گزارش؛ مروری بر اخبار و اتفاقاتی که در مسیر بازگشت منتظری به استقلال رخ داد

گزارش؛ مروری بر اخبار و اتفاقاتی که در مسیر بازگشت منتظری به استقلال رخ داد

وبسایت رسمی برنامه نود - سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، مدافع تیم ملی کشورمان به تیم سابقش بازگشت و در لیگ برتر هفدهم با پیراهن استقلال به میدان خواهد رفت.  

به گزارش وب سایت نود، در شرایطی که به نظر می رسید پرونده انتقال پژمان منتظری به استقلال در این فصل مختومه شده، اما تلاشها و مذاکرات مسئولان استقلال با پژمان منتظری سرانجام در نیمه شب (بامداد جمعه) به نتیجه رسید و این بازیکن ملی پوش پس از چند سال دوری، بار دیگر به جمع آبی پوشان بازگشت. پژمان منتظری پس از امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان و سیدمجید حسینی، چهارمین بازیکنی است که در نیمه شب با استقلال قرارداد امضا کرد. در ادامه اخبار و اتفاقاتی را که در این مدت پیرامون انتقال پژمان منتظری رخ داد، مرور خواهیم کرد.

درست یک هفته پس از آنکه یکی از روزنامه های معتبر قطری اعلام کرد که باشگاه الاهلی قرارداد جباری را تمدید نمی کند اما تمایل دارد تا منتظری را حفظ کند، در جریان سفر استقلال به قطر برای دیدار برگشت مقابل التعاون عربستان، این دو بازیکن سابق استقلال در محل تمرین آبی پوشان حاضر شدند و نظاره گر تمرینات شاگردان علیرضا منصوریان بودند. البته حضور این دو شایعه یا گمانه زنی رسانه ها را به دنبال نداشت؛ گرچه افتخاری پس از چند هفته اعلام کرد که در این سفر مسئولان باشگاه در خصوص بازگشت منتظری به استقلال به او پیشنهاد داده بودند.

در اولین روزهای خرداد، مدیرعامل استقلال در گفتگویی اعلام کرد پژمان منتظری دارد کارهایش را انجام می دهد تا به استقلال بیاید. یک هفته بعد، در حالی که آبی پوشان هنوز هیچ بازیکن جدیدی را جذب نکرده بودند، اخبار مربوط به توافق منتظری با استقلال منتشر و اعلام شد برای قطعی شدن این انتقال، فقط امضا قرارداد مانده است. همان روز افتخاری در مصاحبه ای اعلام کرد در قطر از منتظری خواستیم که به استقلال بیاید و حالا پیوستن او به تیم ما تقریباً قطعی شده است. 

چند روز بعد پندار توفیقی دبیر هیئت مدیره استقلال از توافقات اولیه با منتظری خبر داد و اظهار داشت مسئولان استقلال منتظر بازگشت این بازیکن به ایران هستند تا توافقات نهایی برای حضور او در استقلال حاصل شود. 

در آستانه دیدار حساس تیم ملی با ازبکستان، گفته شد که باشگاه استقلال پس از بازی تیم ملی ایران در رقابت های انتخابی جام جهانی، مذاکرات جدی خود را با پژمان دنبال خواهد کرد. در آخرین روزهای خرداد، بهتاش فریبا گفت استقلال و پژمان خیلی به هم نزدیک شده اند. اما یک روز بعد روزنامه قطری الرایه نوشت که به احتمال بسیار زیاد منتظری قرارداد خود را با الاهلی تمدید خواهد کرد. انتشار این اخبار و گزارشها نشانه دور شدن منتظری از آبی پوشان بود زیرا گفته می شد که وی تصمیم دارد در قطر به فوتبال خود ادامه دهد؛ اما منتظری که خواهان عقد قرارداد دو ساله با الاهلی بود، با مسئولان این باشگاه به توافق نرسید و پیشنهاد یک ساله آنها را نپذیرفت. 

