لیگ برتری‌ها در جستجوی تعطیلات شیرین

لیگ برتری‌ها در جستجوی تعطیلات شیرین

رقابت های لیگ هفدهم در هفته ی پنجم با برگزاری پنج دیدار در روز آینده پیگیری خواهد شد، تا پس از این هفته تیم ها وارد تعطیلات 14 روزه برای برگزاری رقابت های ملی شوند.

به گزارش "ورزش سه"، حضور تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله‌ی یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا مسابقه ی این تیم برابر گسترش فولاد تبریز با تاخیر برگزار شود. از طرفی دو دیدار باقی مانده ی تیم ملی در راه جام جهانی روسیه نیز باعث شده تا تیم هایی که بازیکنان ملی پوش در اختیار دارند، فردا بازی های هفته ی پنجم را برگزار کنند و بعد از برگزاری دیدارهای باقی مانده که روز پنج شنبه برگزار می شود، لیگ به تعطیلاتی 14 روزه وارد شود.

استقلال-پدیده؛ منصوریان به دنبال تثبیت جایگاه خود تیم فوتبال استقلال روز آینده در شرایطی از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی پذیرای پدیده می شود که در 4 دیدار گذشته نمایش های خوبی نداشته و با یک پیروزی و تنها یک گل زده به این دیدار پا خواهد گذاشت. آبی پوشان در حال حاضر با 4 امتیاز در رتبه ی یازدهم قرار دارند و پدیده با 5 امتیاز در رتبه ی ششم جدول رده بندی قرار گرفته است. منصوریان در این دیدار علاوه بر کسب امتیازات کامل به تفاضل گل هم نیاز دارد، تا تفاضل گل تیم خود را از 1- که در حال حاضر دارد، بهبود ببخشد. در سوی دیگر شاگردان مهاجری علیرغم شروع خوبی که به خصوص با پیروزی پر گل مقابل سپاهان داشتند، در دو دیدار گذشته ی خود موفق به کسب پیروزی نشدند تا مانند سال گذشته در کمرکش جدول حضور داشته باشند. سال گذشته در ورزشگاه آزادی دیدار دو تیم با نتیجه ی یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت.

سپاهان-سپیدرود؛ برد طلایی پوشان جرقه بوده ؟ شاگردان زلاتکو کرانچار هفته ی گذشته و در یک دیدار نفس گیر موفق به شکست ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر شدند که با آن غریبه هم نبودند؛ طلایی پوشان حالا 5 امتیازی هستند و رتبه ی دهم را در اختیار دارند و روز آینده باید به مصاف شاگردان نظرمحمدی بروند که رتبه 14 را در اختیار دارند. مهم ترین چالش برای کرانچار و یارانش در این مقطع کسب اولین پیروزی خانگی در سومین دیدار آنها در نقش جهان است که می تواند آنها را با انگیزه ی مضاعفی به تعطیلات ببرد. میهمان این تیم هم پس از سه هفته شکست هفته گذشته، سرانجام موفق شد تیم پیکان را در هفته ی چهارم در خانه شکست دهد. سپیدرود برای ثبت دومین پیروزی فصل و البته اولین پیروزی خارج از خانه ی خود کار سختی در نقش جهان مقابل دیدگان هواداران زردپوش دارد و سپاهان هم با انگیزه ی زیادی برای ادامه ی روند رو به رشد خود به این دیدار خواهد آمد تا نشان دهد کسب پیروزی برابر ذوب آهن نتیجه ای زورگذر و مقطعی نبوده. دیدار دو تیم فردا از ساعت 20:15 دقیقه در نقش جهان آغاز می شود.

سایپا-تراکتورسازی؛ دو پرسپولیسی با شرایط متفاوت یحیی و دایی در حالی برابر هم قرار خواهند گرفت که شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. سایپا با تکیه به ترکیب منسجمی که در 4 بازی گذشته داشته، با 10 امتیاز به همراه پرسپولیس و پارس جنوبی یکی از بالانشینان جدول است و در دیدار برابر تراکتورسازی برای پیروزی و ادامه ی بالانشینی خود به این مسابقه می آید. در مقابل تیم تراکتورسازی با سه شکست متوالی لیگ را آغاز کرد و در نهایت موفق به شکست تیم نفت تهران شد تا با امیدواری به مصاف تیم سایپا برسد. قرمزپوشان تبریزی با 3 امتیاز، رتبه ی 13 جدول را به خود اختصاص داده اند و به خوبی می دانند برای بهبود جایگاه خود در جدول رده بندی، کار سختی در خانه ی نارنجی پوشان در پیش خواهند داشت.

صنعت نفت آبادان-ذوب آهن؛ به دنبال جبران شکست صنعت نفت و ذوب آهن هر دو از تیم های منسجم این فصل از رقابت ها هستند، اما هر دو تیم در هفته ی چهارم رقابت ها مقابل حریفان شکست خوردند تا در مصاف با یکدیگر در پی کسب پیروزی باشند. سبزپوشان اصفهانی 5 امتیازی هستند و رتبه ی هفتم را در اختیار دارند و شاگردان کمالوند هم با 6 امتیاز و رتبه ی پنجمی لیگ، به کسب امتیازات کامل و بهبود جایگاه خود در این دیدار خانگی می اندیشند. علاوه بر بازی های ذکر شده، تیم پرسپولیس هم روز آینده از ساعت 20:30 دقیقه، به عنوان تنها باز مانده ی فوتبال ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا میزبان تیم الاهلی است.

گفتنی است سه دیدار هفته ی پنجم رقابت های لیگ هفدهم پنج شنبه پیگیری خواهد شد و سپس لیگ به مدت 14 روز برای برگزاری دیدارهای ملی تعطیل می شود. ضمن اینکه هنوز زمان دقیق دیدار معوقه ی پرسپولیس برابر گسترش فولاد تبریز مشخص نشده است.