آژاکس ۴ - ۱ لیون؛ یک پای هلندی ها در فینال استکهلم

آژاکس ۴ - ۱ لیون؛ یک پای هلندی ها در فینال استکهلم

وبسایت رسمی برنامه نود - آژاکس با ارائه یک بازی تماشایی به پیروزی پرگلی مقابل نماینده فرانسه دست یافت تا قدم بزرگی برای صعود به فینال بردارد.

به گزارش وبسایت نود، تیم های آژاکس و لیون از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا در ساعت ۲۱:۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند.

لحظات حساس بازی

دقیقه ۲۵: تیم میزبان روی نخستین موقعیت جدی بازی به گل رسید. ترائوره روی ضربه آزاد ارسالی تماشایی حیکم زیاش اثر گذاشت تا دروازه لیون باز شود. 

دقیقه ۳۰: یونس با یک حرکت تماشایی دفاع لیون را بهم ریخت و قصد داشت توپ را به دالبرگ برساند اما مدافع لیون در آخرین لحظه توپ را دور کرد. 

دقیقه ۳۴: ترائوره روی پاس ضعیف دروازه بان لیون در موقعیت خوبی قرار گرفت و دالبرگ را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق دروازه لیون را برای بار دوم باز کند.

دقیقه ۴۴: تیم میزبان در آخرین لحظات نیمه اول می توانست به گل سوم برسد اما یونس که با دروازه تک به تک شده بود نتوانست گلزنی کند تا این موقعیت مناسب از دست برود. 

دقیقه ۴۹: آژاکس در همان ابتدای نیمه دوم روی پاس در عمق زیاش و توسط امین یونس به گل سوم هم دست یافت تا ورزشگاه غرق در شادی شود. 

دقیقه ۶۶: والبوئنا روی اشتباه مدافع آژاکس در موقعیت خوبی صاحب توپ شد و با یک ضربه زیبا دروازه توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. 

دقیقه ۶۸: لیون بلافاصله می توانست به گل دوم خودش هم برسد اما اونانا با یک عکس العمل تماشایی مانع از گلزنی فکیر شد. 

دقیقه ۷۱:  گلزنی تیم مهمان باعث نشد بازیکنان آژاکس عقب بنشینند و روی یک حمله تماشایی به گل چهارم هم دست یافتند. زیاش روی پاس تماشایی کلاسن پشت مدافعان صاحب توپ شد و با یک پاس عرضی توپ را در دهانه دروازه به ترائوره رساند تا این بازیکن دروازه لیون را برای بار چهارم باز کند.

دقیقه ۷۵: آژاکس به حملاتش ادامه داد و روی پاس پشت پای تماشایی دالبرگ و توسط یونس می توانست به گل برسد اما دروازه بان لیون ضربه ضعیف یونس را مهار کرد. 

 دقیقه ۹۲: زیاش که در این بازی سه پاس گل داده بود در آخرین لحظات تا آستانه گلزنی هم پیش رفت اما لوپز با یک عکس العمل به موقع ضربه این بازیکن را به بیرون فرستاد. 

۲۰۳۱