منتظر خبرهای خوبی از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باشیم

منتظر خبرهای خوبی از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها باشیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه عدم اجازه ورود زنان به ورزشگاه تصمیمی مقطعی بوده، ابراز امیدواری کرد شرایط به قبل بازگردد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی با اشاره به حضور بیشتر زنان تماشاگر در محل برگزاری لیگ جهانی والیبال امسال نسبت به سال های گذشته، گفت: با توجه به اینکه وزیر ورزش اخیرا اعلام کرده در حال بررسی برای حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به دور از جنجال و حاشیه‌ها است، باید منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.

معاون امور زنان ریاست جمهوری در رابطه با انتقاد برخی از ائمه جمعه و گروه‌ها نسبت به حضور زنان تماشاگر در مسابقات والیبال امسال توضیح داد: تعیین سازوکارهای لازم به لحاظ شرعی، عرفی و قانونی و رعایت این ملاحظات و قیودات نگرانی‌ها را به مرور برطرف خواهد کرد؛ به همین دلیل امسال شاهد حضور بیشتر بانوان در جایگاه تماشاچیان مسابقات لیگ جهانی والیبال بودیم.

مولاوردی به حضور زنان و دختران در کنار مردان در برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری که در سالن‌های ورزشی برگزار می‌شد، اشاره کرد و گفت: این حضور مشترک توأم با شور و هیجان نه تنها مشکل خاصی ایجاد نکرد بلکه نشان داد زنان و دختران و مردان این سرزمین می‌توانند با رعایت شئونات در کنار یکدیگر فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین افزود: وزارت ورزش رایزنی‌های لازم را با مخالفان این حضور ادامه می‌دهد ضمن آنکه معاونت امور زنان ریاست جمهوری نگرانی‌های خود را از این موضوع اعلام کرده و پیگیر ماجرا نیز است.

وی با بیان اینکه راهکارهای فقهی، شرعی و قانونی و دیگر مسائل مربوطه با این موضوع بررسی شده‌اند، اضافه کرد: امیدوارم به زودی چارچوب مشخصی در رابطه با حضور زنان تماشاگر در ورزشگاه‌ها مشخص شود تا این موضوع بیش از این دستخوش سلیقه‌ها نشود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با خانه ملت اضافه کرد: از آنجا که عدم اجازه ورود زنان تصمیمی مقطعی صرفاً در چند سال اخیر بوده لذا می‌توان به بازگرداندن شرایط به قبل امیدوار بود؛ البته باید برای آن تلاش کرد.