سایپا، کبریت بی خطر برای استقلال!

سایپا، کبریت بی خطر برای استقلال!

وبسایت رسمی برنامه نود - تیم فوتبال سایپا در شرایطی در هفته چهارم برای لیگ برتر به مصاف استقلال می رود که برابر این تیم بدترین آمار را بین تیم های لیگ برتری دارد.

به گزارش وب سایت نود، تیم فوتبال سایپا علیرغم آنکه یکی از 5 تیمی است که در تمامی ادوار لیگ برتر حاضر بوده، و با توجه به منابع مالی که در اختیار دارد، همواره تیم نسبتاً خوبی را روانه مسابقات لیگ برتر کرده است، اما آمار این تیم برابر استقلال تهران اصلاً جالب نیست و نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده است.

در سوابق دو تیم استقلال و سایپا در لیگ برتر، 32 بازی انجام شده که نارنجی پوشان در 16 بازی شکست خورده که نیمی از تعداد کل بازی های سایپا در لیگ برتر برابر آبی پوشان است. این تعداد باخت معادل این است که تیمی در هشت دوره لیگ برتر حضور داشته و تمامی مسابقات رفت و برگشت را برابر استقلال مغلوب شده باشد. سایپا در بین تمامی تیم های حاضر، و حتی تیم هایی که قبلاً در لیگ برتر حضور داشته و حالا در دسته های پائین تر بازی می کنند، بیشترین باخت را برابر استقلال داشته است. و این آمار برای تیمی مثل سایپا هم ضعیف است و هم عجیب!

آمار سایپا برابر استقلال در چند فصل اخیر رو به بدتر شدن سیر کرده و سبب شده تا آمار این تیم تا این اندازه ضعیف و ضعیف تر شود. نارنجی پوشان در 9 بازی اخیر برابر استقلال تنها به یک امتیاز دست یافته است؛ عملکردی که به هیچ وجه قابل دفاع نیست و استقلال در چند فصل اخیر که از یک تیم کاملاً قدرتمند هم نبوده، باز هم از سایپا امتیازات خوبی گرفته است. در واقع، استقلال همواره روی امتیازات بازی با سایپا حساب ویژه ای کرده و این باور در آنها تقویت شده که نارنجی پوشان سایپا برای آنها تهدید جدی نخواهند بود و مثل یک کبریت بی خطر هستند.

البته امسال شرایط کمی فرق می کند؛ علی دایی به سایپا بازگشته و این تیم بازی های بهتری را در این چند هفته ارائه کرده است. حال باید دید سایپا می تواند روند ناامید کننده نتیجه گیری برابر استقلال را متوقف ساخته و در مقابل این تیم قدعلم کند، یا منصوریان و استقلالی ها به روند نتایج خوب برابر سایپا ادامه خواهند داد و بار دیگر، هم به خودشان و هم به تیم حریف، ثابت خواهند کرد که سایپا حریف آنها نیست و آنها عاشق بازی کردن با سایپا هستند؟