شروع لیگ هفدهم با سه کلین‌شیت

شروع لیگ هفدهم با سه کلین‌شیت

وبسایت رسمی برنامه نود -هفته اول، هفته پرگلی بود و 20 گل از خط دروازه ها عبور کرد.

به گزارش سایت نود، در شروع پر گل لیگ هفدهم، فقط سه دروازه‌بان موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند و به اصلاح کلین‌شیت کنند.

علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، ناصر سالاری( نفت آبادان) و وحید شیخ ویسی( استقلال خوزستان) سه گلری بودند که لیگ را با کلین‌شیت شروع کردند.

بیرانوند آقای کلین‌شیت لیگ شانزدهم می خواهد در لیگ هفدهم هم این رکورد را از آن خود کند، بیرانوند البته در بازی با فولاد کار راحتی داشت و بدون یک مهار قابل توجه موفق به ثبت کلین‌شیت شد.

شیخ ویسی را باید بهترین دروازه‌بان هفته اول دانست، او در شرایطی موفق به ثبت کلین‌شیت شد که چندین بار موقعیت های خطرناک تراکتورسازی را مهار کرد. استقلال خوزستان برد اولش را مدیون شیخ ویسی است.

علاوه بر سه دروازه‌بان فوق، سه دروازه‌بان دیگر هم در جریان بازی گل نخوردند. مهدی رحمتی(استقلال تهران)، محسن فروزان(پارس جنوبی جم) و شهاب گردان( پدیده) در هفته اول یک گل خوردند که آن هم از روی نقطه پنالتی بود.

ده‌خسوس؛ تنها پنالتی گیر

در هفته اول تنها از یک دروازه‌بان خارجی استفاده شد. فرناندو ده‌خسوس، گلر برزیلی گسترش فولاد تبریز روز بسیار بدی را تجربه کرد و در بازی با پارس جنوبی چهار گل دریافت کرد. او بیشترین گل خورده در هفته اول را داشت، با این حال ده‌خسوس یک رکورد مثبت در هفته اول به جا گذاشت؛ او تنها دروازه‌بانی بود که در هفته اول پنالتی گرفت.

ده‌خسوس در شرایطی تنها دروازه‌بان خارجی روز اول بود که در شروع لیگ شانزدهم به طور معمول سه، چهار تیم از دروازه‌بان خارجی استفاده می کردند اما با بازی نکردن لی اولیویرا در سپاهان، ده‌خسوس تنها خارجی هفته اول بود.

تازه‌واردها

از بین 16 دروازه‌بانی که در هفته اول به میدان رفتند 13 دروازه‌بان سابقه بازی در لیگ برتر را داشتند. فرزین گروسیان( تراکتورسازی تبریز)، سید محمدرضا حسینی(سپیدرود) و مهدی صدقیان(سپاهان) سه تازه وارد لیگ برتر بودند. هیچ کدام از این سه گلر موفق به کلین‌شیت نشدند. گروسیان گل بدی خود و تراکتورسازی باخت. حسینی دو گل خورد و سپیدرود شکست خورد. صدقیان یک گل دریافت کرد و سپاهان مساوی کرد.

57189