رقابت شماره یک‌ها/ اخباری طلسم را شکست

رقابت شماره یک‌ها/ اخباری طلسم را شکست

وبسایت رسمی برنامه نود - هفته چهارم، هفته چندان موفقی برای دروازه‌بانان نبود.

به گزارش سایت نود، از میان 16 دروازه‌بانی که این هفته درون دروازه قرار گرفتند تنها سه دروازه‌بان موفق به کلین‌شیت شدند.

لی اولیویرا(سپاهان)، محمدرضا اخباری(سایپا) و سید محمدرضا حسینی(سپیدرود) سه گلری‌اند که این هفته دروازه خود را بسته نگه داشتند.

اولیویرا در اولین حضورش در لیگ هفدهم موفق به ثبت کلین‌شیت شد. حسینی و اخباری هم سرانجام توانستند در یک بازی گلی دریافت نکنند.

هیچ یک از دروازه‌بانانی که در بازیهای قبلی موفق به ثبت کلین‌شیت شده بودند در هفته چهارم نتوانستند تعداد کلین‌شیت‌های خود را افزایش دهند.

در این 4 هفته 12 دروازه‌بان موفق به ثبت کلین‌شیت شدند و هیچ گلری نتوانسته بیشتر از دو کلین‌شیت داشته باشد با این حساب رقابت بر سر تصاحب عنوان اقای کلین‌شیت همچنان به صورت فشرده ادامه دارد.

از بین دروازه‌بانان مطرح لیگ که در فصل قبل خوب کار کرده بودند، اخباری سرانجام موفق به کلین‌شیت شد. محسن فروزان و حامد لک دروازه‌بانان پارس جنوبی و فولاد باوجود عملکرد قابل قبولشان هنوز موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند.

رکوردداران کلین‌شیت؛

2 کلین‌شیت: مهدی رحمتی(استقلال تهران)، علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، رشید مظاهری(ذوب‌آهن)، ناصر سالاری(صنعت نفت آبادان)، وحید شیخ‌ویسی(استقلال خوزستان)

1 کلین‌شیت: رحمان احمدی(پیکان)، مهدی صدقیان(سپاهان)،شهاب گردان (پدیده) و فرناندو ده‌خسوس(گسترش فولاد)، لی اولیویرا(سپاهان)، محمدرضا اخباری(سایپا)، سید محمدرضا حسینی(سپیدرود)

شروع مقتدرانه اولیویرا

در هفته چهاردهم دو دروازه‌بان جدید حضور در لیگ هفدهم را تجربه کردند. لی اولیویرا، دروازه‌بان برزیلی سپاهان پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت، شروعی فوق العاده داشت. او در داربی اصفهان گل نخورد و بارها مهاجمان ذوب آهن را ناکام گذاشت.

دروازه‌بان تازه وارد دیگر، کوروش ملکی گلر گسترش فولاد بود که جانشین فرناندو ده‌خسوس شد.

گسترش دو-یک باخت تا حضور ملکی هم گره‌گشا نشود. با نیمکت نشینی ده‌خسوس و بازی کردن اولیویرا در این چهار هفته لیگ، هر هفته از میان گلرهای لیگ یکی خارجی بوده است.

خراب شدن رکورد رحمتی

مهدی رحمتی با عملکرد خوبش در سه هفته ابتدایی از نظر آماری از بقیه دروازه‌بانها جلوتر بود. پنالتی محمد عباس‌زاده به رحمتی اجاره نداد سومین کلین‌شیت را ثبت کند.

رحمتی پس از 310 دقیقه گل خورد. این زمان فعلا بیشترین زمانی است که یک دروازه‌بان موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. این رکورد حداقل تا دو هفته دیگر هم از آن رحمتی خواهد بود.

57189