حکم فیفا درباره سینا عشوری صادر شد

حکم فیفا درباره سینا عشوری صادر شد

فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای به باشگاه تراکتورسازی نظر نهایی خود را درباره سینا عشوری اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سینا عشوری، هافبک تیم تراکتورسازی در نیم فصل سال گذشته به خاطر مصدومیتی که از ناحیه رباط صلیبی برایش پیش آمد، از لیست تیم تبریزی خارج شد. بعد از آن تراکتورسازی از نقل و انتقالات محروم شد و نتوانست از بازیکنان جدیدش استفاده کند. با توجه به خروج نام عشوری از لیست تراکتورسازی، او در لیگ هفدهم نیز نمی‌توانست به میدان برود. با این حال مسئولان تراکتور اعتقاد داشتند چون این تیم از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بوده، نباید خروج نام عشوری هم به حساب بیاید. 

بر همین اساس تراکتورسازان در نامه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بابت بازی‌کردن یا نکردن عشوری در لیگ هفدهم استعلام گرفتند. بعد از کش و قوس‌های فراوان فیفا طبق اعلام مسئولان تراکتورسازی، امروز پاسخ نامه این باشگاه را اعلام و در این نامه اختیار را به فدراسیون فوتبال ایران داد. 

بر این اساس تراکتورسازان نامه فیفا را به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال فرستادند تا روزبه وثوق احمدی رییس این کمیته در این خصوص نظر بدهد. با این حال وثوق احمدی که هنوز نامه تراکتوری‌ها را ندیده اینطور واکنش نشان می‌دهد: «رسیدگی به این مهم نیز بر عهده کمیته تعیین وضعیت است و حالا ما باید دوباره از سازمان لیگ استعلام بگیریم به جهت اینکه مشخص شود قرارداد این بازیکن با باشگاه تراکتورسازی فسخ شده یا فقط نام او از لیست خارج شده است.»

به این ترتیب فیفا بازی کردن عشوری برای تراکتورسازی را منوط به رضایت فدراسیون ایران دانسته و حالا مسئولان داخلی باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. مساله‌ای که به نظر می رسد قابل حل باشد و عشوری با مجوز فدراسیون فوتبال از ابتدای لیگ هفدهم پیراهن تراکتور را برتن کند.

قرار است تا اواسط هفته آینده فدراسیون درباره عشوری تصمیم‌گیری کند.