت کره جنوبی و ازبکستان برابر ایران و چین، این تیم احتمالا فاصله خود را با رده دوم جدول کم خواهد کرد تا با انگیزه های زیادی برای دیدار روز پایانی برابر ایران آماده شود. سوریه در آخرین دیدار خود در ورزشگاه آزادی مهمان ایران است. دیداری که برای سوری ها روی کاغذ بسیار دشوار است اما با توجه به نهایی شدن صعود ایران شاگردان حکیم می توانند امیدوار به کسب حداقل امتیاز در آزادی باشند.

سوریه می تواند با 4 امتیاز تا اندازه زیادی حضور خود در مرحله پلی آف را قطعی کند تا معجزه حضور در جام جهانی را از مسیر سخت پلی آف دنبال کند. سوری ها البته اگر 6 امتیاز دو دیدار باقی مانده را جمع آوری کنند، می توانند امیدوار به صعود مستقیم به جام جهانی باشند. اتفاقی که با توجه به انگیزه های کره جنوبی و ازبکستان دور از دسترس به نظر می رسد اما در صورت وقوع شگفتی بزرگ و اصلی جام جهانی 2018 و شبیه به صعود کره شمالی به جام جهانی 2010 خواهد بود.