منتظری در حال مذاکره با الاهلی قطر بود که از سوی برخی هواداران مورد انتقاد قرار گرفت؛ همچنین برخی از اعضا و پیشکسوتان باشگاه استقلال هم او را هدف انتقادات نسبتاً شدید خود قرار می دادند. از یک سو بهتاش فریبا اظهار داشت که به منصوریان گفته بودم که روی منتظری حساب نکند، و از سویی دیگر حسن روشن نسبت به تصمیم پژمان منتظری مبنی بر عدم بازگشت به فوتبال ایران و تیم استقلال اینگونه واکنش نشان داد که بهتر است این چند سال را هم در قطر پول جمع کنند و همانجا از فوتبال خداحافظی کنند. نصرالله عبداللهی هم در مصاحبه ای اعلام کرد که حضور منتظری در استقلال به تصمیم خودش بستگی دارد زیرا منصوریان بارها گفته از بازگشت منتظری استقبال می کند. 

هنوز وضعیت پژمان منتظری کاملاً مشخص نشده بود که خبر رسید این بازیکن به پندار توفیقی خبر داده است که اگر به دنبال جذب مدافع هستند، منتظر او نباشند و برای جذب دیگر گزینه هایشان اقدام کنند؛ با انتشار این خبر هواداران استقلال به شدت نسبت به مدافع سابق تیم شان انتقاد داشتند و از دست او عصبانی بودند. 

افتخاری و توفیقی که حسابی در بازار نقل و انتقالات سرشان شلوغ بود و جذب منتظری را تقریباً منتفی می دانستند، به سراغ گزینه های دیگر رفتند. یکی از گزینه های مورد نظر استقلال خالد شفیعی بود که خود تراکتورسازی هم به شدت خواهان تمدید قرارداد این بازیکن بود. اما شفیعی پس از آنکه از پیشنهاد استقلال باخبر شد، از امضا قرارداد با تراکتورسازی طفره می رفت و در حال مذاکره با مسئولین استقلال بود که سرمربی تراکتورسازی به مدیران باشگاه اعلام کرد دیگر خالد شفیعی را نمی خواهد. مذاکرات استقلال و خالد شفیعی هم خیلی خوب پیش رفت و حتی منصوریان در تمرین آخرین روز خرداد خطاب به هواداران تیمش گفت که نگران نباشند و سپس به آنها قول داد تا فردا (پنج شنبه 1 تیر) خالد شفیعی استقلالی می شود. 

عدم توافق منتظری با باشگاه الاهلی قطر، استقلالی ها بار دیگر به جذب این مدافع امیدوار شدند. با اعلام خبر جذب یک مدافع اسپانیایی توسط باشگاه قطری، احتمال جدایی پژمان از الاهلی و حضورش در استقلال قوت گرفت. در چنین شرایطی بود که روز پنج شبنه اول تیرماه پیامی در فضای مجازی منتشر شد که به حضور پژمان منتظری در دفتر پندار توفیقی اشاره داشت؛ اما خیلی زود این خبر تکذیب شد و در واقع هیچ بازیکنی در دفتر پندار توفیقی نبود، بلکه جلسه مذکور بین مسئولان استقلال با اسپانسر باشگاه برگزار شده بود.

ظاهراً این جلسه در محلي غير از دفتر باشگاه و حتي دفتر توفيقي برگزار شده بود زیرا مسئولان استقلال از پاسخ قطعی و مثبت منتظری مطمئن نبودند و نمی خواستند در صورت عدم توافق، این جلسه رسانه ای نشود. در همین حال، سایت های ورزشی خبر می دهند که (حوالی بامداد جمعه) خالد شفيعي يكي از گزينه هايی که استقلال قصد داشت در صورت عدم جذب پژمان منتظری به خدمت بگیرد، تهران را به مقصد کره جنوبی ترک کرد.

و سرانجام استقلالی ها در نیمه های شب (بامداد جمعه) به هدف خود رسیدند و با پژمان منتظری قرارداد امضا کردند. سایت رسمی برنامه نود بلافاصله خبر توافق و پیوستن منتظری به استقلال را با عنوان بمب شبانه در باشگاه استقلال، پژمان منتظری به تیم سابقش برگشت، منتشر کرد. 

و مأموریت کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال برای جذب مدافع تیم ملی هم به پایان رسید؛ مدافعی که مرحوم ناصر حجازی در مورد او گفته بود منتظری یک روز بهترین مدافع آسیا می شود. گرچه منتظری بهترین نشد، اما یکی از ارکان بهترین خط دفاعی در بین تیم های ملی در آسیاست که حسرت گل زدن را به دل همه رقبایش در مرحله انتخابی جام جهانی گذاشته است.

2081