عکس نوشت/ قهرمانی نفت، توفیق اجباری آندو و شهباززاده

عکس نوشت/ قهرمانی نفت، توفیق اجباری آندو و شهباززاده

وبسایت رسمی برنامه نود - دو بازیکن باتجربه نفت در حالی موفق به کسب قهرمانی جام حذفی با این تیم شدند که حضور آنها در نفت تهران یک اتفاق غیرمنتظره بود.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، تیم نفت تهران روز گذشته با شکست تراکتورسازی تبریز در فینال جام حذفی، موفق به کسب نخستین عنوان قهرمانی تاریخ باشگاه خود شد.

نفتی‌ها در حالی این عنوان را کسب کردند که آندرانیک تیموریان و سجاد شهباززاده، دو استقلالی سابق و باتجربه را در ترکیب خود داشتند. دو بازیکنی که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم داشتند. تیموریان در روزی که نفت چند مهره کلیدی خود را در فینال در اختیار نداشت به خوبی در میانه میدان این تیم جنگید و شهباززاده نیز موفق شد با گل دیرهنگام خود نفت را به مقام قهرمانی برساند.

نکته جالب توجه در این میان اما این مساله است که تیموریان و شهباززاده هر دو در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، قصد حضور در تیم‌های دیگر را داشتند و پیوستن آنها به نفت، یک تصمیم از روی ناچاری بود.

آندرانیک که در ابتدای فصل به ماشین سازی پیوسته بود، بعد از یک نیم فصل ناموفق قصد داشت در نیم فصل به استقلال بپیوندد و شهباززاده نیز بعد از یک نیم فصل حضور کاملاً ناموفق در آلانیا اسپور ترکیه همانند تیموریان قصد حضور در استقلال را داشت که بعد از محرومیت آبی‌پوشان از نقل و انتقالات زمستانی مقصد این دو بازیکن هم تغییر کرد. تیموریان بعد از محرومیت استقلال بلافاصله راهی نفت شد اما شهباززاده به تراکتورسازی پیوست که بعد از اعلام محرومیت مشابه تراکتور همانند استقلال، مهاجم آلانیا اسپور هم مانند هم تیمی سابق خود در استقلال راهی نفت تهران شد.

اگرچه آندو و سجاد به دلیل مشکلات بسیار زیاد نفت تهران، در نیم فصل حضور خود در این تیم توفیق زیادی در لیگ برتر نداشتند اما با قهرمانی در جام حذفی، هر دو صاحب یک عنوان قهرمانی شدند. عنوانی که آندرانیک و شهباززاده، آن را مدیون محرومیت استقلال و تراکتورسازی در نیم فصل هستند و از همین جهت می‌توان آن را یک توفیق اجباری برای این دو استقلالی سابق دانست.

قهرمانی نفت تهران در جام حذفی که نخستین عنوان قهرمانی تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود، اولین قهرمانی سجاد شهباززاده در فوتبال ایران و دومین قهرمانی آندرانیک تیموریان در فوتبال ایران نیز بود. آندو پیش از این یک بار دیگر با استقلال فاتح جام حذفی شده بود.

6017