داورزنی: انتظار از پرسپولیس و استقلال رفتار حرفه ای تر است

داورزنی: انتظار از پرسپولیس و استقلال رفتار حرفه ای تر است

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظاری که همه علاقه مندان و هواداران استقلال و پرسپولیس از این دو تیم دارند آنست که حرفه ای تر رفتار کنند.

امید گلمکانی _ محمدرضا داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار کاپ درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است.

در ادامه اظهارات داورزنی به شرخ زیر است:

 اعتصاب بازیکنان پرسپولیس

در حال حاضر همه رسانه ها به این موضوع می پردازند و بیشتر مطالبی که در این زمینه مطرح می شود جنبه ژورنالیستی دارد. انتظاری که همه علاقه مندان استقلال و پرسپولیس از این دو تیم دارند آنست که حرفه ای تر رفتار کنند.پرسپولیس قهرمان لیگ شده و خود بازیکنان این تیم از توقعاتی که مردم و هواداران در زمینه رعایت نظم و انضباط و حضور مقتدرانه در تمرینات و بازی های لیگ و اسیا دارند مطلع هستند. ما جلسه‌ای را با آقای طاهری برگزار کردیم. آنها در تلاش هستند تعهدات‌شان را انجام دهند. باشگاه پرسپولیس به تعهداتش در قبال قرارداد بازیکنان عمل کرده و درصدی که باقی مانده هر دو باشگاه تلاش می‌کنند این مبلغ را پرداخت کنند. پرسپولیس و استقلال از محل باشگاه هواداران حمایت مالی می‌شوند و تعداد اعضای هواداری این دو تیم هم متفاوت است. وزارت ورزش هم به عنوان یکی از وزارت خانه های زیر مجموعه دولت طبق قانون نمی تواند کمک مالی به این دوباشگاه بکند.

کمک های مالی به دو باشگاه

درحال حاضر مبنای کمک مالی به هر دو باشگاه با ارسال پیامک از طریق سامانه هواداری است. هر ماه پرداختی‌های اعضای سامانه جمع شده و سپس به بازیکنان و کادرفنی و مربی پرداخت می شود.ممکن است بازیکن و مربی بگویند باشگاه به آنها پولی نداده اما هواداران توجه کنند منبع تامین کننده مالی دوباشگاه در واقع آنها هستند. هدف ما این است که در فصل آینده پرداخت‌ها هم منظم‌تر و راحت‌تر به این دوباشگاه صورت می‌گیرد. ضمن اینکه فراموش نکنید بحث شکایت های خارجی بازیکنان دوباشگاه و احکامی که فیفا درباره پرداخت آنها صادر کرده هم این دوباشگاه را تحت فشار قرارداده و در نحوه پرداخت ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

تغییرات در هیات مدیره و مدیر عامل ها

 تعدادی از دوستان از هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس استعفا داده و در آن حضور ندارند و موضع وزارت ورزش ترمیم هیئت مدیره دو باشگاه است. فعلا تغییر مدیرعامل دوباشگاه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان نیست و اگر هم قرار است در این زمینه تغییراتی انجام شود باید توسط هیئت مدیره دو باشگاه در آینده صورت گیرد.

حضور فتح الله زاده؟

من صحبتی نداشته ام. ما درباره اشخاص صحبتی نمی کنیم و همانطور که گفتم ترمیم هیئت مدیره دوباشگاه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قراردارد.

خصوصی سازی

موانعی در بحث واگذاری سهام دوباشگاه استقلال و خصوصی وجود دارد که در صدد برطرف کردن آن بوده و پیگیر این بحث هستیم. در مرحله اول قصد داریم طرح نظام جامع باشگاه داری را به تصویب مجلس برسانیم و پس از آن درپی برطرف کردن موانع موجود باشیم.ماموریت ذاتی وزارت ورزش و جوانان تیم داری نیست و خودمان هم دوست نداریم مسئولیت تیم داری استقلال و پرسپولیس برگردن وزارت ورزش و جوانان باشد. مطمئن باشید در این راستا وزارت ورزش و جوانان سیاست گذاری های لازم را انجام داده و تلاش خود را می کند. امیدوارم این موضوع در دولت دوازدهم سر و سامان پیدا کرده و به نتیجه برسد.