مدافع جوان استقلال روی نمودار؛ از خط دروازه تا خطای پنالتی

مدافع جوان استقلال روی نمودار؛ از خط دروازه تا خطای پنالتی

وبسایت رسمی برنامه نود - گوک در اولین حضور فیکسش در ترکیب استقلال، نمایشی سینوسی داشت. یک بار دروازه استقلال را نجات می‌داد و دقایقی بعد خودش ضربه پنالتی را به حریف تقدیم می‌کرد.

به گزارش وبسایت نود، عظیم گوک ناشناس‌ترین بازیکن هفته اول استقلال بود. مدافع بیست‌ویک ساله‌ای که پس از سال‌ها حضور در رده‌های پایه باشگاه استقلال، بالاخره در آغاز لیگ هفدهم شانس به او رو کرد تا در ترکیب فیکس تیم قرار بگیرد. گوک زوج دفاعی پژمان منتظری در بازی مقابل نفت آبادان بود.

عملکرد گوک در این مسابقه، چند لحظه برجسته داشت. از توپی که در دقیقه دهم بازی از روی خط دروازه استقلال برگشت داد تا ارتکاب خطای پنالتی در دقیقه هفدهم. خطایی که منجر شد عبدالعظیم گوک پس از آن دست به عصاتر از قبل قدم بردارد.

بیشتر پاس‌های گوک با ضریب اطمینانی بالا به فاصله‌ای نزدیک ارسال می‌شد. اتفاقی که منجر شد هشتادوشش‌درصد از 46 پاس این بازیکن به مقصد برسد. عظیم گوک که پس از دریافت گل استقلال، بیشتر به عنوان مدافع پوششی در عقب زمین قرار می‌گرفت تا منتظری با خیالی آسوده‌تر به بازیسازی از دفاع بپردازد، توپ‌هایی که به پشت دفاع استقلال ارسال می‌شد را به خوبی قطع می‌کرد. گوک شش مرتبه پاس بازیکنان صنعت نفت را در میانه راه قطع کرد. ضمن این که چهار بار هم محوطه جریمه استقلال را پاکسازی کرد و توپ‌های نزدیک به محوطه جریمه را دفع کرد. همچنین این بازیکن در شش نبرد از یازده نبردش پیروز شد و اجازه هنرنمایی به مهاجم نفت آبادان نداد.

آمار عظیم گوک برخلاف نمایشش در داخل زمین، خیلی بالا و پایین نداشت. گوک نشان داده که برای رقابت با سایر مدافعین استقلال، نیاز به زمان بیشتری دارد. 

14001