سایپا-استقلال تهران/ منصوریان به دنبال سه امتیاز مطمئن

سایپا-استقلال تهران/ منصوریان به دنبال سه امتیاز مطمئن

سایپا و استقلال روز چهارشنبه آغاز کننده هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر هستند.

به گزارش کاپ، تیم های سایپا و استقلال در چارچوب هفته بیست و چهارم رقابت های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند.

موقعیت:

استقلال در حال حاضر با کسب 41 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان علیرضا منصوریان در صورت کسب پیروزی مقابل خودروسازان می توانند فاصله خود را با تراکتور دررده دوم کم کنند. شکست یا تساوی آبی پوشان تغییری در  جایگاه آنها به وجود نمی آورد.

سایپا اما در حال  حاضر با 25 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. شاگردان حسین فرکی در صورت شکست استقلال می توانند یک رده در جدول صعود داشته باشند اما شکست این تیم ممکن است آنها را به رده سیزدهم منتقل کند.

نیمکت:

تقابل حسین فرکی و علیرضا منصوریان: زمانی که منصوریان در تیم ملی بازی می کرد حسین فرکی به عنوان مربی فعالیت داشت. سرمربی آبی پوشان حالا به عنوان یک مربی آینده دار باید در برابر فرکی ای قرار بگیرد که دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه اش دارد. منصوریان و فرکی هر دو به دنبال پیروزی در این دیدار هستند. سرمربی استقلالی ها برای رسیدن به رده دوم و فرکی برای فرار از منطقه سقوط.

حاشیه:

* قرار بود این بازی در ورزشگاه دستگردی برگزار شود اما طی توافقی که مدیرعامل باشگاه سایپا با سازمان لیگ انجام داد محل برگزاری این مسابقه ورزشگاه آزادی تغییر پیدا کرد.

* هرایر مگویان مدافع ارمنستانی استقلال به دلیل مصدومیت و مهدی رحمتی به دلیل محرومیت قادر به همراهی آبی پوشان در بازی برابر سایپا نیستند.

* حسین فرکی نیز سه بازیکن کلیدی خود را در بازی برابر استقلال به همراه ندارد. ابراهیم صادقی ، حامد لک و محمدرضا خلعتبری این سه بازیکن هستند.

* کاوه رضایی تنها بازیکن استقلال است که سابقه حضور در سایپا را در کارنامه خود دارد.

* نکته اشتراک حسین فرکی و علیرضا منصوریان این است که هر دو در تیم نفت تهران سرمربیگری کردند.

* دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان استقلال موفق شد با دو گل محسن کریمی و جابر انصاری به برتری برسد.

عددبازی:

* سایپا با حامد لک در نیم فصل دوم در 8 بازی 6 کلین شیت کرد و فقط سه گل خورد. حالا در غیاب او حسین فرکی باید به مصاف استقلال برود.

* حسین فرکی در 11 تقابل اخیر مقابل استقلال به عنوان سرمربی فقط یک برد داشته است.

* آخرین شکست استقلال در لیگ برتر به هفته هفدهم برمی گردد که آنها با نتیجه 2بریک در آزادی به استقلال خوزستان باختند.

* سایپا در این فصل دو بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفته که در هر دو بازی مقابل استقلال و پرسپولیس شکست خورده و گلی به ثمر نرسانده است.

* سایپا در سه هفته اخیر به هیچ بردی دست پیدا نکرده و آخرین پیروزی آنها به چهاردهم بهمن ماه برمی گردد.

* این دو تیم در رقابت های لیگ برتر 27 بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن 6 پیروزی برای سایپا ، 12 پیروزی برای استقلال و 9 تساوی بوده است.

* آخرین پیروزی سایپا مقابل استقلال در لیگ برتر به 4سال و 7 ماه پیش برمی گردد. آنها در آن مسابقه با نتیجه 2بریک به برتری رسیدند. پس از آن دیدار در 8 بازی استقلال دیگر مقابل شان شکستی را پذیرا نشد.

ستاره:

بازگشت مهدی ترابی می تواند بهترین خبر ممکن برای حسین فرکی باشد. در روزی که خلعتبری غایب است حضور این جوان ملی پوش می تواند گره گشای کار حسین فرکی باشد.

در آن سوی میدان کاوه رضایی می تواند مهم ترین بازیکن استقلال عنوان بگیرد. این بازیکن که سابقه حضور در سایپا را هم دارد انگیزه فراوانی برای گلزنی و نزدیک شدن به جمع مدعیان آقای گلی را دارد.