به بهانه شروع فرار لسترسیتی از سقوط/ ماهی‌ها در پی نجات از آب گل‌آلود

به بهانه شروع فرار لسترسیتی از سقوط/ ماهی‌ها در پی نجات از آب گل‌آلود

در فصل جاری به همان نسبت که رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان جدی است، جدال برای سقوط نکردن هم جالب است.

به گزارش کاپ، قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس در جایی که نباید، حضور دارد؛ نزدیک منطقه سقوط!

 حتی برد بزرگ این هفته هم لبخند را به طور کامل به اهالی لستر بازنگرداند..آن‌ها که در یکی از روزهای گرم سال گذشته با تساوی تاتنهام مقابل چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شدند، حالا بیم سقوط دارند. جالب اینکه فصل قبل قبل هر گاه لستر می‌برد و همه انتظار سقوطش را می‌کشیدند، تیم رانیری چیزی در حد  آستون ویلای مدل سال 2000 با مربیگری جان گرگوری ارزیابی می‌شد. زوج مارض و واردی هم شبیه دایان دابلین و جولیان جوچیم شناخته می‌شدند.قهرمان لیگ برتر در حال رفتن به منطقه ای است که روزی در باور هوادارانش نمی‌گنجید و تا چند سال پیش جایگاه همین لسترسیتی بود؛ یک سطح پایین‌تر یعنی لیگ قهرمانی.اما کدام تیم‌ها به سقوط نزدیک‌تر هستند؟

 حال نزار ساندرلند

 در انتهای جدول، ساندرلند 19 امتیازی تنها کمی بهتر از پورتسموث و سوئیندون (بدترین تیم‌های سقوط کرده تاریخ لیگ‌برتر) است.تیم بندر نیوکاسل در فاصله تنها 12 هفته مانده به پایان فصل گزینه اول سقوط است.پس از اینکه تیم در ابتدای فصل نتوانست معجزاتی بروز دهد، حالا نفس‌ها برای بقا به شماره افتاده است.

هال‌سیتی و باز هم سقوط؟

هال سیتی بارها سقوط کرده و برگشته. یکی از پرهوادارترین تیم‌های انگلیس بیش از هر چیز بابت داشتن یک خط دفاعی نه چندان قدرتمند ضربه خورده است. از طرفی در 12 هفته باقی‌مانده هم رقابت‌های دشواری فرارروی تیم قرار دارد.اگر آن‌ها نمی‌خواهند بیش‌تر ببازند، باید هر چه زودتر با خط دفاعی منسجم‌تر سراغ 12 هفته نفس‌گیر آتی بروند.

کریستال‌پالاس، میدلزبورو و سوانزی

 3 تیم پایین‌تر از لسترسیتی در جنگ برای بقا حسابی آبدیده هستند. کریستال‌پالاس برخلاف فصول قبلی قدرت زیادی در خط حمله ندارد و  از طرفی مشکل خط دفاعی تیم هنوز پابرجاست. میدلزبورو آنقدر رفته و آمده که دیگر جای خالی‌اش برای هیچ فوتبالدوستی غیر از هوادارانش خالی نیست! سوانزی، تنها ولزی باقی مانده در لیگ برتر هم کار دشواری برای بقا دارد و البته لسترسیتی... دنیای فوتبال از آن‌ها می‌خواهد بمانند اما اینکه چقدر «شکسپیر» سرمربی موقت و اتفاقات دنیای فوتبال با خواسته عموم در یک راستا باشند، تنها با گذشت زمان و دیدن اتفاقات اثبات می‌شود.