مرزبان: پرسپولیس دائم چهره عوض می‌کرد

مرزبان: پرسپولیس دائم چهره عوض می‌کرد

علیرضا مرزبان می گوید که مشکلات مالی زیاد باشگاه ها نکته منفی لیگ امسال و اتحاد و یکدلی بازیکنان پرسپولیس و استقلال، کادر فنی این تیم ها و هواداران نکته مثبت این لیگ بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا مرزبان سرمربی سابق تیم خونه به خونه پس از جدایی از این تیم به آلمان رفت تا برنامه های فوتبالی خود را پیگیری کند. این مربی در بازگشت به ایران در گفتگو با "ورزش سه" در مورد کارهایی که در زمان حضور در آلمان انجام داده و برنامه های خود برای فصل آتی صحبت کرده است.

مرزبان در خصوص حضور در آلمان گفت: ما در آلمان بحث کنگره بین المللی فوتبال که قرار است 24 جولای در بوخوم برگزار شود را دنبال می کردیم و قرار است در بازگشت دو مربی ایرانی را هم با خودم به آلمان ببرم و آنها را ثبت نام کرده ام.

مربی سابق تیم خونه به خونه در ادامه به همکاری خود با فدراسیون آلمان اشاره کرد و عنوان داشت: با مسئولان فدرسیون فوتبال آلمان صحبت هایی داشته ایم که بتوانیم مربیانی را برای فوتبال ایران به خدمت بگیریم که کار پایه ریزی ساختارهای ایران را دنبا کنند. اگر مربیگری تیمی در ایران را داشته باشم 2 مربی آلمانی هم که سابقه کار در بوندسلیگا را دارند همراه من می آیند و یک مربی پایه هم همینطور.

مربی این فصل خونه به خونه در مورد قهرمانی پارس جنوبی جم و صعود سپیدرود به مسابقات لیگ برتر و اینکه آیا انها استحقاق این برتری را داشتند، گفت: همیشه همینگونه بوده و این حق طبیعی اشان است. به هر دو باشگاه باید تبریک گفت.

مرزبان در مورد لیگ برتر و نکات مثبت و منفی آن اظهار داشت: لیگ امسال دستخوش مسائل مالی سختی است. باشگاه سپاهان نتوانست سهمیه بگیرد. ما باید مسائل مالی را حل کنیم. در حال حاضر تیم ملی برای جام جهانی آماده می شود و این زمانی است که همه باید اتحاد داشته باشند. ما چند مرتبه است که به جام جهانی می رویم ولی هنوز نتوانسته ایم نقش خوبی ایفا کنیم. البته در طول فصل هم اختلافاتی که بین برانکو ایوانکوویچ و کی روش رخ داد منفی بود و این عدم احترام به ما ضربه می زند. کی روش باید با احترام به مربیان ایرانی نگاه کند و مربیان هم همینطور.

وی ادامه می دهد: نکته مثبت هم یکدلی پرسپولیسی ها بود که خیلی این تیم را جلو انداخت و در این میان نمی توان نقش اطرافیان تیم نظیر محمود خوردبین، پیشکسوت ها مثل علی پروین، برانکو ایوانکوویچ و مدیرعامل باشگاه که نقش مهمی داشتند و پرسپولیس پس از چند سال قهرمان شد. در مجموع یکدلی بین هواداران، کادر فنی و بازیکنان استقلال و پرسپولیس نکته مثبت لیگ امسال بود.

مرزبان که در اخرین قهرمانی پرسپولیس مربی این تیم بوده است در مورد اینکه چرا اینقدر پرسپولیس با فاصله زیاد قهرمانی اش را تجدید کرد، بیان کرد: دلیل اصلی این بود که پرسپولیس دائم چهره عوض می کرد ولی سال گذشته و امسال تغییرات زیادی نداشت و برای سال آینده هم اضافه شدن بازیکنانی نظیر منشا و خلیل زاده خیلی می تواند کمک کند.

علیرضا مرزبان در مقایسه این تیم با تیم سال 86 اظهار داشت: بزرگترین شباهت حضور کریم باقری بود که به خصوص در سال 86 تاثیر زیادی در قهرمانی داشت. پرسپولیس تغییرات زیادی در سال 86 داشت و من و حمید استیلی بارها جلسات طولانی در مورداضافه کردن نفرات جدید داشتیم. تمرینات خیلی سختی در ان سال پشت سر گذاشتیم که بازیکنان بزرگ هم خسته شده بودند ولی در نهایت همه طاقت آوردند و در لیگی که شش امتیاز هم از ما کم کردند با نقش آفرینی مثبت حبیب کاشانی ، تاثیرگذاری خوب افشین قطبی  و کمک های استیلی تیم قهرمان مسابقات شد.