از تقابل کلین شیت های یوونتوس با گلزنی های پی در پی مسی تا نبرد اوبامیانگ و فالکائو؛ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه آمار

از تقابل کلین شیت های یوونتوس با گلزنی های پی در پی مسی تا نبرد اوبامیانگ و فالکائو؛ لیگ قهرمانان اروپا از نگاه آمار

وبسایت رسمی برنامه نود - دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب از سر گرفته خواهد شد و انتظار می رود که تیم های یووه و بارسا و همچنین موناکو و دورتموند نبردهایی کلاسیک را ارائه دهند.

به گزارش وبسایت نود، یوونتوس در تورین میزبان بارسلونایی است که در دور قبل رقابت ها یکی از بزرگترین بازگشت های تاریخ فوتبال را مقابل پاریسن ژرمن رقم زده است و به این ترتیب با روحیه ای مضاعف مقابل حریف خود به میدان می رود، این تیم اعتقاد دارد که می تواند هر نتیجه ای را در دیدار برگشت جبران کند.

دیگر دیدار سه شنبه بین تیم های موناکو و دورتموند برگزار خواهد شد و دو تیم امید بسیاری به رادامل فالکائو و اوبامیانگ، دو مهاجم خطرناک خود دارند تا در این دیدار مقابل حریف به برتری برسند. هر دوی این دیدارها می توانند از جهات مختلفی برای هواداران فوتبال جاذبه هایی داشته باشند، نگاهی خواهم داشت به آمار این 4 تیم در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا:

یوونتوس – بارسلونا:

4: یوونتوس 4 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی به پایان رسانده است و همانند رئال مادرید تنها تیم های بدون شکست این رقابت ها است.

351: نیکو پارخا، بازیکن سویا آخرین بازیکنی بوده است که موفق شده است در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دروازه یوونتوس را باز کند. بدین ترتیب بانوی پیر از ماه نوابر تا به حال در این رقابت های هیچ گلی را دریافت نکرده است، به عبارت دیگر 351 دقیقه دروازه بوفون باز نشده است.

4: بارسلونا در فصل جاری 4 بار صاحب ضربه پنالتی شده است و بیشترین تعداد پنالتی در این رقابت ها را به خود اختصاص داده است در حالیکه یووه در رقابت های فصل جاری 3 بار صاحب پنالتی شده است.

11: لیونل مسی تا به اینجای رقابت های لیگ قهرمانان اروپا 11 بار گلزنی کرده است، این بهترین آمار او پس از فصل 2011/12 بوده است، مسی در آن فصل از رقابت ها 14 بار گلزنی کرده بود.

2: آمار گونزالو هیگواین در رقابت های دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا اسفناک بوده است، او در 22 دیداری که در رقابت های حذفی لیگ قهرمانان اروپا داشته است تنها 2 بار موفق به گلزنی شده است، این آمار در قیاس با 13 گلی که او در 38 دیدار مرحله گروهی به ثمر رسانده است بسیار ضعیف است.

بروسیا دورتموند – موناکو:

1: دورتموند در رقابت های فصل جاری تنها یک بار متحمل شکست شده است و آن شکست نیز مربوط به دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل بنفیکا می شود.

7: زنبور ها در رقابت های دور حذفی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا آمار خوبی نداشته اند. این تیم در مراحل پایانی این رقابت ها 10 بار به میدان رفته است که 7 دیدار را با شکست به پایان برده است و 3 دیدار به را پیروزی رسیده است.

8: رادامل فالکائو در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تنها 11 بار به میدان رفته است با این وجود موفق شده است 8 بار گلزنی کند.

7: پیر امریک اوبامیانگ با هت تریکی که در دیدار برگشت مقابل بنفیکا داشت تعداد گل های زده خود در فصل جاری را به 7 گل رساند.

13: موناکو دررقابت های فصل جاری 13 بار دروازه اش را باز شده دیده است، این تیم بیش از هر تیم دیگر حاضر در مرحله یک چهارم نهایی فصل جاری دروازه اش باز شده است.

1899