باشو، پدیده کوچک

باشو، پدیده کوچک

وبسایت رسمی برنامه نود - جوان لاغراندام بوشهری استقلال که چهره اش همه را به یاد فیلم بازیگر نقش اول فیلم باشو غربیه ای کوچک می اندازد، در همان اولین بازی خود برای این تیم، بسیار خوب و چشم نواز بازی کرد و نوید ظهور یک پدیده تازه را به فوتبال ایران داد.

به گزارش وبسایت نود، دیدار شب گذشته استقلال تهران با همنام خوزستانی خود، اگرچه از نظر نتیجه به کام آبی‌پوشان تهرانی نبود و آنها با تساوی در این بازی دو امتیاز مهم را از دست دادند اما در این دیدار علیرضا منصوریان، بازیکنی را به زمین فرستاد که در صورت ادامه مسیر خوب کنونی، بدون تردید در آینده‌ای نزدیک می تواند بهترین بازیکن فوتبال ایران شود.

مهدی قائدی، جوان بوشهری و 17 ساله استقلال که ابتدای این فصل از ایرانجوان بوشهر به جمع شاگردان منصوریان پیوست، در بازی شب گذشته برای نخستین بار با لباس استقلال و در لیگ برتر به میدان رفت و عملکردی بسیار درخشان از خود به نمایش گذاشت.

وینگر جوان استقلال که حالا دیگر جوان‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه در لیگ برتر هم محسوب می‌شود، در دقایقی که در زمین حضور داشت، بارها با حرکات پا به توپ و سرعت بالای خود، خط دفاعی استقلال خوزستان را به هم ریخت و با ورود خود به زمین، ضربآهنگ استقلال در فاز تهاجمی را به شکلی باور نکردنی تغییر داد.

قائدی که هفته پیش به عنوان پدیده فصل گذشته لیگ یک در فصل پیش هم انتخاب شد، در همان دقایق نه چندان زیادی که برای استقلال بازی کرد، نشان داد که به واقع پدیده جدید فوتبال ایران است و می‌تواند حتی در انتهای فصل جاری، عنوان پدیده این فصل لیگ برتر را هم تصاحب کند. اتفاقی که از همین حالا هم باید بر درستی آن صحه گذاشت. نمایش چشم‌نواز و درخشان قائدی در اولین بازی رسمی خود برای استقلال، برای هواداران این تیم بسیار دلنشین و امیدوار کننده بود و از حالا به بعد او را باید پای ثابت تشویق‌های هواداران و البته سوژه‌های مطالب طرفداران در فضای مجازی بدانیم موضوعی که البته باعث نگرانی هم خواهد بود.

مهدی قائدی، در اولین بازی خود برای استقلال ثابت کرد استعداد بزرگی است و آینده درخشانی پیش رو دارد اما او نباید فراموش کند برای رسیدن به اوج و کمال در فوتبال ایران باید بسیار مراقب حاشیه‌های خطرناک اطراف بازیکنان باشد. موضوعی که علیرضا منصوریان هم در کنفرانس خبری بعد از دیدار دیشب به خوبی به آن اشاره کرد و از لزوم مراقبت از پدیده تازه فوتبال ایران برای تبدیل شدن به یک بازیکن ایده‌آل گفت.

البته در این میان، خود مهدی قائدی هم باید از حالا به بعد بیشتر از هر زمان دیگری مراقب باشد و باید بداند حواشی فوتبال ایران، پیش از این هم پدیده‌های درخشان بسیاری را در کام خود فرو برده است. پدیده‌هایی که هرکدام می‌توانستند تبدیل به بازیکنان بزرگی در فوتبال ایران شوند اما هرکدام به دلایلی مختلف کمرنگ شده و به تدریج محو شدند. بازیکنانی مانند مجاهد خذیراوی و پیام صادقیان نمونه‌های بارز این موضوع هستند. دو بازیکنی که هردو کوهی از استعداد بودند اما هر کدام در زمان خود اسیر حاشیه‌های ناتمام و فریبنده شده و هیچ‌گاه نتوانستند به چیزی که لایق آن بودند برسند.

باشو، پدیده کوچک فوتبال ایران که بسیار زود محبوب هواداران شد، نباید فراموش کند که برای تبدیل شدن به یک بازیکن کامل، باید از دنیای پرزرق و برق و بسیار فریبنده حاشیه‌ها که حالا دیگر مردابی چون فضای مجازی هم باعث آلوده‌تر شدن آن شده است، دوری کند. قائدی باید این را بداند که بازی در تیم بزرگ و پرطرفداری همچون استقلال اگرچه مزیت‌های زیادی همچون محبوب شدن و چهره شدن در عرض کمتر از بیست دقیقه را دارد اما در کنار آن هم خطراتی از دنیای رنگارنگ و وسوسه کننده فضای مجازی و حاشیه‌ها وجود دارد که با کوچکترین لغزشی می‌تواند هر جوان مستعد و پدیده‌ای را به ورطه نابودی بکشاند.

مهدی قائدی، باید بداند که از حالا دیگر تنها متعلق به خودش نیست و نه تنها هواداران استقلال از او انتظار همیشه خوب بودن را دارند بلکه تمام فوتبال ایران منتظر تبدیل شدن او به یک بازیکن تمام عیار است. پدیده کوچک فوتبال ایران نباید فراموش کند که تازه در شروع راه است و برای سالم رسیدن به خط پایان، باید با درس گرفتن از سرنوشت خذیراوی‌ها و صادقیان‌ها تنها به فوتبال فکر کند.

قائدی اگرچه شب گذشته گوشه‌ای از توانایی‌های خود را در زمین به نمایش گذاشت و نشان داد از نظر فنی بسیار مستعد است اما باید بداند برای ماندگار شدن، نیاز دارد تا توانایی دوری از حاشیه‌ها را نیز داشته باشد. توانایی که در وضعیت کنونی فوتبال ایران، بسیار مهم‌تر و حیاتی‌تر از مباحث فنی است.

علیرضا کردی